יום שני, 30 בספטמבר 2013

מנהיג חזק?

הדעה הרווחת משום מה היא שראש ממשלתנו הוא מנהיג חזק. האחרים הם חלשים. הרי הגיוני שאם ביבי ושלי מתחרים בהורדת ידיים ביבי לוקח. כנראה שגם את לבני( אלא אם במוסד לימדו אותה איך לגבור על לוחם לשעבר במטכ"ל). נראה לי שגם לפיד יפסיד למרות השרירים.בקשר לבנט ומופז הדעות חלוקות. הקרב בהורדת ידיים יהיה צמוד.
כדאי לבחון את הסיסמא באופן יותר רציני:
נתניהו הצהיר במערכת הבחירות הקודמת שאם יהיה ראש ממשלה ימוטט את שלטון החמאס. והנה למרות שניתנה לו הזדמנות, למרות תמיכה ציבורית ובינלאומית, ולמרות גיוס מאסיבי של חיילי מילואים שהיו ערוכים בשערי עזה, החמאס הוא זה שיצא בחגיגות. אז אולי הוא מנהיג פחדן, או סתם פרגמטי, אבל חזק? בלונדינית אמריקאית איימה והוא התקפל.
בבתכנית האחרונה בערוץ 2 התראיינו כל ראשי המפלגות אצל ניסים משעל. רק ביבי שלח את שר החינוך המוערך שלו להתראיין כראש מפלגתו. אז אולי הוא לא פחדן אלא סתם סנוב שעף על עצמו, אולי פינקלשטיין יעץ לו באוזן שמנהיג של מפלגה גדולה לא יורד לרמה של ראשי מפלגות. אבל חזק? גם בתחום שבו הוא טוען שהוא טוב (תקשורת) הוא פחד. אולי זכר מה קרה אצל ניסים משעל בבחירות 99 כשמרדכי (איפה הוא היום?) ביקש להסתכל לו בעיניים, ולא בקטע של הטרדה מינית.
כשהמחאה החברתית הייתה ברחובות לא ירד ראש ממשלתנו אפילו פעם אחת על מנת לשוחח עם ראשי המפגינים. מעבר לסיסמאות והשלכת פירור גדול של חינוך חינם מגיל שלוש ולא חמש, לא נראו שינויים. פעם כשהיו פיגועים מיהר ראש ממשלתנו לצאת לרחוב ולמחות נגד ראש הממשלה המכהן(רבין, הליכה לפני ארון מתים עם שמו, זוכרים?). כנראה שרה איבדה את מספר הטלפון של שליח הפיצה שהביא לסטודנטים השובתים בכהונתו הראשונה. מנהיג המזלזל בחלק מהעם אולי כן. חזק? גם כשהוא מעלה את מחיר הדלק הוא מוריד אותו קצת אחרי יומיים כדי שלא נכעס יותר מדי, ואולי לא נשים לב שבכל זאת הוא עלה.
כשהמצב בסקרים החל להיות בעייתי מיהר ראש הממשלה להתאחד עם האדם שעיתונו אהב לתקוף, כי ראה שהקולות עוברים לטובתו. אותם קולות עוברים עכשיו עוד ימינה, ואילו הוא איבד קצת מרוקאים שעדיין שונאים את מפא"י למרות שעברו ארבעים שנים, אבל הרוויח רוסים זקנים ממושמעים. והעיתון שקט בגזרה הפלילית של שר החוץ לשעבר.מנהיג חזק היה מאמין במפלגתו ובמסרים שלה, ולא ממהר להתאחד עם הכוח שעולה בבחירות תמורת ויתור על חלק מחבריו למפלגה. חכם פוליטית? אולי. חזק? בגין, איתן ומרידור יחלקו על כך.
ברגע שהאשימו אותו בהשקעה בהתנחלויות ולא בדברים חשובים יותר מיהר לתקוף את המאשימים וטען שהם השקיעו בהתנתקות ואילו הוא משקיע בבנייה. אותה התנתקות שהוא תמך בה בפעם הראשונה ,ונמנע מהצבעה בפעם השנייה. כנראה פחד משרון. עכשיו כששרון ישן הוא יוצא נגד המהלך. אולי לשרון היה אירוע מוחי אבל אצל חלקנו המוח עדיין זוכרים את הצבעותיו בנושא. מנהיג חזק? אולי רק על אנשים בעלי זכרון  קצר. בשביל זה יש ארכיון של הצבעות.
אז לפני שאתם מצביעים לביבי כי נכנסתם למנטרה שלו שהוא מנהיג חזק ואין אופציות אחרות, בידקו למי אתם מצביעים. ראש ממשלתנו הוא לחיץ ביותר. הוא יתקפל בכל פעם שיפעילו עליו קצת לחץ. זה כך עוד מאירועי המנהרה ב96 שהחלו בניסיון להוכיח בעלות על מנהרה ונגמר בלחיצת יד עם עראפת והסכם חברון. לפני שאתם מצביעים, בדקו למי אתם מצביעים. יש לו תכונות חיוביות אחרות, חזק הוא לא. 
ואנחנו. עזבו בחירות, יש בגרות באזרחות יום לפני. שיהיה לתלמידי היקרים בהצלחה. מקוה שתהיו אזרחים טובים ותצביעו לפי תבונתכם, ולא לפי ססמאות ריקות מתוכן, ותדמיות שיצרו יועצי התקשורת.
בברכת חג דמוקרטיה שמח. ואני אף פעם לא אהבתי חגים. יותר מדי אנשים שמכריחים אותי לעשות דברים שאני לא אוהב. ככה זה משפחה (וגם עם) לא מחליפים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה