יום רביעי, 25 בספטמבר 2013

בלון אדום, בלון לבן ופוספורוס למוח


ערוץ 2 נלחם על רייטינג, ערוץ 10 נלחם על רייטינג... שבת, השעה 5:50 בבוקר, גם ערוץ 2 וגם ערוץ 10 בחרופ עמוק ואפילו לא חולמים על הרייטינג שיש בשעה הזויה שכזאת לערוץ הופ. אני לא אוהבת טלוויזיה, לא אוהבת את תרבות הרייטינג, מתכחשת בתוקף לכל הראליטי המזמרים, המרקדים והשורדים ששוטפים את המסכים שלנו. עד שהנסיך היה בן שנה וחצי לא היה לנו כבלים, רעיון שכל פעם זעזע מחדש את כל נציגי ייס והוט למיניהם שפקדו את דלת ביתי. היינו מדליקים טלוויזיה פעמיים בשבוע בערוץ אחד כדי לראות את "חוק וסדר", מהסדרות היחידות שאני רואה, ומשהו על כדורגל, תוכנית חובה של בעלי בשבת בערב. ואז נכנענו. ערוץ הופ, יובל המבולבל וסבא טוביה השתקעו אצלנו בסלון ומצאתי את עצמי מתעוררת בבוקר ומזמזמת "בלון אדום...". ו-כל ההורים ביחד! "בלון לבן...". וכמה שאני נגד כל התעשייה הזאת השוטפת את מוחותיהם הקטנים של הילדים שלנו ומהפנטת אותם למסכים - היום בשעה  5:50 בבוקר, לאחר שהחלפתי לנסיכה, הכנתי לה בקבוק והושבתי יחד עם הנסיך לראות "נדב ידי זהב", חזרתי למיטה בניסיון נואש להשלים שעות שינה ואמרתי לבעלי: "ברוך מי שהמציא טלוויזיה וכבלים!".
ומה אוכלים היום? דגים. גיליתי דבר מוזר, למרות שכולנו במשפחה אוהבים דגים, אני כמעט ולא מכינה. וחבל, סבתא שלי הייתה אומרת שיהודים חכמים כי הם אוכלים הרבה דגים ובדגים יש פוספורוס שהוא טוב לפעילות המוח. אולי היום אוכלים קצת פחות דגים ורואים הרבה יותר טלוויזיה... עד כמה זה עובד? תלוי על מי... נו... טעים זה בטוח :)
דג בתנור עם במיה ורוטב עגבניות

מצרכים:
לבמיה ולרוטב -
400 גר' במיה של סנפרוסט - מופשרת
3 כפות שמן זית
500 גר' עגבניות מרוסקות
1-2 עגבניות טריות, חתוכות לקוביות
3 שיני שום, פרוסות דק
1 כוס מים
תיבול: מלח, פלפל שחור גרוס, חצי כפית סוכר, כפית תימין יבש, חצי כפית פפריקה אדומה חריפה
לדגים -
6 פילה דג (כ-500 - 600 גר' ולדעתי לתמכון זה מתאים כל דג)
4 כפות שמן זית
מלח ופפל שחור גרוס
הכנה:
הכנת הדגים -
לחמם את התנור לחום גבוה (220 מעלות). לרפד תבנית בנייר אפייה ולשמן את הנייר ונתחי הפילה משני הצדדים בשמן זית. להניח את הפילה בתבנית ולתבל במלח ופלפל. לצלות בתנור עד שמוכן (כ-10-15 דקת)
הכנת הרוטב -
לחמם בסיר את השמן זית, להוסיף שום ולהזהיב כדקה. להוסיף עגבניות, תימין ומים ולבשל כ-15 דקות. לתבל, להוסיף את הבמיה ולבשל כ-15 דקות נוספות.
מגישים את הדג עם הרבה רוטב במיה חם ולא לשכוח לחם לבן ליד. ועכשיו שרים במנגינה היובל-מבולבלת "רוטב אדום! ודג לבן..."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה