יום חמישי, 26 בספטמבר 2013

בא לכם קפה?



הידעת? צריכה ממוצעת של קפה נמס לאדם בעולם היא 560 כוסות קפה בשנה. חישוב מתמטי פשוט. 365 ימים בשנה וזה משאיר אותנו בערך עם כוס וחצי קפה ליום. איפה אני ואיפה הממוצע... בבוקר אין לי זמן לכוס קפה בבית. ישנה עד הרגע האחרון וגם קצת יותר מזה, השעון המעורר מועבר כמה פעמים לנודניק וכשאני כבר משלימה עם העובדה שהשמש זורחת (ואני קצת פחות) וצריך לקום, כל שנייה נספרת. הדמות המלחיצה של המורה הקשוחה של הילד שלי שבכיתה א' רושמת להם כל שנייה של איחור (סוג של הכנה לטירונות?...) עומדת מול עיניי ואנחנו יוצאים בטיסה מהבית. פקק בפניה לרחוב ביציאה מהחניה, פקק בכיכר, פקק בפניה לכיוון בית הספר, בלגן לא נורמלי בחניה של בית הספר ושוב אותה אחת עם הדייהטסו הוורודה שלוקח לה שעה להכניס לרוורס ולצאת מהחניה וההיא עם הג'יפ השחור שחושבת שבגלל שיש לה ג'יפ גדול, מותר לה לעצור אותו באמצע הכביש ולצאת לפטפוט קל עם המורות בשער. מכאן ממשיכים לגן של הילדה, עוד כמה פקקים בדרך הקצרה, חותכים מימין, צופרים משמאל ושוב אין חניה - הכל כרגיל. משם - לעבודה. סוף סוף. איתי נכנסת למעלית אישה שמחזיקה כוס חד פעמית של ארומה והריח המטרף של קפה גורם לי לרעידות בידיים. אני כמעט ומבקשת לגימה. לא נורא, עוד כמה שניות וגם הרגע שלי יגיע. בוקר טוב לעמיתים נאמר תוך זריקת התיק לכיוון השולחן שלי וריצה למטבח. קפה!! חם, ארומטי, חזק, לגימה ראשונה ממנו תוך פתיחת המיילים - ואני מתחילה את היום.
במהלך היום יבואו עוד כמה כוסות, עם עוגייה ליד או בלי, סנדוויץ תוך כדי, זה לא יורד מ-4-5 כוסות לפחות במהלך יום העבודה. הכוס הראשונה של הבוקר אולי הנחשקת ביותר, אבל הקפה הכי מושלם שלי - זה הקפה של הלילה. כשהילדים ישנים, שקט (סוף סוף!) מסביב, שתי כוסות קפה לי ולזוגי וקוביית שוקולד מריר. עוד יום נגמר, מחר יש יום חדש. אז איפה אני ואיפה הממוצע של כוס וחצי ליום... מצד שני, הנתון הבא מעודד קצת יותר: 3-5 כוסות קפה ביום נחשבות לצריכה מתונה בקרב האוכלוסייה הכללית. טוב, אני נניח.... בערך... כמעט ולא חורגת. נעגל את המספר ל-6  והכל בסדר. לפחות אני לא מעשנת...
איזה קפה? נס קפה רגיל - לא מסוגלת לשתות בשום דרך. עדיף כבר תה. שחור - לעיתים רחוקות, אותו אני מכינה חזק ומתוק מאוד, שמור לרגעים שאני באמת עוד שנייה הולכת להירדם מול המחשב. הפוך עם קצף - תענוג צרוף של ארוחות הבוקר בבתי קפה או לרגעים שאני לא מתעצלת להפעיל מכונת קפה ולהכין את הדבר האמיתי מקפסולות מיוחדות. ליום יום - האהבה הגדולה היא קפה מיובש בהקפאה. כפית גדושה של קפה, כפית לא גדושה של סוכר, קצת חלב. ואיזה תענוג לפתוח אריזת קפה חדשה. פותחת את מכסה הפלסטיק, בוקעת עם כפית את נייר הכסף האוטם את הצנצנת וריח מרוכז ומסחרר של קפה פשוט מתפרץ החוצה. מכורה, כבר אמרתי?..
ומה צריך עוד להשלמת החוויה? נכון, עוגיות. בטעם קפה, איך לא, והן אפילו נראות כמו פולי קפה. עוגיות מעולות לטעמי, רכות, לא מתוקות מדי. קפה בפנים, קפה בכוס ליד, מושלם...
עוגיות קפה

מצרכים:
1 כף גדושה קפה נמס מגורען
2 כפות חלב חם
200 גרם חמאה רכה - בטמפרטורת החדר
200 גרם גבינה לבנה 5% בטמפ` החדר (גבינת שמנת 30% בוודאי במקור...)
1 כוס סוכר חום
1 שקית סוכר וניל
1/2 2 כוסות קמח רגיל (במתכון זה אין צורך באבקת אפיה)
3 כפות קקאו
הכנה:

לחמם חלב במיקרו, להוסיף את הקפה, לערבב היטב ולצנן (אפשר להעביר למקפיא לצינון מהיר).
במיקסר עם וו גיטרה לעבד חמאה וגבינה במהירות בינונית במשך דקה לתערובת במרקם קוטג`.
להוסיף סוכר חום, סוכר וניל ואת הקפה שהתקרר ולעבד דקה נוספת.
להנמיך את מהירות המיקסר, להוסיף קמח וקקאו ולעבד רק עד לקבלת בצק אחיד (להיזהר מעיבוד יתר)

לגלגל את הבצק לכדורים בקוטר כ- 3 ס"מ ולשטח קצת כל כדור. להניח על תבנית מרופדת בנייר אפיה ברווחים של כ-2-3 ס"מ. ללחוץ קיסם רטוב לאורך העוגייה ליצירת חריץ עמוק.

לאפות 10-12 דקות בתנור שחומם מראש לחום של 190 מעלות, עד שהעוגיות נראות יבשות. הן יציבות אך עדיין רכות למגע. 


מקור: קרין גורן, "סודות מתוקים"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה