יום ראשון, 20 בספטמבר 2015

משחקי לוטוס - שנה טובה. עם תפוחים וקינמון.

יש כמה דברים שיכולים להלהיב אותי מעבר לכל פרופורציה ואף להדיר את שנתי בלילה. שהיא גם ככה לא משהו בתקופה האחרונה (תינוק בן שלושה חודשים וקצת כבר אמרנו?..). אחד מהם - צמד מילים קסום "אתגר קולינרי". יכול לגרום לי לחיוכים במהלך כל היום ותכנונים מלאי סוכר, קצפת וחמאה אך תוך הלילה. בתקופה האחרונה יש לי פחות זמן לאתגרים מסוג זה (תינוק בן שלושה וחצי חודשים כבר אמרנו?.. אתגר הכי מתוק של החיים, אבל ממש מאתגר...). אז אני מכינה את הבחושות הרגילות, האהובות והזריזות, העיקר שיהיה משהו טעים ליד התה, ושוב דוחה את תכנוני הדיאטה שלי למועד לא ידוע (תינוק בן שלושה וחצי... טוב, הבנתם כבר. מזל שהתירוץ של "אני אחרי לידה" תופס עד הגיוס. של אחרון הילדים, בוודאי).

ואז קיבלתי במייל הזמנה לאתגר קולינרי מתוק במיוחד. עם הממרחים המעולים של לוטוס, העוגייה הכי טעימה בעולם. והרגע בא לי רעיון לסטארטאפ... מה עם ממרח בטעם העוגייה השנייה הכי טעימה בעולם? כן, אני מתכוונת לאוריאו. איך עדיין לא המציאו ממרח בטעם עוגיות אוריאו? וברגע שימציאו, אני מבקשת אחוזים. או לפחות כמה צנצנות עם השליח אליי הביתה לצורך אתגר קולינרי נוסף... ויש גם את העוגייה השלישית הכי טעימה בעולם - אלפחורס, כמובן. ממרח ריבת חלב ופירורים, עם נגיעות של קוקוס. טוב, נסחפתי. לעניינינו. עוגיות לוטוס. ממרח בטעם עוגיות לוטוס. אחד קראנצ'י, אחד חלק, שתי כפיות לטעום מכל אחד מהם ופה מלא אושר. ושני קינוחים יצירתיים שווים במיוחד. עם תפוחים - ברוח החג, כמובן. ואת שני הקינוחים גם אפשר להפוך בקלות לפרווה, על ידי שימוש שמנת צמחית. קצת פחות טעימה, אבל אין דבר שכפית של ממרח לוטוס לא יכולה לשפר. לפי כמות הסוכר שאכלתי השבוע זאת בהחלט הולכת להיות שנה מתוקה...

זהירות, רשומה עמוסת תמונות לפניך! אם היה לי זמן, הייתי מפצלת לשתיים. אבל זה מה יש. קבלו אותה בהרעלת סוכר. 

קאפקייקס תפוחים עם קצפת לוטוס



מצרכים (ל-16 קאפקייקס בינוניים או 12 גדולים)

2 תפוחים גדולים מקולפים וחתוכים לקוביות קטנות
1 תפוח גדול מגורר על פומפייה גסה
2 ביצים
1/2 כוס שמן
3/4 כוס סוכר
1/2 כפית קינמון
1/2 1 כוסות קמח
1 כפית שטוחה אבקת אפייה

וגם - כ-2 כפות ממרח לוטוס קראנצ' למילוי הקאפקייקס המוכנים

לקצפת:
250 מ"ל שמנת מתוקה להקצפה 32 - 38%
2 כפות אינסטנט פודינג וניל
2 כפות ממרח לוטוס חלק

הכנה:

לערבב את כל המצרכים לקאפקקיקס בקערה (למעט לוטוס קראנצ'). להעביר לתבניות שקעים ולאפות בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות כ-20 דקות, עד שהמאפים זהובים ויציבים. לקרר לחלוטין ולחלץ מהתבנית.

להכנת הקצפת -
להקציף את השמנת המתוקה במהירות גבוהה לקצפת רכה. לעצור את המיקסר, להוסיף את הפודינג ואת הממרח לוטוס ולהקציף לקצפת יציבה. להעביר לשקית זילוף (טיפ: מומלץ לחמם את הממרח שמתקשה במקרר - כ-20 שניות במיקרו למצב נוזלי יותר, שיתערבב טוב יותר בקצפת).

בעזרת כפית להוציא חלק קטן מהעוגות  (ואוכלים אותו בתאבון עם הקצפת שתישאר...) ולמלא בממרח לוטוס קראנצ' - כרבע כפית לכל קאפקייק.


לזלף קצפת לוטוס מעל.


זווית מהצד


זווית מלמעלה


עכשיו אחד אחד

בפוזה מגרה

ועוד קצת

עכשיו תמונה קבוצתית ודי

הע/ארות

- אני לגמרי הולכת לאמץ את המתכון הזה, שהוא מצוין בפני עצמו גם ללא תוספת ממרח לוטוס והקצפת. המאפינס יוצאים מאוד רכים ועסיסיים בזכות תוספת תפוח מגורד - הברקה שלי של אחרי השנייה האחרונה: כבר הכנתי את הבלילה, העברתי לתבניות... וכל הזמן המחשבה על בעלי שלא כל כך כך אוהב מאפינס למיניהם בגלל שהם יוצאים בד"כ די יבשים, הטרידה אותי. אז אספתי חזרה את הבלילה מהתבניות לתוך הקערה, גיררתי פנימה תפוח אחד ו.... יצא פשוט מעולה.

- כמות הקצפת גדולה יחסית. אל תתלוננו אם נשארה לכם הקצפת ונגמרו המאפינס. פשוט תאכלו אותה עם הכפית בזמן שאף אחד לא רואה (או תכינו את הקינוח הבא:)


פבלובה לוטוס עם תפוחים מקורמלים



מצרכים:

לפבלובה אחת בקוטר 22 ס"מ:
4 חלבונים בטמפרטורת החדר
1 כוס סוכר
קמצוץ מלח
2 כפות קורנפלור
1 כפית מיץ לימון
2 כפות ממרח לוטוס חלק

וגם: ככף ממרח לוטוס חלק לזילוף מעל הפבלובה המוכנה

לקצפת:
250 מ"ל שמנת מתוקה להקצפה 32 - 38%
2 כפות אינסטנט פודינג וניל
2 כפות ממרח לוטוס חלק

לתפוחים מקורמלים:
3 תפוחים גדולים, עדיף ירוקים חמוצים, מקולפים וחתוכים לקוביות קטנות
20 גר' חמאה
1 כף שמן
2 כפות סוכר
1/2 כפית קינמון

הכנה:

להכנת פבלובה:

בקערת מיקסר להקציף את החלבונים עם קמצוץ מלח במהירות גבוהה כ-2-3 דקות, לקבלת קצף רך. להוסיף את הסוכר בהדרגה אל החלבונים, תוך כדי הקצפה - מומלץ להוסיף ככף כל פעם בהפרשים של כדקה, אחרי שמנה קודמת של הסוכר כבר נמסה לתוך הקצף.

לאחר הוספת כל הסוכר, להמשיך להקציף כשתי דקות נוספות. להוריד את מהירות המיקסר ולהוסיף את הקורנפלור ואת מיץ הלימון. להקציף רק עד להטמעה מלאה. להוסיף ממרח לוטוס (מומלץ לחמם את הממרח 20 שניות במיקרו שיהיה נוזלי יותר) ולהפעיל את המיקסר במהירות נמוכה לעוד כמה סיבובים בודדים. לא כל הממרח מתערבב בצורה אחידה בקצף אלא יותר מתקבלת כדוגמת שיש, זה תקין - זה נותן את הטעם של לוטוס לכל ביס וגם פחדתי לערבב יותר מדי לאחר הוספת הממרח על מנת לא "להרוג" את המרנג.

לחמם את התנור לחום של 160 מעלות. לשרטט על נייר אפייה עיגול בקוטר כ-22 ס"מ. להפוך את הנייר, על מנת שסימני העיפרון לא יבואו במגע עם האוכל ולהניח בתבנית האפייה. להניח את הקצף על נייר האפייה במרכז העיגול המשורטט.

בעזרת כף ליצור במרכז גומחה עמוקה, ליישר את השוליים עד גבולות העיגול המשורטט. אין צורך ליצור אחידות וסימטריה, זה לא בקינוח הזה:



להכניס את הפבלובה לתנור שחומם מראש לחום של 160 מעלות. לסגור את התור ומיד להנמיך את החום ל-130 מעלות. לאפות במשך כשעה - שעה ועשר דקות. כשפבלובה מוכנה, היא צריכה להיות קשה מבחוץ ורכה, כמו מרשמלו, מבפנים. לפתוח קצת את דלת התנור ולתת לפבלובה להתקרר לחלוטים בתוך התנור. הפבלובה המוכנה כמעט ולא משתנה בצבע. היא בודקים מוכנות לפי התחתית היבשה - לנסות להרים קצת בעדינות רבה (כי היא מאוד מתפוררת כשחמה) מנייר האפייה ולבדוק אם התחתית יבשה:



בזמן שהפבלובה בתנור, להכין את התפוחים המקורמלים:

להמיס במחבת את החמאה יחד עם השמן. להוסיף את התפוחים, קינמון וסוכר. לבשל יחד כחמש דקות תוך כדי ערבוב מדי פעם, כדי של קוביות התפוחים יכוסו ברוטב. להניח בצד לצינון מלא.

להכנת הקצפת:

להקציף את השמנת המתוקה במהירות גבוהה לקצפת רכה. לעצור את המיקסר, להוסיף את הפודינג ואת הממרח לוטוס ולהקציף לקצפת יציבה. להעביר לשקית זילוף (גם כאן מומלץ לחמם את הממרח שמתקשה במקרר - כ-20 שניות במיקרו למצב נוזלי יותר, שיתערבב טוב יותר בקצפת).

את הפבלובה הקרה להעביר בעדינות לכלי הגשה. לחמם ככף של ממרח לוטוס במיקרו כ-20 שניות ולהזליף פסים לאורח המרנג.


להניח במרכז הקינוח את קוביות התפוחים


ולקשט עם הקצפת




הע/ארות

- הפבלובה הייתה בדמיוני הרבה יותר יפה ממה שיצא בפועל. אך בגלל שנשארה לי קצפת מהמתכון הקודם ואחסנתי אותה במקרר יומיים עד שהיה לי זמן להכין קינוח נוסף, הקצפת בינתיים די איבדה את צורתה (אך לא את הטעם....) ולכן הזילוף יצא "עייף" ולגמרי לא יציב.

- כמות הקצפת שהשתמשתי בפועל הוא קטן יותר - כי אותם 250 מ"ל חילקתי לשני קינוחים. מומלץ כן להשתמש בכמות המלאה לקינוח זה שיהיה יותר קצפת (טעימה), ואם בכל זאת נשאר - ראו אופציה לאכול עם הכפית. בחושך. כשאף אחד לא רואה...

- הקינוח היה קצת מתוק מדי לטעמי (הילדים לגמרי לא התלוננו...). לכן מומלץ להשתמש בתפוחים ירוקים חמוצים (אני שמתי אדומים מתוקים ורק בדיעבד חשבתי על נושא המתיקות...)

- אחרי קינוח זה נשארו לי חלמונים מיותרים. עד עכשיו הייתי מקפיאה רק חלבונים. קראתי עצה ברשת וניסיתי להקפיא עכשיו גם חלמונים, כשערבבתי לפני ההקפאה כל שני חלמונים עם כפית סוכר. אספר בהמשך עם הניסוי הצליח. בינתיים יש לי מחשבות פליליות לחלוטין על אלפחורס. עם ממרח לוטוס. זה הולך להיות להיט. שמישהו יעצור אותי בבקשה.......

המוצר יצא עכשיו באריזה חדשה והוא גם זוכה במוצר השנה לשנת 2015 בקטגוריית הממרחים המתוקים... (ודי ברור למה... דיאטה אחרי החגים.) :


*קרדיט לתמונה - "מוצר השנה"


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה