יום שלישי, 17 בספטמבר 2013

לביבות בטטה מעודנות (אפויות)




הדבר הכי טוב בשבת זאת ההתחלה שלה. בוקר של שבת. יום שלם שלא צריך לרוץ לשום מקום. בבוקר שבת נראה שהיום ארוך ואפשר לעשות איתו כל מה שרוצים. אפשר לצאת לטיול בטבע. אפשר ללכת לחברים או לארח אצלנו. אפשר להישאר בבית, לקרוא ספר ולשחק עם הילדים. והכי חשוב - להיות ביחד. אותו ביחד רגוע שכל כך חסר במהלך שבוע עבודה עמוס. רק חבל שעוד כמה שעות זה נגמר וממש בא לי לצעוק - למה לא כל יום שבת. מצד שני, אם כל יום הייתה שבת, היינו מעריכים פחות את השעות המאושרות האלה.
חלק מהביחד הרגוע - ארוחת בוקר טובה וטעימה שמכינים עם הרבה אהבה, אוכלים לאט, נהנים מהאוכל, מהמוסיקה השקטה ברקע, מהמשפחה. לביבות בטטה אלה מאוד מתאימות להגדרה של "שבת בבוקר". טעימות, מעודנות וגם בריאות. סלט ירקות גדול ליד ו... מי אוהב את השבת?..



 מצרכים:
1 ק"ג בטטות קלופות
1 כף רוטב סויה
קמח - בערך כוס - כוס ורבע
תבלינים - חצי כפית מלח, פלפל שחור גרוס
לרוטב (לא חובה, אבל מוסיף...):
1 גביע (200 ג"ר) שמנת חמוצה
2 כפות מיונז
1 כף מיץ לימון
מלח ופלפל
הכנה:
מבשלים את הבטטות במים מומלחים עד שהן מתרככות. מסננים ומצננים. מועכים את הבטטות לפירה בעזרת מועך תפוחי אדומה, מוסיפים את שאר המצרכים ללביבות. לגבי הקמח - מתחילים מכוס קמח, אם התערובת רטובה מדי, מוסיפים עוד קמח לפי הצורך. מערבבים לתערובת אחידה.
מרפדים תבנית גדולה בנייר אפיה. בעזרת שתי כפות צרים מהתערובת לביבות. אופים בתנור מחומם מראש ל-180 מעלות כ-20 דקות (ובוודאי שאפשר גם לטגן, במקור הלביבות טוגנו בחמאה... אבל אנחנו מנסים טיפה לחסוך בקלוריות).
במקביל מערבבים את כל מרכיבי הרוטב. מגישים את הלביבות החמות עם הרוטב הקר. ובוודאי לא לשכוח סלט ירקות ליד :)
השבת עוד מעט נגמרת, אז שיהיה לכולנו שבוע טוב...



מקור להשראה - אביגייל מייזליק, מאכלים חלביים 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה