יום שישי, 27 בספטמבר 2013

סוף שבוע גשום בפתח והסירים במתח


סוף שבוע חורפי הוא תירוץ מושלם להוציא את הסיר הגדול, לקלף את תפוחי האדמה והגזר ואף בשר אדום, שכמעט ולא בשימוש אצלי, זוכה להופעת אורח לכבוד הגשם, הברק והרעמים שבחוץ. גם כשקר מאוד בחוץ, פותחת את החלון על מנת להכניס את האוויר הצלול והריח של הגשם לתוך הבית. ועל הגז - סיר עם גולש. כמו מרק בורש אצלי הוא מאפיין את תחילת החורף.
הגרסה שלי לגולש היא ביתית מאוד, הכמויות מוערכות בלבד והמתכון רחוק מאוד מהמקור. את הבסיס למתכון זה קיבלתי מחברתי לעבודה לפני... עושה חישוב זהיר... עשר שנים לפחות. מלחיץ אותי נורא לעשות חישובים בעשרות שנים אחורה. לחשוב על דברים שעשיתי לא בתור ילדה אלא בתור אדם בוגר ופתאום לספור בעשרות. מצד שני, אם המתכון מלווה אותי כבר עשר שנים, כנראה שהמתכון באמת טוב :) הילדים (שלי לפחות) פשוט מתים על זה.
ניתן להכין את המנה גם בסיר לחץ. אני לא אוהבת להשתמש בסיר לחץ, בעיקר כי אי אפשר לטעום ולתקן תיבול במהלך האוכל. סוגרים את הסיר ומקווים לטוב... זה המתכון היחידי שאני מכינה בו מדי פעם כי מקצר משמעותית את זמני הבישול.
מצרכים (כאמור כמות מוערכת בלבד):
1 בצל גדול קצוץ
2-3 גזר - פרוסים לעיגולים
1 פלפל - חתוך לרצועות קצרות
כ-800 גר' בשר לגולש -חתוך לקוביות בינוניות
5-7 תפוחי אדמה קלופים וחתוכים לקוביות
1-2 בטטות קלופות וחתוכות לעיגולים
תיבול: מלח, פלפל שחור, פלפל אנגלי, כמה עלי דפנה
הכנה:
לחמם קצת שמן בסיר גדול ולטגן את הבצל עד להזהבה. להוסיף את הגזר ולטגן יחד כ-2-3 דקות. להוסיף את הפלפל, לערבב ולהמשיך לטגן כמה דקות נוספות.
להוסיף את הבשר, לערבב, לכסות את הסיר ולבשל כמה דקות נוספות עד שהבשר משנה את הצבע, לערבב מדי פעם. להוסיף תפוח אדמה ובטטות ומים רותחים שיכסו את התבשיל.
לתבל, להביא לרתיחה, לכסות את הסיר ולהמשיך את הבישול על אש קטנה עד שהבשר מוכן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה