יום רביעי, 25 בספטמבר 2013

החיים בשחור לבן. פסטה בעגבניות, שמנת, בצל, וזיתים שחורים.



"אבא, פעם לא היו צבעים?" שאל אותי הילד בן ה-7. זה היה כשצפיתי בסדרה על תולדות הצחוק והראו את צ'רלי צפלין. היו צבעים אבל לא הייתה מצלמה צבעונית. "אבל האיש הוא אמיתי או מצויר?" אמיתי. "אז למה הוא זז כזה מצחיק, ומזיז כל כך הרבה את הפנים?" כי זה במקום לדבר, פעם גם לא היה מצלמה עם קול, ובמקום לדבר הוא מזיז את הפנים. " זה מאוד קשה, אבל גם מאוד מצחיק". ישבנו וראינו עוד כמה דקות, עד שהתוכנית הגיעה לתאר תקופות מודרניות יותר.
ובאמת פעם היה צריך להתאמץ יותר, בשביל תוצאה טובה פחות. לכן גם אולי היו מוכשרים יותר. פעם היה צריך לדעת לשחק בתנועות ולהתאמן, היום מספיק להתחבר למלהק תכניות ריאליטי בלי להיות מוכשר בכלום, אני הייתי צריך לסכם מאנציקלופדיות וללכת לספריות, היום יש גוגל ובשניה אפשר להיחשף להמון מידע, פעם הייתי צריך לזכור מספרי טלפונים של בנות בעל-פה, היום רושמים הכל בנייד. גם לא צריך לזכור ימי הולדת, יש תזכורות בפייסבוק. הילדים של היום יודעים על הרבה יותר דברים, אבל יודעים פחות על כל דבר. מרוב עצים של ערוצי מידע, לא רואים את היער. גם לא מפתחים מיומנויות לראות את העץ היחיד ולטפח אותו, ודרך כך את עצמך. קוראים פחות, רצים פחות בחוץ, משוחחים פחות ומקלידים יותר. בטוח שזה מה שאמרו עלינו ההורים...
יש גם הרבה יתרונות. לפני שבועיים קנינו סוף סוף מדיח כלים. התפטרתי מעבודתי הבלתי פורמאלית כמדיח ביתי. הילד אמר שזה כמו מכונת הכביסה של המטבח. אני לא יכול לדמיין את החיים לפני מכונת הכביסה, אולי גם בעוד כמה שנים יהיה קשה להבין איך היינו עד עכשיו ללא מדיח. כמו שקשה להסביר איך חיינו בלי טלפון נייד (מה, פעם לטלפון היה חוט שיחזיק אותו? ואיך דיברו בחוץ?) ובלי אינטרנט.
אפרופו מטבח, כמו שהבטחתי מדי פעם מתכון לפסטה בבלוג. הרי צריך לאכול לפעמים...
מצרכים:
500 גר' פסטה
1 בצל גדול
כ-10-15 זיתים שחורים טבעיים ביין
1 שמנת לבישול 10%
200 גר' רסק עגבניות
1/4-1/2 יין אדום יבש (קברנה -סוביניון)
מעט שמן זית
תבלינים: זנגביל טחון, פלפל שחור גרוס, מלח, סוכר, פלפל אנגלי
הכנה:
פורסים בצל לרצועות גדולות ומוסיפים לסיר מחומם במעט שמן זית. מוסיפים בהדרגה - מלח, פלפל שחור, פלפל אנגלי וזנגביל. לאחר שהבצל הופך מעט שקוף, מגלענים את הזיתים השחורים ומוסיפים לבצל. מוסיפים את היין ומנמיכים את האש, עד שהבצל מקבל צבע סגלגל. מוסיפים את רסק העגבניות ולפחות כוס מים ומעט סוכר. מגבירים את האש. לאחר שהרוטב מתחיל לבעבע מוסיפים את השמנת, מנמיכים שוב את האש, מכסים את הסיר וממתינים כשלוש דקות. מוסיפים לפסטה, בתאבון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה