יום חמישי, 26 בספטמבר 2013

מנהיג או יועץ תקשורת. על העלאת נושא גיוס שווה לכולם על סדר היום.

באמת שכבר נמאס. אי אפשר להמשיך ככה יותר. יש להנהיג גיוס שווה לכולם. שמעתי היום ברדיו את שר החוץ(יקיר הבלוג) טוען דברים ברוח זו. ראשית אין ויכוח ביני לבין הדובר. לי כבר נמאס עשרות שנים מהמצב. נמאס לי מעוד הרבה דברים אבל גם מזה. שיגייסו את כולם כדי שתהיה אפשרות לרדת עליהם יותר בנושא שירת הנשים. גם ככה הרבה מהכיפות הסרוגות מקבלים את ההחמרות החרדיות. אבל, כבוד שר החוץ, למה עכשיו לדבר על זה? זה לא נושא חדש. נכון שכבר קראת לגיוס שווה לפני כמה שנים, אבל אם זה היה חשוב כל כך היית מצטרף ללבני לאחר הבחירות האחרונות. כנראה שסדר העדיפיות של כבוד שר החוץ שונה, וזה בסדר. ובכל זאת,למה עכשיו?
כנראה שלפוליטיקאים היום אין מדיניות למעט מדיניות הישרדות בתפקיד. קמפיין הבחירות בארץ מתרכז בכעשרים אחוזים מהציבור שמשנה את דעתו לעיתים קרובות. אותו ציבור "האנשים" שנתפס על טרנד הצבעתי והולך איתו. זוכרים את הגמלאים? מדובר על כאלו. ביום טוב מדובר על מספר מנדטים דו ספרתי שמכריע בחירות. הטרנד היום אצל "האנשים"הוא כנראה לפיד. אולי קצת מפלגת העבודה שהתיישבה על המחאה החברתית, שעדיין מוקדם לקבוע אם היא הייתה טרנד בפני עצמו. לא ברור כיצד יצא כבוד שר החוץ, נציג האוליגרכים והקפיטליזם המושחת, מגנו של פוטין (הנשיא או רוה"מ או שניהם) במזרח התיכון,נקי יחסית מכל אמירותיו נגד המחאה החברתית. עכשיו הוא יוצא לקרב בעד השוויון. לא הכלכלי חס וחלילה אלא הבטחוני. זה נשמע יפה וצודק. זה פונה לרגשות הטרנדיים של פראייר ונגד הדרת נשים, וכמובן אפשר להכניס לאותה החבילה גם את הערבים, שיעשו גם הם שירות לאומי.הנושא המושלם לתפוס את גל הטרנד שהחל בבחירות הקודמות אצל צעירים יוצאי צבא וחסרי מודעות פוליטית שרק ממתינים למנהיג חזק שיעשה סדר ויעיף את כל אלו שלא מתיישרים ממלכתית- שמאלנים, חרדים ערבים ועוד כל מיני עוכרי ישראל.
אולי יש סקרים על היחלשות מפלגתו של שר החוץ. אולי החקירות נגדו, היציאה נגד המחאה, הנזק הדיפלומטי שנגרם,הרגיעה היחסית בטרור הפלשתיני, הנושא האיראני בו ראש הממשלה נתפס כאחראי יותר, וכמובן התחזקות טרנד לפיד, גרמו ליועצי התקשורת לחשוב על העלאת הנושא. הקמפיין הבא כמובן הוא הצגתו של יאיר לפיד כשמאלני, תל אביבי, ששירת כעיתונאי בצבא, כלומר מקומבן,ובקיצור עוד אחד מאלו שמפריעים לנו להרגיש לאומיות גאה. למרות שמבחינה הגיונית יש יותר סיכוי לגייס חרדים אם מפלגות כאלו יתחזקו, ולא מפלגתו של שר החוץ שתמצא את עצמה תמיד בקואליציה דתית ימנית. אבל זה מתוחכם מדי בשביל מצביעי הטרנד. הם צריכים סיסמאות.
גם אני רוצה להיות יועץ תקשורת. הרשו לי להגיש כמה נושאים שכדאי שיעלו לסדר היום:
בשיא החורף יש להעלות את נושא העומס בקופות החולים ובתי החולים. על מנת לקבוע תור לרופא משפחה צריך לחכות לפחות שלושה ימים. רפואה מקצועית הרבה יותר זמן.את חוסר המקום בבתי החולים.הסחבת בהקמת בית חולים באשדוד(עיר של רבע מיליון בלי בית חולים קרוב) והעומס באזורים אלו על בתי החולים האחרים. שלי יחימוביץ מוזמנת להעלות גם את נושא הרפואה הפרטית  שמשאיר את המעמד הבינוני והנמוך ללא שירותי בריאות שווים.
אפשר גם להתלונן על מחירי החשמל הגבוהים. על הצורך בלהפריט את חברת החשמל, ולהפסיק את חגיגות עובדי החברה. הצורך להמציא מקורות אנרגיה חלופיים ולהשקיע בחינוך למדעים. הצורך לפתור את הבעיה האיראנית. הצורך במחאה חברתית, וניתן להוסיף גם את הדלק. ממש נושא מושלם.גם נושא חוצה מפלגות, וגם דו עונתי, כי בקיץ חייבים מזגנים
לקראת פורים להעלות את נושא האלימות בבתי הספר. בטוח יהיו תקריות אלימות, ילד שאיבד אצבע מנפץ. באותה הזדמנות יכול הליכוד להציג הצלחה בהורדת האלימות בבתי הספר. כמו כן שוטרים לשעבר שרצים ברומות שונות יכולים להעלות את נושא האכיפה של הסחר בנפצים, משם הברחות הסמים, עובדים סודנים ועוד.
לקראת הקיץ, כשנתחיל להתגעגע לחורף, יכולות המפלגות הדתיות לטעון שהשנה התפילות הצליחו כי ירד יותר גשם. הרי להצלחה יש אבות רבים. ולהם ילדים רבים.
בתאונת האלכוהול הבאה ניתן להעלות את נושא התחבורה הציבורית בערבי שישי באזור המרכז. לא שיש קשר כי אותם אלו שעולים שיכורים לרצוח במכוניתם לא מספיק אחראיים כדי לקחת אוטובוס. גם לא מספיק צנועים. אבל יועץ תקשורת טוב יכול להצליח להעלים את הפרדוקס.
איציק מרדכי יכול לעשות קאמבק פוליטי. אחרי האירועים האחרנים של הנשיא ובלשכה, ופרשיות השוחד, ההאשמות נגדו מחוירות. תודו שהתגעגעתם למישהו כמוהו,גם גיבור צבאי וגם עממי. אם הוא היה בקדימה ומחליף את שרון במקום אולמרט...  גם חיים רמון יכול לנסות, אבל הוא לא גיבור ולא עממי, יהיה לו קשה יותר.
לצאת בקיץ נגד אלו שנוסעים לתורכיה אחרי כל מה שהיה בין הממשלות. זה תמיד טוב, פטריוטיות. אפשר כמובן לצרף את הצורך בחיזוק תיירות הפנים, למחות על המחירים הגבוהים של הצימרים בארץ. לליכוד מומלץ להצביע על יוון כיעד אלטרנטיבי לתורכיה ולהזכיר תוך כדי שמדיניותו הכלכלית מנעה מישראל להגיע למשבר כמו שיש שם. מרצ יוכלו לצרף את פוליקר לניצן הורוביץ.
גם שמעון פרס יכול לעשות קאמבק פוליטי בעקבות הנושא האיראני. הוא זה שהביא את הגרעין למזרח התיכון, אז הוא בטח מבין באיך לא להביא עוד. אם יאיר לפיד עזב משרה נוחה ומלאה בכסף, גם שמעון פרס יכול. ולו יש ניסיון...
כל פוליטיקאי המשתמש בעצות אלו מחוייב בדף הפייסבוק שלו ולציין קישור לבלוג. כן יאיר , בעיקר אתה, הנאום האחרון שלך על למי שייכת המדינה, היה קצת דומה לרשומה שלי... או שאתה קורא או שמוחות גדולים (וצנועים) חושבים דומה. אם כבר, יכול לפיד להציג את הרעיון ברשומה זו ולהגיד שכאיש תקשורת הוא יכול לחסוך למדינה את העלויות של יועצי התקשורת.  אולי בעזרת רשומה זו יבואו בקשות מפוליטקאים מכל הקשת הפוליטית. ואולי אצליח גם אני לחנך עם שלם בשטחיות במקום לחנך כיתה אחת לעומק...אכן היו לי פעם עקרונות ובהצעה זו מכרתי את כולם.
ואנחנו, פתי מאמין לכל דבר, לחתול ולעכבר, שקנה כרטיס והכניס אותנו לכיס. אנחנו בכיס של יועצי התקשורת. המדינה מתנדנדת מקמפיין לקמפיין, ללא כיוון. עיוור בלב ים מי אותו יציל? העיקר שכבוד שר החוץ ירוויח עלינו עוד מנדט. ולא רק הוא. למען ההגינות כולם עושים את זה.כמו גולשים בים מחכים לגל לרכב עליו. פשוט הפעם זה היה שקוף, או שפשוט הבלוג רגיש לכבוד שר החוץ ולאמרותיו. 
בברכת בריאות לכל חיילינו. החורף קשה יותר בצבא, בשטח. אתם לא פראיירים, אתם גאוותנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה