יום שלישי, 24 בספטמבר 2013

עוגת יוגורט פירות


השעה עשר בלילה. המקרר ריק כמעט לחלוטין לקראת הקניה השבועית ולי יש קרייבינג מטורף לעוגה. לא משהו מסובך, עוגה בחושה ופשוטה עם כוס קפה שלי של לילה טוב... כן, כן, אני שותה קפה גם בלילה לפני השינה. כשכמות קפאין אדירה כבר מהולה בדם ביחס של חצי-חצי, ההשפעה המעירה שלו נעלמת לחלוטין.... "מזל לפחות שאת לא מעשנת" - אומר לי בעלי. "אל תדאג, מי שלא מעשן ולא שותה בסוף מת בריא" - אני עונה ומכינה עוד כוס של נס. לפחות במקרה שלי "שותה" מתייחס רק לנס ולא למשקאות חריפים, למרות שלפעמים גם פה ניתן לצפות לסוויצ', כמו שתכף תראו במתכון הזה....
לפעמים אני נדלקת על איזה מתכון ספציפי ומרכיבה רשימת קניות במיוחד בשבילו. וכמה פעמים קרה שסימנתי מתכון, רשמתי רשימת קניות וכמה ימים אחרי כבר לא זכרתי מה בכלל רציתי להכין ומה היה לי כל כך דחוף... ולפעמים ברגע של אמת אני פותחת את המקרר ומתחילה להכין ממה שיש. או ממה שאין, כמו היום. חמאה אין. חלב - ממש טיפה (וצריך לשמור לקפה!!). יוגורטים - או, יוגורטים בבית שלנו יש תמיד. הבן שלי גודל על יוגורטים, הוא אוכל שלושה - ארבעה ביום, אני אוכלת לפחות שניים, ועכשיו גם הקטנה מצטרפת לחגיגה ואוכלת יוגורט לארוחת ביניים. אז כשבעלי עורך קניות ומעמיס 50 יוגורטים בקופה, תמיד שואלים אותו אם הוא בטוח בכמות כי יוגורט זה מוצר שמתקלקל מהר. אל תדאגו, הוא עונה, עוד שבוע אני חוזר וקונה בדיוק אותה הכמות... חברים יקרים מתנובה ומשטראוס, אם אתם קוראים בטעות את בלוגי הצנוע, אשמח לקבלת אות צרכן הכבוד :)
בקיצור. יוגורטים יש. ואז נזכרת במתכון לעוגה בחושה ופשוטה שראיתי לא מזמן ברחבי הרשת. קצת אימפרוביזציה, בעיקר בכדי לכסות על המצרכים החסרים ברשימה. ועכשיו שאלת השאלות. במה מחליפים שמנת מתוקה? בדרך כלל בחלב. ואם אין חלב? אז עוד יוגורט... ומה עוד?.. וודקה בטעם פסיפלורה ניסיתם? זה כנראה השילוב הקטלני של הגנים הרוסיים והשעה המאוחרת שהשפיע עלי בקבלת החלטה מטורפת שכזאת, אבל לא תאמינו איזו עוגה טעימה יצאה... והריחות שהיא הפיצה בזמן האפייה היו משכרים תרתי משמע :)


מצרכים: (ל-2 תבניות אינגליש קייק)
300 גר'  יוגורט פירות (במקרה שלי - יוגורט אפרסק - 2 גביעים)
150 גר'  יוגורט לבן במתיקות מעודנת (גביע 1)
1/4 כוס חלב (זה מה שהיה...)
כוס שמן
1/2 1 כוסות סוכר
3 ביצים
3 כוסות קמח + שקית א. אפיה
1/4 כוס ליקר שאוהבים ומשתלב עם הפרי (אצלי - וודקה בטעם פסיפלורה, אפשר בוודאי לוותר ולהוסיף עוד רבע כוס חלב... למי שיש :))
הכנה:
לערבב קמח עם אבקת אפיה. להוסיף את כל שאר המצרכים ולערבב לתערובת אחידה.
לאפות בתנור מחום מראש לחום של 180 מעלות כ-40-45 דקות.


קישור למקור ששימש לי להשראה. לחיים!


פינת הפרגון 


- על בסיס עוגה זו נוצר מתכון לעוגה נפלאה, עוגת יוגורט, תפוחים ותמרים, אפשר לראות אותה בבלוג של "אמא לסכרתי" כאן

- תגובת הגולשת בבלוג שלי בתפוז שעל בסיס העוגה שלי הכינה עוגת שוקולד:

עשיתי עם 4 יוגורטים (מה לעשות, פז תוקפם אתמול) ויתרתי על החלב והוספתי 3 כפות גדושות של שוקולית ויצאה לי עוגת שוקולד רכה ונימוחה וגם הרגשה טובה שלא זרקתי את היוגורטים....

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה