יום חמישי, 26 בספטמבר 2013

מרק טעים לנסיכה מצוננת



כשהנסיכה התחילה ללכת לגן, כבר בשבוע הראשון ביקרנו אצל רופאת הילדים שלנו. "הכנסת אותה לגן? - היא שאלה. - אז אנחנו נפגש הרבה השנה". וכל אמא יודעת כמה שזה נכון. סיוט שנה ראשונה בגן. שלושה ימים בגן, ארבעה ימים בבית. מזל שלי שעד סוף מרץ יש לי עזרה - המטפלת שטיפלה בכרמל כשהייתה תינוקת, אני מזמינה אותה כל פעם שהילדה חולה. אך במרץ המטפלת עוזבת את הארץ וכמה שניסיתי לשכנע ולאמץ אותה בתור סבתא - יש לה נכדים משלה ברומניה ואליהם היא חוזרת...
בינתיים הנסיכה החולה והמפונקת מעמידה בפניי קושיות גסטרונומיות אדירות. כשהנסיך היה תינוק והיה חולה - הוא היה החולה האידאלי. היה שותה חלב חם עם דבש, לוקח תרופה והולך לישון לאיזה שתיים עשרה שעות ברצף. ומתעורר בריא. אבל הנסיכה - כיאה לנסיכה. על עדשה. מפונקת. כשהיא חולה, צינון הכי קל וכל הבית על הרגליים מסתובב רק סביבה. אם היא לא ישנה - אז אף אחד לא ישן. לאחר לילה כמעט ללא שינה ויום עבודה עמוס (עבודה לא מתחשבת שיש לי תינוקת מפונקת בבית) אני יושבת במטבח ותוך כדי נמנום מנסה לחשוב מה להכין כדי שהנסיכה שלי (אולי) תאכל. וכך נזכרתי באחד המרקים שסבתא שלי ז"ל הייתה מכינה לי כשהייתי חולה. מינימום תיבול ומצרכים, בריא ומחמם וראו איזה פלא, אפילו הנסיכה הסרבנית אכלה אותו בתאבון (יחסי). אך המרק לא פוטוגני בכלל ומה שלא ניסיתי, הוא פשוט לא הצטלם לי טוב והפלאש ממש לא הוסיף. אז במקום פשוט צילמתי את הנסיכה אוכלת את המרק. בתאבון והרבה בריאות לכל הנסיכים והנסיכות.

מרק אורז וכדורי בשר
מצרכים:
3/4 כוס אורז
6-8 כוסות מים
4 כפות שמן
תיבול: מלח, פלפל שחור
לכדורי בשר -
400 גר' בשר טחון (הודו או עוף)
1 פרוסת לחם לבן
תיבול: מלח, פלפל שחור
הכנה:
להרתיח את המים עם השמן והמלח, להוסיף את האורז ולבשל כ-10 דקות.
להשרות את הלחם במים ולסחוט היטב. לערבב עם הבשר, המלח והפלפל, ליצור כדורים קטנים ולהוסיף בזהירות למרק הרותח.
להמשיך לבשל כ-20 דקות נוספות על אש קטנה.
מומלץ להוסיף מיץ לימון ישר לתוך הצלחת.
ועוד קצת תמונות כי לא יכולה להתאפק. לעומת המרק, כרמל שלי פוטוגנית...


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה