יום שישי, 28 בפברואר 2014

לא רק לימי חורף. מרק כרוב

לפני כחודשיים קניתי מגפיים לילדים. זוג לילד, זוג לילדה, הזמנתי אותם באתר קניות בריטי וחיכיתי להם בקוצר רוח עד שהגיעו מלונדון הרחוקה. כנראה הסופה הגדולה שהייתה כאן בתחילת החורף השפיעה עליי, חשבתי לשנייה שאנחנו באירופה וצריך להצטייד בהתאם. המגפיים הגיעו, יפהפים, רבע מחיר ממה שהייתי משלמת בארץ ובעיקר מחממים. מאוד מחממים. ואז הם נעמדו בארון הנעליים, מחכים בסבלנות לגשם הבא. שלא בדיוק מגיע.

הנה טפטפו כמה טיפות, אז הילד שמח לשים את המגפיים החדשות והלך לבית הספר. "אמא, אני בחיים לא שם יותר את המגפיים! היה לי חם איתם בטירוף" - הוא הצהיר בערב... והילדה כל בוקר מסתכלת על המגפיים היפות והחדשות שלה ושואלת אם היום סוף סוף ירד גשם, כדי שהיא תוכל לנעול אותם. אבל אין גשם ואין מגפיים. ולונדון לא מחכה לי, אבל זה כבר קשור למשהו אחר לגמרי.

סוודרים שוכבים עזובים על המדף בארון אבל לוח השנה מתעקש שעכשיו בכל זאת סוף פברואר. על מגפיים וויתרתי, אבל לא מתכוונת לוותר על מרק טעים ליום שישי, במיוחד כי נשאר במקרר חצי כרוב מהמתכון הקודם. והגנים הפולניים שלי אוסרים עליי לזרוק אוכל. מרק ירקות קל להכנה ועוד יותר קל בבטן, אפשר לגוון עם הירקות בהתאם לקיים במקרר (גנים פולניים, אמרנו?) והאמת, המרק כל כך טעים ולא מכביד שאפשר ליהנות ממנו כל השנה. ולא לחכות לחורף שלא תמיד מגיע.



מצרכים:

1 שמן לטיגון הבצל 
1 בצל גדול קצוץ
חצי ראש כרוב לבן חתוך לרצועות דקות
2-3 גזרים חתוכים לעיגולים 
כ-200 גר' פטריות שמפיניון טריות פרוסות *
2-3 תפוחי אדמה חתוכים לקוביות *
2-3 עגבניות חלוטות וחתוכות לקוביות 
2 כפות (קופסה קטנה) רסק עגבניות
3 כפות גריסי פנינה
תיבול: כף אבקת מרק עוף, כף סוכר, כף פפריקה אדומה מתוקה, מלח, פלפל שחור, 
מיץ מחצי לימון / לימון שלם לפי הטעם
3-4 ליטר מים רותחים

הכנה: 

בסיר גדול למרק לחמם את השמן ולטגן את הבצל להזהבה. להוסיף גזר וכרוב ולאדות מספר דקות עד לריכוך. 

להוסיף מים רותחים, את שאר הירקות ואת הרסק, לתבל לפי הטעם. לבשל כעשר דקות. להוסיף את הגריסים ולבשל כ-15 דקות נוספות עד שהגריסים ותפוחי האדמה מוכנים. 

בסוף הבישול להוסיף מיץ לימון ולתקן תיבול.



לערכים תזונתיים של המתכון באתר foodsdictionary - מרק קליל בלי ייסורי מצפון, אפשר לקחת עוד מנה (ולקנות שמנת מתוקה 32% לקראת הרשומה ההבאה..... הכל איזון בחיים...)

הערות / הארות :
פעם ראשונה שהכנתי את המרק לא שמתי פטריות והוספתי תפוח אדמה. בפעם השנייה לא היה תפוח אדמה בנמצא והוספתי פטריות. בשני המקרים טעים, עם פטריות יצא קליל ודיאטטי יותר. בוודאי אפשר גם וגם. או להוסיף ירקות נוספים שאוהבים, כמו בצל ירוק, קישואים וכו'. גם גריסים אפשר להוריד לקבלת מרק מושלם לדיאטה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה