יום שני, 23 בספטמבר 2013

קציצות בשר ברוטב עגבניות וירקות



היום פתאום היה לי חשק לצ'ילי קון קרנה. הוצאתי בשר טחון, חתכתי בצל... מה הכלל הראשון הכתוב בכל ספרי בישול ואפייה? להוציא את המצרכים מראש על שולחן המטבח כדי לא לשכוח כלום. אז זהו. אני על הכלל הזה אף פעם לא שומרת, המטבח שלי לא כל כך גדול ויותר נוח לי (או שזה סתם קטע של עצלנות) להוציא כל פעם מצרך, לקחת כמות רצויה ואז להחזיר מיד למקום. החסרון של השיטה - קרה לי יותר מדי פעמים שבאמצע הבישול (או יותר גרוע - אפיה) אני מגלה שחסר לי אחד המצרכים... מה עושים? קודם כל - אני אומרת "אוי וויז מיר" ואז מתחילה לחשוב יצירתית. בגלל שלמזלי עוד לא קרו לי פנצ'רים שבגללם השלכתי את התוצרת הסופית לפח בגלל עודף יצירתיות, אני לא משנה את השיטה. וככה נולדים לי מתכונים חדשים ומוצלחים. אז בחזרה לנושא הצ'ילי קון קרנה. מה המוצר הבסיסי שבלעדיו צ'ילי קו קרנה הוא פשוט לא צ'ילי קון קרנה? נכון, "קרנה", אבל זה דווקא היה לי. שעועית. זכור לי שהיו לי כאן במזווה לפחות שתי קופסאות שימורים של שעועית לבנה ברוטב עגבניות. היו אך אינן עוד. סוויצ' מהיר בתוכנית. אני כבר "נעולה" על רוטב אדום וסמיך על מצע אורז. הבשר הטחון כבר הופשר. התשובה ברורה, קציצות ברוטב עגבניות, אבל הפעם בא לי קצת אחרת. אולי נוסיף ירקות?... ומה עם הקציצות?.. מה יקרה עם נוסיף אורז גם לקציצות? ומה שקרה - מנה טעימה מאוד, עם אורז בפנים ואורז בחוץ. ואחרי שסיימתי לבשל, הלכתי לעדכן את רשימת הקניות התלויה על המקרר :)

מצרכים:
500 גר' בשר טחון
2 בצלים קצוצים
1 ביצה
חצי כוס אורז לבן
פטרוזיליה וכוסברה קצוצים - לפי הטעם
2 גזרים, חתוך לקוביות
1 פלפל, חתוך לקוביות
סלרי, קצוץ
קופסא (100 גר') רסק עגבניות
קופסא (550 גר') עגבניות מרוסקות (טומיטנה)
2 כפות רוטב צ'ילי מתוק
מלח, פלפל, סוכר
הכנה:
מטגנים את הבצלים עד להזהבה. לוקחים חצי מכמות הבצל ומוסיפים לבשר הטחון. לבצל שנשאר במחבט מוסיפים את הגזר והפלפל, מטגנים כמה דקות. מוסיפים סלרי, רסק עגבניות ועגבניות מרוסקות. מוסיפים תיבול - רוטב צ'ילי מתוק, סוכר, מלח ופלפל. מוסיפים ככוס מים רותחים.
מכינים תערובת לקציצות - מערבבים את הבשר הטחון אם הבצל המטוגן, מוסיפים ביצה, אורז, פטרוזיליה, כוסברה, מלח ופלפל. צרים קציצות קטנות ומכניסים לתוך הרוטב. מוסיפים מים רותחים כדי שהרוטב יכסה את הקציצות. מכסים את הסיר ומבשלים כ-25 דקות. לא לשכוח לבדוק מפלס הנוזלים במהלך הבישול.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה