יום ראשון, 1 ביוני 2014

עוגת גבינה עם גנאש שוקולד מריר ושקדים מקורמלים

מרוב העצים לא רועים את היער - או יותר מדי עוגות גבינה יש בפיד שלי בשבועיים האחרונים.

כאילו אין עליית מחירים ועליית כולסטרול, אין מיתון ואין דיאטה, כל המדינה בטירוף מאפים, פשטידות ועוגות גבינה. ואני, בוודאי, מארחת קבועה של שבועות. לא אוותר על זה לעולם, כולל שבוע 39 וכמה ימים לפני חמש שנים בדיוק, גם זה לא עצר אותי מלהרים חגיגה לבנה וללדת יום למחרת... כבר שבוע אני מסתובבת ובכל דקת פנאי ממלמלת לעצמי מתכונים ומרכיבה תפריטים. ותמיד מתחילה מקינוחים.

קודם כל, צריך להתביית על עוגת גבינה קרה או עוגה אפויה. לאחר פתרון המחלקת הגדולה, אפשר להתחיל לחלק לתת קטגוריות. עם אגוזים, עם פירות, עם עוגיות או עם שוקולד. אולי ריבת חלב, אולי חמאת בוטנים, אולי בטעם קפה, אולי בכלל הכל ביחד. וכשאני סוף סוף מתחילה להגיע למסקנה מה אני רוצה באירוח שלי ומצליחה לצמצם את עצמי לשלושה קינוחים בלבד (!) בסיום ארוחת השבועות המתוכננת, אני פתאום רואה עוד עוגה יפה ומיוחדת שאני פשוט חייבת חייבת חייבת להכין... אם גם אתם במצב דומה, אז בבקשה, קבלו עוד עוגת גבינה לאוסף.

את העוגה הזאת הכנתי בשבועות שנה שעברה. היא טעימה מאוד וקלה להכנה, ללא בצק וללא גבינות שמנות (כמעט דיאטטית), עם ציפוי שוקולד מריר שכידוע משרדג הכל וקראנצ' טעים של שקדים וקרמל. עוגה נפלאה לכל הדעות, אך התמונות נשכחו להן אי שם בכונן במחשב בתיקייה d:\cook\not published ביחד עם תמונות רבות וטובות שאני מצלמת מדי שבוע אך הזמן קצר מלהגיע ולפרסם בבלוג. ואז מה שקורה שאני מסתכלת שוב על התמונות שצילמתי פעם ואהבתי ועכשיו כבר לא נראות לי, לחילופין אני כבר לא זוכרת לאיזה מתכון הן שייכות ומה בכלל שמתי בפנים, לחילופין, עברה שנה והנה שבועות תיכף כבר כאן וזה בדיוק הזמן להוציא מהבוידעם את:

עוגת גבינה עם גנאש שוקולד מריר ושקדים מקורמלים 




ניתן לבדוק ערכים תזונתיים של המתכון כאן (שימו לב, קלוריות סבירות לחלוטין!)

מצרכים (לתבנית עגולה בקוטר 26)

לעוגה:
500 גר' גבינה לבנה 5%
3 כפות גדושות קמח תופח או קמח רגיל + חצי כפית אבקת אפיה
1 שקית סוכר וניל
קליפה מגוררת מלימון אחד
5 ביצים מופרדות
1 (220 גר') כוס סוכר

לציפוי:
1/4 כוס (50 גר') סוכר חום
1/2 כוס (50 גר') שקדים פרוסים
100 גר' שוקולד מריר חתוך לקוביות
1/2 מיכל (125 מ"ל) שמנת לבישול 10% **

הכנה

לערבב את הגבינה, הקמח, הווניל, קליפת לימון מגוררת והחלמונים לתערובת אחידה.

בקערת המיקסר להקציף היטב את החלבונים עד לקבלת קצף יציב ולהוסיף בהדרגה את הסוכר.

לאחד בין שתי התערובות בתנועות קיפול עדינות ולהעביר לתבנית.

לאפות בתנור שחומם מראש לחום של 150 מעלות כשעה, עד שהעוגה יציבה למגע. לכבות את התנור ולהשאיר שעה נוספת בתוך התנור להתקרר.

להכנת הציפוי:

במחבת להמיס את הסוכר החום עד שמתחיל לבעבע. להוסיף את פרוסות השקדים ולהמשיך לבשל על להבה גדולה עד שהתערובת מבעבעת שוב. בזהירות רבה להעביר את על נייר אפיה, לתת לתערובת קצת להתקרר ולשבור את השקדים שהתגבשו לחתיכות קטנות.

לחמם את השמנת במיקרוגל עד לסף רתיחה. להוסיף את השוקולד, להניח לדקה ולערבב היטב לקבלת תערובת חלקה. במידת הצורך לחמם עוד כמה שניות במיקרו.

למרות את הגנאש על העוגה, לפזר את השקדים ולהכניס למקרר למספר שעות להתייצבות.



מקור: אביגייל מייזליק, פשוט טעים: המתוקים


הערות/הארות
** אין שום מניעה להשתמש בשמנת מתוקה %32 או 38% חוץ מהעניין הקלורי. גיליתי שיופי של גנאש יוצא גם עם שמנת לבישול. עם שוקולד מריר איכותי נשבעת שלא תרגישו בהבדל. אבל מצפונית - זה מאפשר לכם לקחת עוד פרוסה...

מעבר לזה אין הרבה הע/ארות, העוגה באמת קלה להכנה (חוץ מהקטע המעצבן עד מאוד של הפרדת ביצים... אין מה לעשות...) וטעימה.

מהתמונות כאן אני לא הכי מרוצה. זאת אחת הסיבות למה העוגה נשכחה בבוידעם של המחשב. אבל תסלחו למארחת (סדרתית) של שבועות (החג הכי טעים שיש!) שפקדה על הרבה סוגי מאפים (יש שיגידו הרבה מדי) וקינוחים (יש דבר כזה הרבה מדי קינוחים?...) ולא היה זמן לתת לעוגה שלי פוזה של דוגמנית...

2 תגובות:

  1. כמה שאני מזדהה עם כל מילה חחחח
    בדיוק לפני שעה דיברתי עם אימא שלי לגבי התפריט לחג והיא אומרת לי: "ומי יאכל את כל זה?!", למרות שלטעמי אני ממש לא מגזימה הפעם. יהיו כנראה רק ההורים שלי איתנו ואני מתכננת לזניית גבינות, פטריות ממולאות גבינה, פיצה (כי שלו מאוד רוצה), סלטים, פלטת גבינות ועוגה או שתיים. פשטידות אני ממילא לא אוהבת. וגם אני הכי מתלבטת עכשיו בין עוגה אפוייה לקפואה. אימא בעד קרה ולי דווקא מתחשק אפוייה... או שנלך מכות או שאכין שתיים ;-)

    אהבתי את העוגה שלך! האגוזים המקורמלים נותנים טאצ' מאוד נחמד ומשחק מרקים אדיר.
    גנאש עם שמנת רזה יותר באמת מאפשר עוד פרוסה נדיבה ;-) וזה גם בלי חמאה אני רואה.

    זה באמת חג הכי טעים. והייתי אומרת שהוא פחות משמין (יחסית) מחגים אחרים. זה לא טיגונים של חנוכה, ולא מצות של פסח, ולא שולחן עמוס עד אפס מקום בבישולים של ראש השנה וסוכות. יאמי... אני כבר לא יכולה לחכות ליום שלישי...

    לילה טוב וחג שמח!!
    נטי

    השבמחק
  2. קטע מדהים עם התמונות "של פעם", גם אני מרגישה ככה בדיוק-פתאום שמה לב לאבק וכו חחחח
    העוגה נראית מקסים! למרות שעדיין לא השתכנעתי ששוקולד וגבינה הם החברים הטובים ביותר לא הייתי מסרבת לפרוסה כזו לצורך ניסוי והטמעת הרעיון :-)
    שיהיה חג שמח ומתוק!

    השבמחק