יום חמישי, 26 בספטמבר 2013

חבל שלא התפללנו מספיק?

בוודאי יצאתם מהכלים כששמעתם שכבוד שר הפנים טוען שבמלחמת לבנון השנייה נהרגו הרבה חיילים מכיוון שלא התפללו מספיק. ניסיתי להבין ולקבל את דבריו לפני הביקורת המתבקשת. חשבתי מתי באמת ניתן לטעון שהאנשים שנהרגו לא התפללו מספיק:
האסוסיאציה הראשונה מלמת לבנון השניה הייתה שכנראה רס"ן רועי קליין זכרונו לברכה לא התפלל מספיק במלחמת לבנון השניה. זה שאמר שמע ישראל לפני שמת על מנת להציל את חייליו לא מספיק בשביל כבוד שר הפנים, שהיה שותף לממשלה שהובילה את היציאה הפזיזה למלחמה ללא הכנה טובה של הכוחות.
אפרופו שר הפנים. המחלצים באסון הכרמל שנשרפו על מנת להציל נפשות כנראה גם לא התפללו מספיק כדי שהמשרד באחריותך, כבוד השר, יתפעל היטב את מערך הכבאות. קצת יותר תפילות ואולי היית מזיז שם דברים לפני האסון.
חבל שהצנחנים במלחמת ששת הימים לא התפללו מספיק. נהרגו עשרות מהם בקרב לכיבוש העיר העתיקה, על מנת שכבוד השר וחברי מפלגתו יוכלו להתפלל שם מספיק ולהשליט את אמונתם על המרחב הציבורי. לא שזה עזר לחיילים במלחמה שש שנים לאחר מכן, שם נהרגו יותר חיילים כולל כמה שהוצאו מבתי הכנסת ביום הכיפורים. העיקר שאנשים שטוענים שהם מתפללים מספיק יכולים מדי פעם בעיר הקודש לזרוק אבנים על שוטרים ולקרוא להם נאצים כדי שלא יחנו ליד העיר העתיקה בשבתות.
חבל שהיהודים באירופה לא התפללו מספיק. כולל חסידיות שלמות מיהודי פולין שחשבו עד הרגע האחרון שהם כן מתפללים מספיק. כולל מיליון וחצי ילדים שחייהם היו קצרים מדי בשביל שיספיקו להתפלל מספיק. או אולי התפללו שם מספיק אבל הצעקות בגרמנית מנעו את השמיעה והעשן מהמשרפות חסם את שדה הראייה. העיקר שגם אני הצלחתי להשתמש קצת באסוסיאציה שואתית כמו אלו שטוענים שהם מתפללים מספיק עשו בהפגנה המטופשת והמיותרת שלהם לפני מספר ימים (לפחות לא העליתי תמונה).
ואחרי שהתקרבנו לגבול הטעם הטוב, האם כבוד השר חושב שהוא התפלל מספיק? האם הוא לא יודע ששכר ועונש בעולם הזה לא תלויים במצוות בין אדם למקום אלא רק בין אדם לחברו? האם הוא לא למד שאדם המתפלל עבור שכר מהשמיים תפילתו אינה מלאה? האם לא למד שישראל ערבים זה לזה, גם במלחמות ושכח שחובה עליו לקרוא למצביעיו להתגייס בהמוניהם למען החברה היהודית בישראל? כמו תלמידיו של רבי עקיבא שהיו לוחמים ולומדי תורה? שברכת הכהנים נועדה במקור לחיילי ישראל בספר במדבר? האם הוא לא למד שאין להפוך את תלמוד התורה לקרדום לחפור בו כפי שעושים עשרות אלפי אנשים המצהירים שהם בני ישיבות? האם לא למד שהנהרגים למען ארץ ישראל הם קדושי מלכות שאסור בשום אופן לפגוע בכבודם? האם התפילות הן שהעבירו אותו על דעתו או כוח השררה גרם לו להטיף באופן כה צדקני, מתנשא ומיותר כיצד לחיות? האם משרת השר גרמה לו לחשוב שהוא גם פרשנו של הישיר של מעשי האל?
כבוד השר, למזלך חלק מציבור בוחריך הוא עיוור וילך אחרי מפלגתך באש ובמים העכורים, ולכן נאלץ לסבול אותך גם בכנסת הבאה. מפלגתך קוראת לא להשתתף במאמץ המלחמתי להגנת המדינה, למרות שידוע לי שיש לך מצביעים גם בקרב החיילים. קשה לי עם העובדה שאנחנו (החילוניים, המסורתיים והדתיים) נושאים אתכם על גבינו, בבקשה אל תקללו אותנו תוך כדי. אם לדעתך לא מתפללים מספיק בצה"ל תגייס לשם את מיטב מתפלליך. לפחות לא טענת שנהרגו חיילים בגלל שיש גם חיילות בצבא...
בברכת צאתכם לשלום ושובכם בשלום לכל חיילי צה"ל לאלו שמתפללים ולאלו שלא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה