יום שלישי, 6 באוקטובר 2015

אחרי החגים. בחושה אגסים ושוקולד מריר.

מה המשקל מסמן לי - זה הכל שאריות של החגים. אכלנו, שתינו, נהנינו. והנה הרגע שממנו כולנו פחדנו. דיאטה אחרי החגים. כן, וגם המחשבה על לקום מחר בבוקר וללכת לעבודה ליום שלם. ולהמשיך בשגרה עד פסח. מפלט באמצע נוסח חנוכה לא נחשב - כי זאת חופשה רק לילדים, אני רק אדלל את השגרה עם איזו סופגנייה אפויה, כשתוך כדי ביס אנסה לשכנע את עצמי שהיא טעימה בדיוק כמו המטוגנת, ואז מהבאסה ארשה לעצמי להכין סדנוויץ טוניסאי, פינוק של פעם בשנה לכבוד נס השמן.

לעניינינו. עוד חודש עבר וזה אומר - אתגר חדש במנטקה. תענוג האתגרים האלה, מוציאים ממני את הרעיונות הכי טובים ומתכונים מקוריים הכי טעימים. הפעם בישרנו את בואו של סתיו עם אגסים, שמשום מה זוכים ליחס די מפלה (לעומת תפוחים, לדוגמא) במטבח. אצלי אפילו לא היה תג כזה בין עשרות התגים בבלוג. וחבל, כי זה ממש טעים - במיוחד נוכחתי לדעת עכשיו. לא היה לי כוח וסבלנות לקינוח מפוצץ (קלוריות) בכל שורת מאכלי החג, רציתי משהו פשוט וטעים. עוגה בחושה. עם אגסים ושוקולד מריר - כי תמיד טוב שיש שוקולד מריר בעוגה שלי (ואפילו די חייב...). כשהבלילה הייתה מוכנה חשבתי במה לתבל אותה - ובאסוציאציה לעוגת תפוחים שאני כל כך אוהבת, הוספתי גם קינמון (שאני כל כך אוהבת). ועדיין היה לי קצת משעמם, אז הסתכלתי על נבחרת האלכוהול בבית. ברנדי? צפוי. יין? לא נשמע לי. ערק. זה יכול להיות מעניין. וכך היה.

רגע לפני המתכון - כרגיל יותר ממוזמנים להציץ מה שאר חברי הפרויקט הכינו לכבוד הסתיו. ביס אחרון מהעוגה - ומחר הולכים לשומרי משקל.

בברכת סתיו קריר ונעים.

בחושה אגסים ושוקולד מריר 




מצרכים (ל-2 תבניות אינגליש קייק)

3 ביצים
1 כוס סוכר
1/2 כוס שמן
1 כוס קמח לבן
1 כפית אבקת אפייה
50 גר' שוקולד מריר שבור לחתיכות קטנות (או שוקולד צ'יפס)
3 אגסים חתוכים לקוביות קטנות
1 כפית תמצית ווניל
1/2 כפית קינמון
1/2 1 כפות ערק

הכנה:

להקציף את הביצים יחד עם הסוכר בעזרת מיקסר במשך כ-6 דקות לקבלת קצף בהיר ותפוח. להוסיף את השמן ולהקציף יחד כחצי דקה. להוסיף את הקמח ואת אבקת האפייה ולערבב עם כף לקבלת תערובת אחידה.

להוסיף את כל שאר המצרכים - שוקולד, אגסים, ווניל, קינמון וערק, ולערבב בעדינות לפיזור שווה בתערובת.

להעביר לתבניות ולאפות בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות כ-40 דקות.

הע/ארות 

אין. הכי טעים, הכי פשוט. לפעמים זה כל מה שצריך.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה