יום שישי, 20 בספטמבר 2013

עוגיות "שבלול" בטעם קינמון


בכל בית יש עקרון משלו בנוגע לאוכל. יש בתים בהם לא אוכלים לחם של אתמול. יש בתים שלא נוגעים בסלטים מוכנים מהסופר. אני לא מכניסה הביתה דברי מאפה מוכנים (חוץ מפטי בר, אבל זה לא נחשב... כי אין כמו פטי בר בתור בסיס לעוגות גבינה...). סתם קלוריות מיותרות, אם כבר להשמין - אז אני אכין לבד, וזה יהיה הרבה יותר טעים מהקנוי. החיסרון של השיטה - מה עושים כשהאורחים בדרך ואצלי בבית אין אף פירור של משהו מתוק שניתן להגיש ליד התה כי אני בפעם המאתיים השנה החלטתי להכריז על דיאטה.... במצב רגיל אני מהר - מהר מכינה עוגה בחושה (אם האורחים רק עכשיו יצאו מהבית שלהם) או עוגיות (אם האורחים כבר ממש בכניסה לעיר...). עכשיו, מה קורה במצב הלא רגיל, ואני מתכוונת למצב של המקרר לפני הקניה השבועית? שזה אומר, רבע כוס קמח וביצה אחת...
אז נזכרתי בעוגיות טעימות שאפשר להכין בחמש דקות מכלום מצרכים. עוגיות מבצק עלים מוכן המוכרות לכולם בשם "אוזני הפיל" או "דקליות" או "עוגיות שבלול" או עוד מאה שמות נוספים. אבל... בצק עלים דורש הפשרה איטית וארוכה. כאן עשיתי מעשה אסור ואל תספרו לאף אחד, הפשרתי בצק עלים במיקרו... זה היה או זה או להגיש לאורחים במבה שנשארה מיום ההולדת של הילד... העוגיות, למרות ההתעללות הקשה שעבר הבצק, יצאו טעימות מאוד. בוודאי יש כאן מקום לגיוון - מישהו אמר ממרח שוקולד?..
מרוב שההכנה פשוטה והעוגיות מוכרות לכולן, התלבטתי אם בכלל להעלות את המתכון... אבל שיהיה, כאמור- למקרה חירום.

מצרכים:
1/2 ק"ג בצק עלים מוכן ומופשר (רצוי כמה שעות מראש, רצוי במקרר...)
1 ביצה טרופה
כוס סוכר + כף גדושה של קינמון - לערבב ביחד בקערה קטנה
הכנה:
לפזר על משטח העבודה שליש מכמות הסוכר המעורבב עם קינמון. להניח מעליו את הבצק ולרדד לעלה דק (אני משתמשת בבצק מרודד מראש, אבל אוהבת לרדד אותו יותר דק). להבריש את הבצק בביצה, להשאיר קצת מהביצה בצד. לפזר מעל שכבה דקה וצפופה של הסוכר שנשאר. לגלג רולדה משני צידי עלת הבצק ו"נקודת מפגש" באמצע לקבלת ה"דקליות" או לרולדה אחת לקבלת עוגיות שבלול (אז כדאי לחלק עלת הבצק לשתיים לרוחב כדי שהעוגיות לא יהיו עבות מדי). להדק היטב, להבריש למעלה ביצה שהשארנו בצד. לעטוף בניילון נצמד ולאחסן במקפיא כ-15 דקות.
להוציא את הרולדה מהמקפיא ולחתוך עם סכין חדה לפרוסות בעובי כ-0.5 ס"מ. לסדר את הפרוסות בתבנית מרופדת בנייר אפיה במרווחים של כ-2 ס"מ.

לאפות את העוגיות בתנור מחומם מראש ל-190 מעלות כ-12- 15 דקות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה