יום חמישי, 26 בספטמבר 2013

לשחק מונופול עם אלוהים. על הדרת ערכים יהודיים

כבר כתבתי מספר פעמים על תופעת ההקצנה הדתית שמכסה את החגיגיות הלבנה במעיל שחור ואפל. זה מגיע במגוון דרכים שונות. בשבוע האחרון יצאו קבוצת צעירים לגבול ישראל ירדן לחפש השד יודע מה בגלל השד יודע למה. בדרך רגמו באבנים רכב ובו קציני צה"ל. כן אותם קצינים המסכנים את חייהם כדי שצעירים אלו יוכלו להמשיך ולגור בביטחון באזור שנוי במחלוקת פוליטית. לא שאלו לדעתם של הקצינים, פשוט הורו להם שזהו צבא העם וזה רצון העם. מנגד בכל יום מתרבים מקרים של הדרת נשים, שגם הן חלק מהעם, אפילו הרוב, מהמרחב הציבורי. (אהבתי את המינוח הדרה, מינוח סטרילי למעשים מלאי טינופת). לפני חצי שנה כתבתי על התופעה שהופיעה באחד העמודים הפנימיים . ציינתי שהתופעה תחמיר, ואכן כך קרה. היום זה כבר בעמודים הראשיים. מה שהחל באיסור נגיעה עבר לאיסור מבט, איסור שמיעה, איסור לעמוד בתור משותף ולהיות במדרכה משותפת ברחוב. הכל כדי לא לפגוע בעינהם הקדושות של המאמינים היקרים. משום מה אלו שמתנגדים לתאוריית האבולוציה משווים את עצמם לקופים מיוחמים שיש לכלוא במטרה שלא יקפצו להזדווג על כל נקבה שנקרית בדרכם.
באמת שנמאס לי. אמרתי לאשתי לאחר שצפינו בכתבה על הדרת נשים ממכון הכושר בטכניון (מעוז הקידמה).כל יום טמטום אחר, עד שנהיה איראן (הרי אטום כבר יש לנו). שיקימו מדינה משלהם. מדינה שבה יאספו את כל הפנאטים הפאשיסטיים והשוביניסטים ויעזבו אותנו בשקט. אני מוכן להחזיר להם אזורים בירושלים רבתי, רק שישאירו את האמונות הפנאטיות החשוכות לעצמם.
רציתי לדעת מי הם אותם גאוני הדור שקבעו שזו דרכה של תורה. מי הסמיך אותם להחליט שכך רוצה אלוהים שננהג. היכן מצווה אדם לסכן חיי אדם אחר הבא לשמור עליו. היכן מצווה אדם להעלים כל זכר נשי מחייו עד שנקבע לו שידוך. הרי יושבים במקום כלשהו אנשים המאמינים שכך רוצה אלוהים, ומכריחים את כולם להתנהג בהתאם לאמונותיהם, אמונות שזרות לכל ערך יהודי אמיתי. אותם אנשים לקחו מונופול על היהדות. אותם אנשים גם שינו את כללי המונופול. ואני לא רוצה לשחק איתם יותר.
אז אולי באמת שנעזוב אחד את השני בשקט. שאותם פנאטיים יקימו מרחבים ציבוריים משלהם. שיגורו בערים משלהם, ילמדו במוסדות שלהם, יפרנסו את עצמם וישמרו על עצמם. נראה מי יצליח יותר. רק שיתנו זכות בחירה לנשותיהם המסכנות והמדוכאות אם לרצות לגור איתם כמכונות להולדת ילדים או איתנו כבני ובנות אדם.
ולאחר מחשבה נוספת... אני נוטה להאמין שרוב הדתיים והדתיות מתנגדים לפאשיזם והשוביניזם. רוב הדתיים והדתיות רוצים לשמור על כללי המשחק ולא להקצין אותם. אני קורא להם: דברו איתם. הוציאו פסקי הלכה האוסרים אלימות נגד חיילים ונגד הדרת נשים. קבעו במפורש את המותר והאסור, לפי ההלכה היהודית ולא לפי השפעות זרות של האיסלאם הקיצוני. האמהות של אותם מדירי נשים. דברו עם הבנים שלכן. שאלו אותם אם הם רוצים שאמא שלהם תשב מאחורה באוטובוס, או לא תוכל לעבוד במקום ציבורי כי היא אישה. הגלים העכורים האלו יעצרו רק מבפנים. אל תתנו ליהדות להרקב, והיהדות כמערכת ערכים, כאור לגויים, אכן נרקבת.
זה הכל קשור לשיכרון כוח של האנשים במדינת היהודים. אנחנו עם חזק, עם חכם, עם שולט. כבר שכחנו את ההרגשה להיות נרדפים ומנודים, וכעת אנחנו הרודפים והמנדים. לכן ערך כבוד האדם יורד. רואים זאת בכל חלקי החברה, מהחילוניים ביותר עד לחרדים ביותר. אצל הקיצונים הדתיים זה מתבטא בלאומנות אגרסיבית או במגדריות שוביניסטית אגרסיבית. בהתחלה נלחמנו על כל רחוב בארץ הזו, עבדנו קשה בשביל בית ירוק אחד. אחרי שבנינו מלונות בכל הארץ אנחנו שוכחים מהיכן התחלנו. שוכחים את החלום הקטן של ארץ קטנה ושלווה משלנו. השחקנים כבר התחלפו וקנו את הכל. כשקונים את הכל זה בדרך כלל סימן לסוף המשחק...
ואנחנו... נסע לטייל בשבת בשבילי ארצנו היפה, נלך בטבע יד ביד, אני אשתי בני ובתי, נלך מחובקים כולם, באותם השבילים, באותם המרחבים,ביחד, כמו משפחה אמיתית, הרי מותר לנו זו הארץ שלנו.
בברכת הצלחה של הדרת פנאטיות וכוחניות מהעם היהודי, במקום הדרת נשים. ישמור אותי האל מפני האמונה:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה