יום שני, 19 במאי 2014

מאפינס שמרים וגבינה מהירים

שהשם לא יטעה אתכם. מדובר במאפינס מאוד מהירים להכנה, ללא צורך בהתפחה / המתנה / לישה ועיצוב שלהתעסק בכל אלה יהיה לי זמן אולי רק בפנסיה. וגם אז בתנאי שלא יפילו עליי לשמור על הנכדים. אני כבר רואה את זה, כמו פולנייה טובה, אפילו בפנסיה אני לא אנוח. זה יקרה בעוד שלושים וקצת שנים, אבל כבר יש לי מלא תכניות. שכוללות טיול סובב אירופה, מצוידת במכנסים בצבע לבן כובע קש ומצלמה עם עדשה באורך חצי מטר, ארוחות בוקר עם בן זוגי בבית קפה על החוף, תואר בספרות באוניברסיטה, קורסי קונדיטוריה ואולי גם עסק עצמאי קטן שחולמת לפתוח בתחום. ונכדים, כמובן. שיהיו לי לפחות עשרה, וכולם יאהבו מאוד את הפסטה שסבא יבשל להם ועוגות שמרים שסבתא תאפה להם. רגע, סליחה, איפה היינו? אה, לחמניות שמרים מהירות. כן. אז אין לי זמן להתעסק בהתפחה / המתנה / לישה. כאן לא צריך לעשות שום דבר מזה, ואפילו גם לא להוציא את המיקסר. 2 קערות וכף עץ זה מספיק. השמרים מתפקדים כחומר תפיחה במקום אבקת אפיה, ובזכותם המאפינס מאוד וטעימים ואווריריים - צילמתי את ה"בפנים" להראות את החורים הגדולים ואת המרקם.



מתכון ותיק זה מלווה אותי כבר המון שנים, בעצמי הופתעתי שעדיין לא פורסם בבלוג. מזל שעוד מעט שבועות ואני מחפשת מה אפשר לפרסם ברוח החג הכי טעים שיש. אני אוהבת להכין את המאפינס בתבניות מעוצבות, הפשטידות יוצאות כמו עוגות קטנות ויפיפיות. סלט ירקות ליד - ויש לנו ארוחת בוקר מושלמת. כמעט כמו בבית קפה על החוף.

מאפינס שמרים וגבינה מהירים

ניתן לבדוק ערכים תזונתיים כאן



מצרכים (ל-12 מאפינס קטנים)

200 גר' (1/2 1 כוס פחות כף) קמח לבן רגיל
25 גר' (1/2 שקית) שמרית שמרים טריים
15 גר' (1 כף) סוכר
2 ביצים
1 כוס חלב
1/3 כוס שמן
200 גר' גבינה מגוררת (מוצרלה או בולגרית והכי טעים - השילוב של שתיהן)
תיבול: 1 כפית מלח, פלפל שחור גרוס, אפשר להוסיף גם עשבי תיבול שאוהבים כמו אורגנו / תימין

הכנה:

לערבב בקערה את הקמח עם השמרים. להוסיף את הסוכר, המלח והפלפל.

בקערה נפרדת לערבב את הביצים עם החלב ועם השמן.

להוסיף את הנוזלים לתוך הקערה עם היבשים ולערבב לקבלת בלילה חלקה. להוסיף את הגבינה ולערבב.

לשפוך את הבלילה לתוך השקעים עד 3/4 גובה מהשקע (תבנית מסיליקון אין צורך לשמן, תבניות אחרות מומלץ לשמן עם קצת שמן או חמאה מומסת.

לאפות בתנור שחומם מראש לחום של 170 מעלות כ-20 דקות, עד שהמאפינס תפוחים וזהובים.



בהשראת מתכון של סטפן לייק, שף קונדיטור של שמרית. למתכון המקורי כאן.





6 תגובות:

  1. רק שישאר עוד כוח לסחוב את ההדשה חחח
    נראים מקסים המאפינס שלך! הלוואי שנחגוג את שבועות שלוש פעמים בשנה :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. אז נצטרך לקחת איתנו נכדים, שייסחבו את העדשה ;)
      ולגמרי מוכנה לחגוג שבועות שלוש פעמים בשנה. או לפחות להחליף שבעה ימי מצות בשבעה ימי שבועות.... איזה כיף יכל להיות...

      מחק
  2. נראה טעים מאוד ובאמת פשוט להכנה, זה קצת מזכיר בואיקוס אבל עם שמרים?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה, אפרת :)
      זה לא כל כך מזכיר את בואיקוס, בואיקוס (שאני גם מתה עליהם) דחוסים יותר וכבדים יותר. המאפינס יותר אווריריים, ויותר קלים גם מבחינה קלורית (בלי חמאה)

      מחק
  3. האם אפשר להוסיף איזשהו ירק כמו קישואים? אולי כרובית מבושלת??

    השבמחק
    תשובות
    1. רעיון מעניין, לא ניסיתי. אשמח אם תספר/י איך יצא.
      רק לשים לב אולי יהיה צורך להוסיף קצת יותר קמח כי הירק מרטיב את התערובת.

      מחק