יום שישי, 27 בספטמבר 2013

תפוח ב...שוקולד

חג או לא, הילדים עדיין קמים מוקדם בבוקר וזה ממש לא משנה באיזו שעה הלכו לישון בערב לפני. להיפך, כאילו יש להם סוג של תכנות פנימי - בשבת או בחג, כשלהורים יש סוף סוף הזדמנות לישון קצת יותר, הם חייבים לקום אפילו מוקדם מהרגיל. אם ביום רגיל מרימה אותם בכוח (ובצעקות) בשעה שבע וחצי מהמיטות, בשבת ברבע לשבע - אפ, אנחנו על הרגלים. ואצלי - ערפל בראש, האותיות מתבלבלות לי ואף כוס קפה חזק כבר לא עוזרת. כמו שאומר המשפט הפולני המנצח - אנחנו כבר ננוח במקום אחר.
חג או לא, עוגת תפוחים תמיד מתקבלת אצלנו בשמחה. השילוב הקלאסי עם קינמון, השילוב בניחוח החג עם דבש, שילוב המיוחד עם חלבה גם כבר ניסיתי, הפעם רציתי שילוב בטעמי שוקולד. בעצם... שוקולד מתאים לי תמיד. את התפוח לא מרגישים בעוגה, אך הוא תרם לה רכות מיוחדת. אפשר להעשיר את העוגה ולהוסיף קצת שוקולד צ'יפס או להכין ציפוי שוקולדי... או להנות ממנה כמות שהיא, פשוטה, זרירה וטעימה. עם כוס קפה חזק אולי זה מה שיעשה את העבודה ויעיר אותי לקראת עוד יום עמוס...



מצרכים:
3-4 תפוחים גדולים
1/4 2 כוסות קמח + 1 כפית אבקת אפיה
3/4 כוס אבקת קקאו
1 כוס סוכר
3/4 כוס נוזלים (אני שמתי מים + מיץ תפוחים כי הייתי צריכה גרסת פרווה, אפשר גם חלב)
3 ביצים
3/4 כוס שמן
הכנה:
לקלף ולגרד את התפוחים בפומפיה גסה.
בקערת מיקסר להקציף את הביצים לקבל קצף בהיר. להוסיף את כל שאר המצרכים ולערבב היטב לקבלת בצק אחיד.
לאפות בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות כ-50-60 דקות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה