יום שבת, 5 באוקטובר 2013

פאי רועים. דברים שרוא/עים מכאן.

תוך כדי העתקת הרשומות למקומם החדש, ראיתי שהרשומות האחרונות מוקדשות לעוגות (שוקולד מריר לנצח!), עוגיות, עוד פעם עוגה, גלידה, ואז שוב שוקולד. ובין לבין - מאפים מלוחים. חסרים לי מתכונים של "אוכל אמיתי". נכון, פוטוגני פחות. נכון, מרגש פחות. אבל רק על מאפים ועוגות (כן, כן, ושוקולד...) לא נגיע רחוק. מקסימום, נתגלגל.

חוץ מזה, הקרירות שבחוץ מזכירה לנו שגם לדבר המהביל הזה הנקרא קיץ ישראלי יש סוף ואפשר להתחיל לבשל מאכלים יסודיים יותר. זה כמו הריון. כשהייתי בחודש תשיעי, כולם אמרו לי לא לדאוג, בסוף זה נגמר. אני לעומת זאת הרגשתי שאהיה האישה הראשונה ביקום שתסחב 10 חודשים. או 11. או 24. שזה לא ייגמר. גם לגבי הקיץ יש לי אותה התחושה. מזל שזאת רק תחושה. הילדה הקטנה שלי כבר בת ארבע והנה גם עוד קיץ נגמר. אין כוח שיעצור את הזמן. לטוב ולרע.

עם מתכון זה אני גם מתחילה שיתוף פעולה עם אתר http://www.foodsdictionary.co.il. מתכונים נבחרים יפורסמו גם שם ויקבלו סימון תזונתי מלא. מידע מעניין ושימושי ביותר, במיוחד לאלה שבינינו שכל החיים מנסים לשמור על דיאטה, ברמה זו או אחרת.

פאי רועים - מאפה בשר טחון עם פטריות ופירה (נו, בסוף בכל זאת יש כאן מאפה...)



מצרכים לבשר:

3 כפות שמן זית
1 בצל קצוץ דק
4 שיני שום קצוצות
250 גר' פטריות שמפיניון טריות
800 גר' בשר טחון (400 גר' בשר בקר ו-400 גר' הודו)
תבלינים: מלח, פלפל שחור גרוס, כפית בהרט

לפירה:

6-8 תפוחי אדמה גדולים, קלופים וחתוכים לחצאים
1 בצל קצוץ דק
2 שיני שום קצוצות
3 ביצים
100 מ"ל שמנת פרווה לבישול 10% (או 5 כפות שמן זית)
1/2 כוס פירורי לחם
כף שמן זית נוספת (מעל המאפה)
תבלינים: מלח, פלפל שחור גרוס

הכנה:

לחמם את השמן במחבת רחבה ולטגן את שני הבצלים עד להזהבה. להוציא חצי מכמות הבצל ולשמור בצד עבור הפירה. לבצל שנותר במחבת להוסיף את השום ואת הפטריות ולטגן יחד כמה דקות. להוסיף את הבשר הטחון ולתבל. לטגן תוך כדי ערבוב עד שהבצל שחום ומפורר לגמרי. לכבות את האש ולקרר מעט. להעביר את הבשר לתבנית מלבנית חסינת חום, לסדר בשכבה אחידה ולהדק מעט.

לבשל את תפוחי האדמה במים עם מלח עד שהם רכים. לסנן ולמעוך אותם בממעך ידני למחית חלקה. להוסיף לפירה את הבצל המטוגן ששמרנו בצד, את השום, הביצים ואת השמנת לבישול (או 5 כפות שמן זית במקום השמנת) ולערבב לתערובת אחידה.

לשים את הפירה מעל שכבת הבשר. לפזר מעל הפירה את פירורי הלחם ולטפטף מעל ככף שמן זית.

לאפות בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות כ-45 דקות.


מומלץ להגיש עם סלט ירקות

אפשר לראות סימון תזונתי מלא של המתכון באתר foodsdictionary.

רציתי לציין את הערך הקלורי של המנה גם כאן ונתקלתי באופוזיציה עיקשת מצד שמאל. הוא טוען שאני צריכה לתת לאנשים לאכול בשקט וליהנות מהאוכל בלי מספרים ומתמטיקה שמזיקה לעיכול. אני טוענת שזה חשוב, אבל קיבלתי את ההערה. אז סופרי הקלוריות מוזמנים להיכנס לפי הלינק.

2 תגובות:

  1. נראה מצוין! אני ממש אוהבת פאי רועים וזאת בהחלט גרסה ששווה ניסוי :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על הפרגון :)
      לא תאמיני, זאת הייתה פעם ראשונה שטעמתי פאי רועים. יש חורים בהשכלה שצריך דחוף להשלים :)

      מחק