יום שני, 23 בספטמבר 2013

עגבניות או לא להיות


הרשומה מוקדשת באהבה לחברה שלי אילנה שביקשה את המתכון במיוחד :))
אם להסתכל על התגיות בבלוג שלי, שני דברים ברורים לחלוטין: האהבה המוחלטת שלי לשוקולד ולעגבניות. לא ביחד, יש גבול גם לסטיות הקולינריות שלי :) זה הולך ככה - אם זה מתוק, אז שיהיה עם שוקולד. אם זה לא מתוק, אז שיהיה עם עגבניות. ארוחה לא מושלמת בשבילי בלי עגבנייה בתוך או עגביניה ליד. או גם בתוך וגם ליד. כשבעלי רוצה להכין בערב סלט ירקות, הוא תמיד נדהם מחדש - "אני לא  מבין, בתחילת השבוע קניתי שלוש קילו עגבניות, איפה הם נעלמו?!?........." תראה, בא עב"מ ולקח, חסר להם במאדים...
כשהייתי בת שמונה עברתי ניתוח להסרת התוספתן. אני זוכרת כמה מסכנה וכואבת הרגשתי ואמא שניסתה לעודד אותי שאלה מה אני רוצה שתקנה לי. כל ילדה נרמלית תגיד "ברבי", אבל אני (לא נורמלית...) ביקשתי - עגבניות טריות! זה היה באמצע החורף ובמציאות ההיא ולפני עשרים שנה (אויש, אני עוד לא מצליחה להתרגל ל"ספירה" בעשרות שנים.....)  קילו עגבניות טריות בפברואר עלו מחיר מטורף של שמונה רובל, כשהמשכורת של אמא (רופאה) הייתה שישים רובל.... כל קיץ אמא הייתה מכינה כמות אדירה של שימורים ביתיים - עגבניות, מלפפונים, ריבות וזה מה שהיינו אוכלים במהלך החורף... עכשיו אנחנו פחות תלויים בחילופי העונות ולמזלי עגבניות טריות אפשר לאכול מתי וכמה שרוצים בכל עונה. אבל לפעמים אני אוהבת להיזכר בטעם של עגבניות כבושות. המתכון שאני אוהבת הוא מהיר והעגבניות מוכנות לאכילה תוך יום. ויש לו הרבה יותר מערך נוסטלגי, מרענן והולך מצוין עם כל ארוחה ובמיוחד עם בשרים על האש. יאמי!
מצרכים:
כמויות מוערכות - בהתאם לגודל הצנצנת
קילו עגבניות שרי
5-6 גבעולי סלרי עם העלים
פטרוזיליה, כוסברה, שמיר - מה שאוהבים וכמה שאוהבים
כ-10 שיני שום שלמות מקולפות
פלפל אנגלי שלם
2-3 כפות חומץ
כמה עלי דפנה (לא חובה)
לנוזלים - מכינים פעמיים: 2 כמויות מים עם מלח וסוכר לפי הר"מ
1 ליטר מים רותחים
1.5 כפות מלח גס
0.5 כפות סוכר
הכנה:
מניחים בצנצנת חצי מכמות הירוקים והשום. מסדרים את העגבניות מעל.
מערבבים את הסוכר ואת המלח בליטר מים רותחים, שופכים על העגבניות.
נותנים למים להצטנן, שופכים את כל הנוזלים. מניחים מעל העגבניות את יתרת הירוקים והשום. מכינים ליטר נוסף של מים רותחים עם הסוכר והמלח, שופכים על העגבניות. מוסיפים חומץ וסוגרים היטב את הצנצנת.
ביום הראשון שומרים מחוץ למקרר. מוכן לאכילה כבר יום למחרת. אח"כ שומרים במקרר, ככל שהעגבניות עומדות יותר טעמן חזק יותר, הן סופגות את הטעמים של החומץ והתוספות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה