יום רביעי, 25 בספטמבר 2013

מאפה חצילים בלקני



אתמול ערכתי עוד ביטוח נסיעות לחו"ל, למבוטח שטס לאירלנד. "אוף, איך בא לי....." חשבתי לעצמי בזמן שאני מקלידה את הפרטים שלו במחשב. הנה זוג טס לטיול ג'יפים בגאורגיה שהופכת ליעד חדש ואטרקטיבי. ואלה נוסעים לארה"ב. ברצלונה, אהובתי.... גם אני רוצה! הספקתי לטייל קצת באירופה לפני שהקמתי בית ומשפחה בישראל. אף פעם לא מצאתי את עצמי מתחברת לתאילנד או להודו, היעדים ה"אולטימטיביים" של הצעירים והעדפתי את אירופה הקלאסית. אבל אף פעם לא די...
אך לטייל עם הילדים זה בעייתי. להתחיל בזה שלקנות ארבעה כרטיסי טיסה זה לא כמו לקנות זוג כרטיסי טיסה (ולהבין את זה לא צריך 5 יחידות מתמטיקה...) ולסיים בזה שאין מה לעשות, חופש עם ילדים זה לא בדיוק חופש. חברים שלי לפני כמה שבועות חזרו משיט החלומות באירופה ואחרי מאות תמונות מדהימות והתלהבויות, פתאום יצא משפט של "מאחורי הקלעים" - עם כל היופי של הטיול, זה היה יותר סיוט מהנאה... ככה זה כשמטיילים עם שני ילדים קטנים. וזה ממש לא קשור לכמה אנחנו מתים עליהם ואוהבים אותם. אני גם מחשיבה את עצמי לאדם "זורם" ונוח (יחסית...) אבל לדעתי עם ילדים קטנים טיול חו"ל שמתאים - זה רק בטן-גב בטורקיה (שגם עשינו לפני כשנתיים, כשטורקיה ואנחנו עוד היינו חברים...). אבל מצד שני, בטן-גב בחו"ל זה בזבוז כסף. לחו"ל אני טסה בשביל להנות, בשביל החוויה של להכיר תרבות חדשה, עולם חדש, נופים חדשים וכמות מוזאונים מקסימלית שניתן לדחוס לפרק זמן קצוב. אם כבר בטן-גב עם ילדים אז בתי מלון בארץ. יותר זול, יותר טעים וצוות הווי של חיילות משוחררות המקפצות בתלבושת ספק ברזילאית ספק יובל-מבולבלת. בין לבין - יום טיול בירושלים, יום טיול בתל אביב, טיולים עירוניים שכאלה איפה שניתן לעבור עם העגלה. הפוגות קצרות מהחיים. נחזור לנתב"ג בעוד כמה שנים, כשהנסיכה הקטנה תהיה בת ארבע לפחות. בינתיים חולמת על השיט בדנובה ומכינה מאפה ריחני בטעמי בלקן. קצת יותר עבודה מהמתכונים שאני כל כך אוהבת של "הכל בקערה אחת", אבל שווה כל רגע.


מצרכים (לתבנית מלבנית ח"פ או 33X27):
לבצק -
350 גר' קמח + שקית אבקת אפיה
200 גר' חמאה רכה
גביע (200 גר') יוגורט לבן חמוץ (בסגנון "דנובה", "אשל") או שמנת חמוצה
1 כפית מלח
1 חלמון
למלית -
200 גר' גבינה בולגרית מפוררת
200 גר' גבינה צהובה מגוררת
250 גר' גבינה לבנה 5%
2 חצילים
1 תפוח אדמה גדול
2 ביצים
3 כפות קמח
חצי צרור פטרוזיליה קצוצה
תיבול: מלח, פלפל שחור גרוס, כף רוטב צ'ילי מתוק
לציפוי:
1 ביצה, לטרוף קלות במזלג עם 1 כף שמן
3 כפות שומשום
הכנה:
להתחיל מהכנת המצרכים למלית שצריכים להתקרר: לבשל תפו"א ולמעוך אותו לפירה ולקלות את החצילים. אני מכניסה לגריל ל-25 דק' בחום של 200 מעלות. לא לשכוח לחורר את החציל עם המזלג לפני הקלייה. לאחר הקלייה להעביר למסננת ולתת להתקרר. להוציא את פנים החציל ולקצוץ עם הסכין.
מכינים בצק: להניח את כל המצרכים לבצק בקערת המיקסר ולערבל לקבלת בצק אחיד. לעטוף בניילון נצמד ולהניח במקרר לשעה.
בינתיים להכין את המלית: לערבב את כל המצרכים (ניתן לגוון בגבינות - מוצרלה, קשקבל במקום הצהובה...). לטעום ולהוסיף תיבול לפי הטעם.
לחלק את הבצק לשני חלקים לא שווים - שליש ושני שליש. לרדד את החלק הגדול של הבצק לפי גודל התבנית שיכסה גם את הדפנות. להעביר לתבנית, להדק לתחתית התבנית ודפנותיה. להניח מעל הבצק את המלית, ליישר. לרדד את שליש הבצק שנותר למלבן, לכסות את המאפה ולסגור את קצוות הבצק יחד.
למרוח ביצה טרופה עם שמן מעל המאפה, לחורר עם המזלג בכמה מקומות ולפזר שומשום.
לאפות בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות כ-45 דקות.
אוכלים עם סלט עגבניות או סלט ירקות טרי ונהנים מכל ביס.


פינת הפרגון


גולשת בתפוז שהכינה את המאפה וטיפ לקיצור הליכי ההכנה:

- הכנתי אתמול ויצא סוף הדרך!!!
אם כי חייבת להודות שבשל העצלנות החלפתי את הבצק בבצק עלים חמאה שמגיע מובן. אז אולי פחות בלקני אבל עדיין יצא נפלא לגמרי!
אז תודה רבה לך ושבת שלום ומנוחה!!
♥ 

תגובה 1:

  1. מתכון טוב מכינה אותו שנים, התפרסם פעם בלאישה בחוברת של שבועות ויצא הצלחה!

    השבמחק