יום שני, 30 בספטמבר 2013

עוגת שיש שוקולד וחלבה

הימים עוברים בקצב מסחרר, מכל השבוע אני מרגישה רק את יום ראשון, בו מתכננת את השבוע החדש וחמישי, בו מתכננת את הסופ"ש, כל מה שבין לבין - פשוט טס. ושבתות, בוודאי, מזג אוויר נפלא לטיולים והפריחה השנה מדהימה מתמיד. כל שבת במקום אחר, מטיילים, נהנים, מצטלמים ומסיימים בארוחה טובה במסעדות באזור הטיולים. ואז כבר מגיע הקפה של מוצ"ש (עם פרוסת עוגה) ומחשבות על שבוע חדש. עוד שבוע עבר, שבוע חדש מתחיל ויעבור בדיוק באותה המהירות. לפעמים זה מרגיש מהיר מדי, כמו רכבת מהירה הדוהרת במהירות של 200 קמ"ש לכיוון... מה? הפנסיה?.. עוד 30 וקצת שנים וגם זה יבוא כי נדמה שמשנה לשנה הרכבת רק מעלה את המהירות והנהג נרדם עם רגל על דוושת הגז. רק שלא נרד מהפסים. תרתי משמע.  
פעם הייתי נכנסת לבלוג על בסיס יומי, עכשיו בקושי פעם בשבוע יוצא לי להציץ. ממשיכה לנסות מתכונים חדשים ולצלם תמונות למגירה בעיקר. ומלא תמונות עוברות לסל מחזור במחשב פשוט כי שנה אחרי אני כבר ממש לא זוכרת מה שמתי בפנים. מזל שמדי פעם אני מקבלת מוצרים לביקורת ואם הם טובים - אז אני כבר מתיישבת ליד המחשב.
אפרופו מחשב - זהירות, רגע של שוויץ!! לפני כמה זמן שלחתי מתכון לתחרות של קוואקר - סוכריות קוואקר ללא אפיה. שלחתי ושכחתי, פלא בקצב הזה של החיים?! ולתדהמתי הרבה כחודש וחצי אחרי קיבלתי טלפון באמצע יום עבודה (עמוס - חייבת לציין?) ש... זכיתי במקום ראשון ושליח עם אייפד חדש-דנדש יפיפיה בדרך אליי. איזה כיף לי, מלאת גאווה עד אין סוף. עכשיו רק נשאר להמתין לטלפון מאראלה שמשום מה מתעכבת ואיתה - החופשה שלי בקריביים, הטיול באירופה הקלאסית, "coast to coast" בארצות הברית ושאר הדברים שימתיקו לי את קצב החיים המסחרר.
סליחה, איפה היינו. חזרה לעיניינו. נכון ששוקולד זה טוב? שוקולד זה מעולה! אז אם מוסיפים קצת טעם שוקולדי לדבר טוב ובריא כמו חלבה - רע זה לא יכול להיות.


מצרכים (ל-2 תבניות אינגליש קייק)
250 גר` חלבה מפוררת
1/2 כוס מיץ תפוזים או מים או חלב
2 כפות ברנדי
1/2 כוס שמן
4 ביצים
3/4 כוס סוכר
1/2 כוס אגוזי מלך שבורים גס
2 כפות קקאו
2.5 כוסות קמח לבן רגיל
1 שקית אבקת אפיה
הכנה:
לשים בקערה את הביצים ואת הסוכר ולטרוף יחד. להוסיף את השמן ולטרוף עד שהתערובת מבהירה.
להוסיף את פירורי החלוה ולערבב היטב.
להוסיף את מיץ/מים/חלב, ברנדי, אגוזים, קמח ואבקת אפיה. לערבב עד לתקבלת תערובת אחידה.
להעביר 2/3 מהתערובת לתבנית אפייה. את 1/3 התערובת שנשארה בקערה לערבב עם הקקאו. למזוג מעל התערובת הלבנה ובאמצעות כף ליצור דוגמת שיש.
לאפות בתנור שחומם מראש לחום של 170 מעלות כ-40 דקות עד שקיסם יוצא יבש עם פירורים לחים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה