יום חמישי, 26 בספטמבר 2013

מה המתנה? משקה מרשמלו (ועוגיות)


בעוד עשר שנים בערך אני רואה את הילד שלי פותח בלוג משלו. עכשיו הוא רק בכיתה א' אבל מדבר ללא הפסקה, תמיד יש לו מה להגיד על כל דבר וכעת גם התחיל לכתוב סיפורים. טוב, יש כנראה חלק מהדברים שעוברים עם הגנים... לפני כמה ימים מצאתי אצלו ציור של סוס ומתחת לציור כתב - "הסוס רץ בגשם. לסוס קוראים סוסי. סוסי לא יודע מה לעשות". רומנטיקה בגיל שש... והיום מורה נתנה שתי שורות שמתחילות סיפור וביקשה להשלים אותו בבית:
מה המתנה החגיגית?
אמא באה הביתה ואמרה לדני:
"דני, קח מתנה לחג"
מכאן המשיך ש"י עגנון הביתי שלי והראה לנו בערב בגאווה רבה:
דני שאל אמא, מה המתנה? (מסתבר, דני סקרן כמו גלעד שלי)
דני שאל ושאל ולא ידע מה המתנה (דני גם חופר כמו גלעד שלי...)
דנ אמר אולי המתנה רובוט? (המממ?)
חה-חה-חה, צחקה אמא. המתנה בירה (ללא תגובה מילולית מצידי... רק עיניים גדולות וצחוק היסטרי...)
מה בירה, איך בירה, למה בירה, איך בכלל הגעת לבירה?! אני מנסה לדמיין לעצמי את התגובה של המורה מחר ולא מצליחה. מה שבטוח, אנחנו צפויים לביקור מלשכת הסעד, המורה תתריע בפני הרשויות על הורים אלכוהוליסטים... אני צריכה דחוף להחביא את כל הבר שלנו...
ועכשיו כדי לקשר את הסיפור למתכון הבא אחריו חיפשתי מתכון עם אלכוהול... ולא מצאתי. גם כן אלכוהוליסטים... אבל מצאתי משקה מדהים ומחמם במיוחד (יותר טוב מוודקה :)). פינוק מתוק ומלא קלוריות, אבל מי סופר... 
משקה מרשמלו חם


מצרכים:
2 כוסות חלב
12 ריבועי מרשמלו (+ מרשמלו לקישוט)
1/2 כפית אבקת קינמון
1 שקית סוכר ווניל
כפית קפה נמס (לכוס - לגרסת מבוגרים)
הכנה:
בסיר על אש נמוכה לחמם את החלב. להוסיף את הקינמון, את הוניל ואת המרשמלו ולערבב עד להמסתו.
למזוג לכוסות, לקשט בחתיכות מרשמלו ואם רוצים - להוסיף קפה נמס לכוס.
לשתות חם ולהנות מכל רגע של החורף בכאילו שיש לנו...


ולהשלמת הפינוק אפשר גם עוגיות ליד. בריאות יחסית, לצורך האיזון. אני מתה על עוגיות קוואקר וניסיתי כבר מעל עשרה מתכונים ועדיין בהתלבטות איזה מהם הוא המנצח... קבלו שתי גרסאות טעימות על אותו עקרון. השאלה הגדולה - איזו מן הגרסאות בתמונה... נראה לי שהראשונה אבל ממש לא זוכרת. בכל מקרה, ניסיתי את שתי הגרסאות לא פעם ושתיהן מעולות.

עוגיות שיבולת שועל



מצרכים:
2 כוסות שיבולת שועל - קוואקר להכנה מהירה
2 כוסות קמח
2 כפיות א. אפיה
כ-1/2 כוס תוספות שאוהבים - אגוזי מלך שבורים, צימוקים או גם וגם...
1 ביצה
200 גר' חמאה רכה מאוד
1/2 כוס סוכר חום
200 גר' יוגורט לבן
1 כף תמצית ווניל
הכנה:
לערבב את הקוואקר עם הקמח, אבקת האפייה והאגוזים.
בקערה נפרדת לערבל את החמאה עם הסוכר, להוסיף את כל שאר המצרכים, לערבב. להוסיף את תערובת הקוואקר. לערבב לקבלת בצק רך, אם הבצק קשה מדי (במקרה שמתלהבים עם כמות התוספות...) אפשר להוסיף כמה כפות חלב.
לסדר בעזרת כפית בתבנית מרופדת בנייר אפיה, לאפות כ-15 דקות בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות.
עוגיות שיבולת שועל עם אגוזים
100 גר' חמאה או מרגרינה
1 כוס סוכר
2 ביצים
1/2 כוס אגוזי מלך שבורים
1 כף תמצית ווניל (או גרידת לימון / תפוז)
2 כוסות שיבולת שועל להכנס מהירה
1 כף קמח
לערבל את החמאה עם הסוכר, להוסיף ביצים אחת - אחת. להוסיף את הווניל.
בקערה נפרדת לערבב את הקוואקר עם האגוזים והקמח. להוסיף לתערובת החמאה ולערבב.  
לסדר בעזרת כפית בתבנית מרופדת בנייר אפיה, לאפות כ-20 דקות בתנור שחומם מראש לחום של 170 מעלות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה