יום שלישי, 1 באוקטובר 2013

עוגיות טריפל שומשום - הפוסט ה"מקורי" הראשון בבלוג המחודש

שלום. כן, זאת המילה הנכונה לפתוח את הרשומה הזאת. לפתוח באופן רשמי את הבלוג החדש - המחודש.

349 רשומות, 4 שנים, ו-2 בלוגים הועתקו ממקומם הקודם. עבודה מואצת של שבועיים (זה נקרא ניצול מקסימלי של תקופת חגים!) והבית החדש נבנה. הסלון, חדרי הילדים, חדר העבודה, ארונות ספרים וערימת עיתונים על השולחן. והמטבח, בוודאי. בית גדול יותר, נקי יותר, מסודר יותר. שלנו יותר. מוזמנים להיכנס ולהכיר (יש פוסט פתיחה למעלה, שם רשום בעצם הכל על מה ולמה), להירשם כמנויים, לקרוא ולבשל. נס קפה עליי, עם כפית סוכר.

ולחנוכת הבית הווירטואלית הכנתי פוסט טעים במסגרת הפרויקט של מנטקה - כחומר ביד הבלוגר. במסגרת הפרויקט, בו אני לוקחת חלק כבר חודש שלישי ברציפות (ונהנית מכל רגע) נבחר (בהליך לא דמוקרטי לחלוטין...) חומר גלם אחד והבלוגרים המשתתפים צריכים להכין ממנו משהו טעים ומרשים. מכאן, השמיים הם הגבול. לא, באמת. תציצו כאן ותראו לבד...

חודש ספטמבר עבר בסימן שומשום. תוך כדי זמזום המנגינה של "רחוב שומשום" (לא כדאי לשמוע... אין זייפנית גדולה ממני בעולם) פתחתי ארבע אריזות שומשום במטבח והתחלתי לחשוב. שומשום. חלבה. טחינה. ושילובם. ההתחלה הייתה ברורה - אני רוצה להכין עוגיות שומשומיות טעימות קלות להכנה וקלות לאכילה. ומכאן?.. הרי חייבת להתחכם, להרגיש מרקו פולו של המבטח... ואז פתאום חשבתי על קרמבו. כנראה זה הגעגועים לחורף. לגשם. לסוודרים למעלה בארון. לריח רענן באוויר וסיר מרק על הכיריים. אני עושה קינוח בהשראת קרמבו. עם בסיס שומשומי כאמור, קרם עם טחינה ומעל כל זה - ציפוי שוקולד עם חלבה. שלא יגידו שלא התייחסתי לחומר גלם זה ברצינות...

עוגיות "טריפל שומשום"



מצרכים:

עוגיות:
350 גר' שומשום
1 חלבון ביצה
1 כפית תמצית וניל
1/2 כוס סוכר

קרם טחינה וסילאן: 
200 מ"ל שמנת מתוקה להקצפה 32%-38%
3 כפות אינסטנט פודינג וניל
3 כפות סילאן
2 כפות טחינה גולמית

קרם שוקולד חלבה:
50 גר' שמנת מתוקה להקצפה
100 גר' שוקולד מריר
50 גר' חלבה וניל מפוררת היטב

הכנה:

עוגיות:

לחמם מחבת גדולה / סיר שטוח ללא שמן על הגז. לקלות את השומשום כ-10 דקות עד להזהבה תוך כדי ערבוב מדי פעם, שלא יישרף. לצנן לחלוטין.

בקערה גדולה להקציף קלות עם המזלג את החלבון עם הסוכר ותמצית וניל. להוסיף את השומשום ולערבב היטב, שכל השומשום יהיה מצופה בחלבון. התערובת יוצאת לחה ודביקה מאוד.

בעזרת כף להניח את העוגיות בתבנית מרופדת בנייר אפיה. לשטח לעיגולים. אין צורך לשמור על הרווחים כי העוגיות לא תופחות. לאפות כ-15 דקות בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות.

המון עוגיות טעימות:



קרם טחינה וסילאן:

להקציף את השמנת המתוקה יחד עם הפודינג לקצפת יציבה. להוסיף את הסילאן ואת הטחינה ולהקציף כדקה נוספת.

להניח ככף מהקרם על כל עוגייה. התוספות הופכות את הקצפת לנוזלית יותר ולכן בעייתי להזליף אותה בצורה יפה. אם רוצים להזליף כדי שהקינוח יהיה יותר דומה לקרמבו המקורי, אפשר לקרר את הקרם כמה שעות במקרר ואז הוא הופך ליציב יותר או להגדיל את כמות האינסטנט פודינג.

קרם שוקולד חלבה:

לחמם את השמנת המתוקה לסף רתיחה (אפשר במיקרו - 30 שניות ואז לבדוק כל 10 שניות). להוסיף את השוקולד השבור לקוביות ואת החלבה ולערבב היטב לתערובת אחידה וחלקה.

למזוג ככפית מקרם שוקולד מעל קרם טחינה וסילאן.



למרות המחשבות על החורף, את הקינוח אוכלים קר מהמקרר, אפשר גם להקפיא - לא יותר מדי, להכניס לשעתיים - שלוש להקפאה ואז קרם טחינה הופך להיות במקרם... גלידתי יותר. ובכלל, קרם זה הוא המצאה גאונית. כבר חושבת איך לשלב אותו בעוגות וקינוחים נוספים...

רגע, הייתה לי פה פעם עוגייה... מי לקח?...



הנה, מצאנו את האבדה. אבל חסר ביס...



ועוד. חייבת לציין שהתרגשתי לכתוב את הפוסט הראשון במקום החדש. כמו כל תחילת דרך חדשה. גם אם זה רק מקום אחסון וירטואלי. מקווה שהיה טעים ונעים. תבואו שוב :)

8 תגובות:

  1. מ-ה-מם!!
    אני הכנתי קרם חלבה לקרמבו שלי עם אותם מרכיבים כמו שלך, אבל בכמויות מעט שונות. לי יצא קרם מאוד יציב. איך זה?
    ובלי קשר לשומשום - אפשר לשאול לכבוד מה עזבת את תפוז? (ברכות, שוב!)

    השבמחק
    תשובות
    1. מזל טוב, התגובה הראשונה בבלוגי החדש :) ועל זה נאמר - יששש!
      אז קודם כל תודה. לגבי קרם חלבה - כנראה כי השתמשתי בקצפת 32% , היא פחות יציבה. ולא הייתה לי סבלנות / זמן להקפיא או אפילו לקרר את הקרם. אחרי הביקור במקרר הוא באמת נהיה יציב יותר...

      ולגבי תפוז.... חשבתי על זה הרבה. האתר מאוד השתנה. כמעט כל האנשים הטובים אותם הכרתי בהתחלה, עזבו. והוא הפך להיות מאוד רכילותי ומאוד זול. סופית החלטתי כשראיתי קידום של רשומה שלי בעמוד הראשי וסביבה מכל הכיוונים - ריאליטי, רכילות, עוד קצת ריאליטי ועוד קצת רכילות. נהיה לי לא נעים. עוד לאה גולדברג אמרה ששכנים צריכים להיות נאים בעיניי... ואז הזמנתי שותף לדרך :)

      מחק
    2. מאוד אוהב את הקונספט החדש של הבלוג החדש. שיהיה ים בהצלחה והנאה.

      מחק
  2. מזל טוב על הבית החדש! הבלוג נראה ממש יפה והקונספט מעניין!
    אחלה מתכון להתחלה חדשה - נראה ממש טוב!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה :) שמחה לארח אותך אצלנו בבית הוירטואלי

      מחק
  3. דיקטטורה זה הכי, אחותי!

    תתחדשי (בעצם - תתחדשו..) על הבלוג, העוגיות (AKA קרמבואים) נראות מעולות.. ואני בכלל לא אוהבת טחינה/חלבה ;-)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה או... כן, המפקדת! גדוד השומשום מוכן וערוך לפקודתך. למטבח, קדימהההה, צעד!
      כמו שאמרתי, הכי כיף דיקטטורה במטבח. מוציא ממני דברים שלא ידעתי שקיימים שם. כמו עוגיות AKA קרמבואים...
      שמחה לארח אותך כאן :)

      מחק