יום שלישי, 24 בספטמבר 2013

נס גדול היה כאן - עוגת נס קפה



תרשו לי להתחיל את הרשומה ב"הלילויה!". נס גדול היה כאן ונכון שחנוכה זה לא עכשיו אבל כמה שאני מאושרת שהמחשב הישן והטוב שלי חזר אליי היום ממעבדה על כל תכולתו היקרה לי מפז. איזו הקלה! חמש וחצי שנות חייו של גילעד ושנה וחודשיים של כרמל - ולאבד את כל התמונות?! איזה סרט רע... למזלי הרב, התקלה הייתה פשוטה, רק ספק שסיים את תפקידו ואני בדימיוני כבר ראיתי הרד דיסקים מנופצים לרסיסים ואת ילדיי אצל הפסיכולוגים מנסים להסביר שזה לא שהם מאומצים ולכן אין להם תמונות ילדות אלא כי אמא פשוט לא עשתה גיבוי...
אז העניינים הסתדרו, מחר אחרי העבודה אני רוכשת דיסקים לצריבה ומגבה את כל מה ששווה גיבוי וגם קצת מעבר ובינתיים בשיא השמחה וההילולה לכבוד הנס שהיה כאן - עוגת נס קפה טעימה וזריזה כי למי יש כוח לעבודה קשה בחום כזה...
תודה לכל מי שעזר במילה טובה ותודה נפרדת וגדולה לגולש דג סלע שכיוון והסביר וגם הרגיע אותי שהתקלה היא רק בחומרה ותכולת המחשב לא נפגעה :) בין היתר חשבתי גם על רכישת מחשב חדש אם התיקון לישן היה עולה יקר מדי ונדהמתי לגלות עד כמה המחירים ירדו. לא יאומן הקצב של ההתקדמות והטכנולוגיה... ומה לעשות, גם הקצב של ההזדק... טוב, נו... התבגרות שלנו. קשה להאמין שלפני ארבע עשרה שנה הייתי לפני הגיוס ואבא קנה לי את המתנה שהכי רציתי בעולם - מחשב. רק חמש שנים אחרי והמחשב הראשון שלי היה כבר לעגלה. כבר בתור סטודנטית שנה ב' קניתי מחשב חדש, פרסתי ל-36 תשלומים מה שהיה בשבילי אז סכום עתק של מעל 4000 ש"ח. ועכשיו? 1700 ש"ח ויש לי מחשב פי מאה טוב יותר. והאינטרנט... מי מזקני האינטרנט כמוני זוכר את גלישת החינם של surfree תמורת פרסומות? והורדות של 10 מגה שהייתי מפעילה בערב והולכת לישון כדי להנות מהמשחק החדש יום למחרת. הלו, זאת אני שמזדקנת מהר מדי או שהעולם רץ קדימה מהר מדי?..
ובנימה אופטימית זו, מתכון לעוגה שתחזיק אותנו קצת יותר ערניים, כי החיים קצרים ויש הרבה מה להספיק.


מצרכים:
3 כפיות אבקת קפה נמס
1 כף מים חמים
3 ביצים
3/4 סוכר חום
1 כוס קמח + 1/2 1 כפית א. אפיה
1 כף אבקת קקאו
150 גר' חמאה מומסת
2 כפות ליקר קפה
לסירופ:
1/2 כוס סוכר
3/4 כוס מים
3 כפיות אבקת קפה נמס
הכנה: (2 תבניות אינגליש קייק)
מערבבים את הקפה עם המיים החמים עד שהוא נמס.
מקציפים במיקסר את הביצים במשך 10 דקות לקבלת קציפה בהירה. מוסיפים את הסוכר בהדרגה תוך הקצפה רצופה. מוסיפים את הקמח והקקאו ומקפלים לתערובת. מוסיפים את החמאה, את הליקר והקפה המומס, מערבבים.
אופים בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות כ-35 דקות.
מכינים את הסירופ: שמים בסיר קטן את הסוכר, המים ואבקת הקפה. מערבבים על להבה קטנה עד שכל הסוכר נמס. מביאים לרתיחה. יוצקים את הסירופ החם על העוגה בעודה חמה. אפשר גם לשמור קצת מהסירופ בצד ולהגיש עם העוגה.
קפה ליד, קפה בצד והמחשב שעובד. תענוג :)

מקור: איילת לטוביץ', סדרה "מה אוכלים היום" - "עוגות מהירות"


פינת הפרגון 


- עוגה שלי בביצוע של גיל מתפוז כאן (בתוספת שוקולד משרדגת!)


תגובות הגולשים בתפוז שהכינו את העוגה:

- עוגה טעימה מאוד.
הכנתי עכשיו, עוגה רכה וטעימה.
תודה!

- היי. הכנתי היום בבוקר את העוגה
יצא מאווווווווווווווד טעים, ואני בררנית בעוגות/אוכל :] תודה על המתכון הנפלא!
נ.ב - הפוסט היה שמור במועדפים איזה תקופה ארוכה כדי לאפות מהעוגה ולנסות, ניסיתי ואהבתי :]
תודה !



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה