יום שני, 6 באפריל 2015

עוגת שוקולד מריר ללא קמח... עם מרכיב סודי

באיחור משהו מעלה את הרשומה. שתוכננה בכלל להתפרסם ב-01.04, במסגרת הפרויקט של מנטקה. כהרגלי בקודש דחיתי את הביצוע לדקה התשעים וקצת, אפיתי את העוגה תוך הימור מוחלט בעשר בלילה, בלי לדעת בכלל מה יצא מהדבר ההזוי הזה שבחרתי לעשות. ביקשתי יפה דחייה בפרסום ליום למחרת (או בכלל, תלוי מה ייצא ואיך ייצא...). למזלי הרב, העוגה יצאה לא רק אכילה (תכף תבינו בהמשך...) אלא אפילו מוצלחת מאוד. ואז, כבר באיחור של יום, בשעת לילה מאוחרת (כמובן, אלה השעות בהם מתרחשים כאן דברים הקשורים לפנאי...) התיישבתי לכתוב רשומה. ואז... ואז.... אלוהיי האינטרנט צחק עליי. צחוק מרושע שכזה. הרשת הביתית נפלה, אחרי המתנה ארוכה מאוד למוקד שירות של הוט הוזמן טכנאי... לאחרי החג.

למזלנו הרב, בוקר למחרת יצאנו לסופ"ש/חג ארוך, אחרת אין לי מושג איך היינו שורדים שלושה ימים בבית בלי אינטרנט. בלי קמח - מילא. בלי לחם - אפשר להסתדר. אך בלי אינטרנט?? עד כאן.

את פסח השנה העברנו בסימן של חירות מוחלטת מהכל. בבית מלון ע"ב הכל כלול. שזה אומר להורים - אכול כפי יכולתך ולילדים - קפץ בבריכה כפי יכולתך. נהנינו, אכלנו, נחנו, אכלנו, קראנו ספרים ואכלנו עוד קצת. שלושה וחצי ימים אחרי כבר לא הייתי מסוגלת להסתכל על אוכל. די, דיינו. כמה אפשר לאכול. לקטע שאני יוצאת מהחדר ואז באה מנקה ומסדרת אותו - דווקא מאוד הייתי יכולה להתרגל. חבל שאי אפשר לאמץ את השיטה בבית. כולל החלפת מגבות לבנות ורכות-רכות...

חזרנו הביתה. פרקנו מזוודות ושמנו כביסה. התבאסתי שלא מגיעים משירות החדרים לקפל אותה והמגבות, לא משנה כמה מרכך שופכת עליהן - עדיין לא מספיק רכות. התיישבתי לכתוב את הרשומה של ראשון באפריל. ומה היה לנו בראשון באפריל? יום המתיחות, ולכן במנטקה קיבלנו פרויקט... איך נקרא לו... מתוח (מותח?) במיוחד. בגלל הצמידות לפסח החלטתי להקשות על עצמי ולהכין קינוח שיהיה גם נטול קמח ומתאים לחג. לא יודעת עד כמה תאמצו אותו לחג (השני, כי ראשון כבר לא יהיה כבר השנה), כי בהכנת העוגה צריך לעבוד סוג של מחסום פסיכולוגי. בשילוב חומרים ש... לא הכי נראים לנו משתלבים. אך בסופו של דבר יצאה עוגה מצוינת. ללא קמח, כאמור, ללא חמאה או שמן. ללא מוצרי חלב. אז מה כן?.. אתם מספיק במתח?.. זה ירוק, זה טעים, אבל בעיקר עם גבינה בולגרית לצד חביתה. אבוקדו. אכן כן, אבוקדו. זה היה חומר גלם החודש.

בשביל להקל על מחשבה של ערבוב של אבוקדו עם סוכר ושוקולד, נזכרתי שבעצם לא בדיוק ברור אם אבוקדו הוא ירק. או פרי. ואם נתייחס אליו כמו פרי (תפוז כזה... או תפוח... בצבע ירוק...) אז הכל מסתדר בראש. תוסיפו לזה שזה פרי במרקם עסיסי ושומני, לכן הוא תחליף מצוין לכמויות אדירות של חמאה שבדרך כלל מלווות עוגות שוקולד ללא קמח, ובזכותו העוגה יצאה לחה ושוקולדית במיוחד בסגנון פאדג'י כזה.. וקיבלנו סוג של מתכון מנצח. בתנאי שלא תספרו לאורחים השמרניים שלכם מה דחפתם פנימה....

רגע לפני המתכון - תציצו כאן לראות איזה עוד שימושים שלא חשבתם עליהם אפשר לעשות עם אבוקדו. מתערבת שעוגת גבינה-אבוקדו זה לא בדיוק הדבר הראשון שחשבתם עליו. הגיע הזמן להרחיב אופקים....

עוגת שוקולד ואבוקדו ללא קמח



מצרכים (לתבנית פאי בקוטר 24 ס"מ או פחות - ראה הערות)

200 גר' שוקולד מריר לפחות 60% קקאו
1 אבוקדו בשל בגודל בינוני
1 בננה בשלה
1/2 כוס סוכר לבן
2 כפות אבקת קקאו
1 כפית אבקת קפה נמס מגורען
4 ביצים
1 כפית תמצית ווניל
1/4 כפית מלח

הכנה: 

להמיס את השוקולד במיקרוגל בפולסים לתערובת אחידה.

בקערה גדולה להניח את הבננה, אבוקדו סוכר ושוקולד מומס.


לערבב עם בלנדר לתערובת אחידה פחות או יותר (בשלב הזה קצת בעייתי - כי התערובת קשה מדי, לאחר הוספת הביצים בסוף זה מסתדר והתערובת תהפוך לחלקה. חשוב מאוד לא לעבד יותר מדי, לעבוד בפוליסם של כ-30 שניות לאחר כל הוספה)

להוסיף את הקקאו, קפה, מלח ותמצית ווניל. לעבד שוב כ-30 שניות עם בלנדר.


להוסיף ביצים - אחת בכל פעם, לערבב עם בלנדר במהירות נמוכה כ-20-30 שניות לאחר כל הוספה.


להעביר את הבצק לתבנית אפיה מרופדת בנייר אפייה (חשוב - כי העוגה נדבקת לתבנית. מומלץ גם לשמן קצת את הנייר).

לאפות בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות כ-30-35 דקות.


הע/ארות:

- מומלץ להגיש את העוגה לאחר 12 שעות לפחות (עדיף 24 שעות).

- עוגת שוקולד עם אבוקדו. אחרי שחושבים על זה (כמה פעמים), דווקא מתחילים להתרגל לרעיון. הרי אנחנו כבר מזמן אוהבים עוגות גזר, עוגת קישואים לא מפתיעה אף אחד, ואפילו עוגות סלק ושוקולד פגשתי כמה פעמים בכמה ווריאציות. לתוצר הסופי בכלל אין טעם של אבוקדו, אך בזכות הפרי (סיכמנו כבר שכדי להקל על העניין נקרא לזה פרי וזהו...) היא יוצאת לחה, דחוסה ושוקולדית, כל זה בלי גרם של חמאה או שמן. יתרון אדיר.

- העוגה תופחת בזמן האפייה ואחר כך חוזרת לגובהה המקורי. אפשר להקטין את קוטר התבנית ולקבל עוגה קצת ותר גבוהה, אני בכוונה רציתי עוגה נמוכה ודחוסה, שכיף לפרוס אותה למשולשים דקים ולאכול בביסים קטנים עמוסי שוקולד.



2 תגובות:

  1. אני כבר מזמן הגעתי למסקנה ששוקולד עם מה שזה לא יהיה (בתחום המתוק עד חסר טעם דומיננטי) יוצא טוב. ניראית טוב העוגה שלך.

    השבמחק
  2. הזוי ואף מגניב חחחח
    הפסח הזה אוכלים הרבה מרור וגם מריר ;-)

    השבמחק