יום שלישי, 17 בספטמבר 2013

מרק אפונה וקבנוס




חורף
הגשם מטפטף על העורף
צריך ללבוש מעיל כל החורף
חורף
איזה כיף לבשל לי מרק בחורף....
רצוי מרק סמיך, עם ירקות וגם קצת בשר בפנים. קערה עמוקה, מרק חם, גשם בחוץ. מושלם.
במשרד קר, אורות פלורוסנט והדבר החם הכי נגיש - כוס קפה רביעית להיום... ואם ממש בא לי בכל זאת מרק - אפשר להזמין מבית קפה הסמוך. 28 ש"ח לקערה קטנה מקרטון ושוב אני מגיעה למסקנה שבבית אני מכינה יותר טעים... רק חבל שזה בבית. ואני לא.
לפחות מחכה לי ארוחת ערב טעימה. כי מרק כזה אני מוכנה לאכול גם בערב, בעצם - בכל שעה...
 
 
מצרכים:
 
500 גר` אפונה (אני משתמשת בקפואה של סנפרוסט - הכי פשוט וזמין...)
4 נקניקיות קבנוס
1 בצל גדול, לחתוך קטן
3 שיני שום, לחתוך קטן
1-2 תפוח אדמה, לחתוך לקוביות
2 גזרים, לחתוך
כ-1.5 ליטר מים (8-9 כוסות)
2 כפות אבקת מרק עוף
תבלינים - מלח, פלפל שחור
 
הכנה:
 
מחממים קצת שמן בסיר גדול. לטגן בצל ושום עד להזהבה. להוסיף את כל הירקות, לטגן כ-2 דקות. להוסיף מים ותבלינים. להביא לרתיחה, לכסות ולבשל על אש קטנה כ-30 דקות.
 
להוציא את כל הירקות מהסיר, להעביר למעבד מזון ולרסק למחית, להחזיר את הפירה הירוק שקיבלנו לסיר (אפשר לרסק בתוך הסיר עם בלנדר-מוט).
 
לחתוך קבנוס לחתיכות באורך כ-1 ס"מ ולהוסיף למרק. לבשל 10 דקות נוספות.
 
הכי טעים עם קרוטונים עם תיבול של שום..... .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה