יום שלישי, 24 בספטמבר 2013

מרקיזה שוקולד



יש קינוח מפורסם הנקרא "מרקיז שוקולד", מעין מוס / קינוח שוקולד מריר קפוא ללא אפיה. אני לא משתמשת בביצים שלא עוברות תהליך של בישול ולכן הלכתי על אישתו היפיפיה של המרקיז. "במבט ראשון היא נראית כסתם עוגת שוקולד, אך ברגע שמביאים לפה את הכפית הראשונה, מגלים שמדובר במעדן רך, עשיר ונימוח שטעמו כטעם החטא". אם ככה דנית סלומון מציגה את העוגה, אז מי אני שאתווכח. לא התווכחתי, פשוט הלכתי והכנתי. ומה אני אגיד.... כל מילה כסלע, סלע שקבר מתחתיו את הדיאטה שלי. ספק עוגה, ספק קינוח, אך מה שמעל לכל ספק - גן עדן של שוקולד. כמעט ללא קמח, הרבה אחוזי קקאו ונגיעה של קפה, "must" לאוהבי שוקולד מריר.


מצרכים:
1 כוס סוכר
1 כפית גדושה אבקת קפה נמס
1/4 כוס מים חמים
300 גר' שוקולד מריר, קצוץ לחתיכות קטנות
225 גר' חמאה או מרגרינה מרוככת
2 כפות ליקר קפה
5 ביצים
3 כפות קמח
אבקת קקאו לעיטור
כמה מילים לגבי תבנית: מומלצת תבנית עגולה לא מתפרקת בקוטר 22 ס"מ שתחתיתה ודפנותיה מרופדות בנייר אפייה. אם משתמשים בתבנית מתפרקת, חייבים לעטוף אותה היטב מבחוץ ברדיד אלומיניום שימנע חדירת מים לעוגה. אני השמשתי בתבנית פיירקס בקוטר כ-20 ס"מ (מוערך :)) אותה ריפדתי בנייר אפיה ויצאה לי עוגה גבוהה יותר. בנוסף צריך תבנית גדולה ועמוקה, אותה ממלאים במים ומניחים בתוכה את תבנית העוגה.
הכנה:
שמים חצי כוס סוכר בסיר בינוני. ממיסים את אבקת הקפה הנמס במים החמים ומוסיפים לסיר. בוחשים מעל להבה נמוכה עד שהסוכר נמס לגמרי. מגביהים מעט את הלהבה ומביאים לרתיחה. מורידים מהאש. מוסיפים מיד את השוקולד הקצוץ, משהים כדקה כדי להניח לשוקולד להתרכך ומתחילים לערבב עד שהשוקולד נמס. מוסיפים את החמאה / המרגרינה כף אחרי כף וטורפים היטב אחרי כל הוספה. טורפים עד שכל החמאה נמסה ותערובת השוקולד חלקה לגמרי. בוחשים פנימה את הליקר.
בקערת מיקסר מקציפים את הביצים עם שארית הסוכר במשך 5-7 דקות, עד שמתקבלת קציפה תפוחה, בהירה וסמיכה מאוד. מקפלים את קציפת הביצים לתוך קרם השוקולד. מנפים מעל התערובת את הקמח ומבליעים גם אותו.
מעבירים את הבלילה לתבנית העוגה. מעמידים את התבנית בתוך התבנית הגדולה ויוצקים לתבנית הגדולה מים רותחים עד חצי גובה התבנית העגולה. אופים במרכז התנור מחומם מראש לחום של 180 מעלות כ-60-70 דקות, עד שפני העוגה נוקשים וקיסם שננעץ בצרכז העוגה יוצא כמעט יבש. אם פני העוגה מתחילים להשחים לפני הזמן - מניחים על התבנית נייר אפיה. מוציאים את העוגה מהתנור ומצננים כ-20 דקות.
מניחים על התבנית צלחת הגשה הפוכה והופכים את התבנית עם הצלחת. מרימים את התבנית בזהירות, מסירים את הנייר מהעוגה. מצננים לגמרי ושומרים במקרר עד להגשה.
לעיטור משבצות - מניחים על העוגה הקרה פסי נייר אפייה בדוגמת שתי-וערב, משאירים רווחים ברוחב הפס בן הפסים. מנפים אבקת קקאו מעל ומסירים את פסי הנייר בזהירות.


מקור: דנית סלומון, "שוקולד ושושנים"

2 תגובות:

  1. היי!!!
    אני בדיוק מכינה את המרכיזה מהספר
    אין לי ליקר שוקולד
    ברנדי יכול להחליף ?

    השבמחק
    תשובות
    1. אם יש לך ליקר שוקולד, את יכולה לשים במקום. אם אין, לדעתי גם ברנדי יתאים, זה לא מרכיב עיקרי. בתאבון 🙂

      מחק