יום שישי, 27 בספטמבר 2013

עוגיות פריכות במילוי רחת-לוקום

- אני נוסעת לסוף שבוע אצל המשפחה בתל אביב, בשכונת התקווה - ספרה חברה שלי לעבודה.
- שכונת התקווה? את חייבת לקנות לי שם רחת לוקום, רחת לוקום שמוכרים שם הוא הכי טעים בארץ - אמרה קולגה אחרת.
וכך יום ראשון לאחר מכן היא הפכה לבעלים הגאה של שקית גדולה של רחת לוקום, לפחות קילו וחצי של המתוק הדביק הזה העמיסו לה בנדיבות. לרחת לוקום אין אדישים, או שאוהבים אותו או ששונאים אותו. בעלה של אותה קולגה, הסתבר, מהשונאים.
- מה אעשה עם כמות כזאת של רחת לוקום? אני לא אוכל את כל זה לבד. רוצה חלק? - היא שאלה אותי.
- אין בעיה. אעשה מזה עוגיות למשרד - אני ישר כהרגלי חושבת בכיוון האפייה.
- עוגיות? מכירה מתכון לעוגיות רחת לוקום?
- לא. אפילו לא טעמתי אף פעם. אבל באינטרנט יש הכל, אני כבר אמצא משהו.
אכן באינטרנט יש הכל. עברתי בין עשרות מתכונים ופסלתי אותם בגלל כמות החמאה / מרגרינה שנעה ממתכון למתכון מ-200 גר' ל-400 גר', ואני תמיד משתדלת לקצץ בשניהם או להחליף בשמן. כך הגעתי למתכון עם כמויות סבירות והטעם... הטעם מנצח. הבצק נוח לעבודה ואפשר לגוון בהמון מילויים - אגוזים, פירות יבשים. העוגיות נוסו (על ידי חברה לעבודה) גם עם חלבה וגם יצאו טעימות.

מצרכים:
100 גר` חמאה או מרגרינה
3/4 כוס שמן
1/2 כוס סוכר
1/2 כוס מיץ תפוזים/מים
גרידת תפוז מתפוז שלם
4 כוסות קמח
1 שקית אבקת אפיה
למלית:
300 גר` רחת לוקום
כאמור, ניתן לגוון עם המלית, להוסיף ללוקום אגוזים, לשים במקום תמרים או תערובת פירות יבשים, חלבה...
הכנה:
לערבב בקערה את הקמח עם אבקת האפיה, להוסיף את הסוכר, השמן, החמאה והמיץ, ללוש לבצק אחיד.
לחתוך את קוביות הלוקום לפיסות בגודל של בערך ס``מ על ס``מ.
לגלגל מהבצק כדורים בגודל של כדור פינג פונג, לשטח על היד לעיגול, להניח במרכז העיגול פיסת לוקום ולסגור היטב. לשטח מעט כל כדור ולחרוץ חריצים עדינים (לא לקרוע את הבצק) בעזרת מזלג.
לאפות כ-25 דקות בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות. לשים לב - העוגיות מזהיבות ממש מעט, אז לא לייבש אותן יתר על המידה.


פינת הפרגון

גולשים בתפוז מכינים ומפרגנים:
- הכנתי ויצא מושלם!!! הרחת לוקום שלי בצבע אדום
זה יותר בולט, אבל הטעם עדין וטעים, תודה
- העברתי את המתכון שלך
הזה לחברה טובה שלי. הכינה ונהנו מאוד מהעוגיות. תודה בשמה ובשמי :=)
- עוגיות מעולות!!
הכנתי אותם ויצאו ממש פריכות וטעימות,שווה לנסות!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה