יום שבת, 28 בספטמבר 2013

מי גאון של אמא?

לפני מספר רשומות (ומספר חודשים - כי קצב הרשומות אצלי בתקופה האחרונה לא משהו) רשמתי שגילעד, מצויד בדלקת ראות ואנטיביוטיקה, ניגש למבחן מסכם של איתור מחוננים. ארבעה חודשים אני מסבירה לגילעד שזה לא ממש משנה אם הוא עבר או לא עבר, הוא עדיין הילד הכי חכם בעולם. ארבעה חודשים אני סוחבת איתי בתיק (יחד עם עוד שלושה קילוגרמים של ניירת מיותרת, הנשכחת והנעלמת בתיק) אישור מהרופאה המטפלת שהילד היה חולה מאוד - למקרה שנצטרך לערער. ארבעה חודשים אני ניגשת כל יום אחר הצהריים לתיבת הדואר ומחסירה פעימה. ארבעה חודשים מחכה למכתב ממכון "הנריאטה סולד" שיוכיח לנו את מה שבעצם ידענו מהיום שנולד. היום שבו התינוק פתח את העיניים הכחולות (הם מזמן כבר לא כחולות...) ובחן את העולם אליו הגיע. "איזה תינוק סקרן, תראו איך הוא מסתכל" - הופתעה המיילדת. אבל אנחנו הורים, ובתור הורים קצת (קצת??!!) משוחדים... אז הנה זה בא, האישור הרשמי. גילעד מאותר כמחונן, תוצאות המבחן שלו נכללות בתוך 1.5% מהתוצאות הגבוהות ביותר. כבר ארבעה ימים החיוך לא יורד לי מהפנים ואני מלאת גאווה ואושר, ואפילו קצת (קצת?...) הערצה לילד הקטן ששיחק אותה ובגדול. אז אולי זה לא בדיוק מנומס. אולי זה שוויצריות לשמה ואולי השמחה הרועשת שלי אפילו פוגעת בהורים של ילדים אחרים, כרגע כל זה לא עוצר אותי. בא לי לקחת פוסטר גדול ולצעוד איתו בחוצות העיר: "מי גאון של אמא?!"
ולכבוד הגאון שלנו, מתכון לאחד המאכלים האהובים עליו ביותר. הישר אחרי גולש ומרק עוף (אין צורך במתכון, כולם יודעים להכין מרק עוף צלול עם תוספת של איטריות, הפניצילין של סבתא יהודיה) - לזניה ברוטב עגבניות. כמה דקות עבודה עם מצרכים שתמיד זמינים - ויש לנו גאון שבע בבית. ומה שהכי אוהבת במתכון - אין צורך בשום תנועות מיותרות ובישול מקדים (טיגון בצל לא נחשב...). אפשר להכין רק עם גבינות, אפשר לשלב עם תוספות שונות: טונה / זיתים / תירס / גבינה בולגרית... בין היתר זה גם המאכל הרשמי שלנו לימי חול המועד פסח, כי הלזניה יוצאת נפלאה עם מצות (וכך היא האמת במקור, אבל פשוט טעימה מדי שנאכל אותה רק בפסח...)
ולגילעד - שיהיה לך בהצלחה בהמשך הדרך, גאון שלנו. אתה רק בתחילתה ומרגש אותי מאוד לחשוב על הפרספקטיבות המעניינות העומדות בפניך. ואנחנו - ההורים שלך - נשתדל לספק לך בית אוהב, חם ומפרגן, ובין היתר - גם אוכל שאתה אוהב. איתך, כל הדרך אל הנובל :)
לזניה ברוטב עגבניות



כמות עלי לזניה (או מצות) - לפי גודל התבנית וכמות השכבות הרצויה. אני אוהבת להכין בארבע שכבות שזה בערך 6 מצות או 250 גר' עלי לזניה.
לרוטב עגבניות:קופסה עגבניות מרוסקות (560 גר')
קופסה קטנה (2 כפות) רסק עגבניות או קטשופ
בצל קצוץ
תיבול: מלח, פלפל שחור גרוס, סוכר, אורגנו (או שקית של תבלין פיצה - מאלה המביאים בהזמנת כל פיצה, השקיות הקטנות העלה עושות פלאים לרוטב עגבניות לפיצה או לזניה), רבע כפית סחוג (לא חובה, בשביל הטעם הפיקנטי)
1-2 כפות שמן זית
למילוי גבינה:
3 מיכלי קוטג'
כ-250 - 300 גר' גבינה צהובה מגוררת
בנוסף - כ-100 גר' גבינה צהובה מגוררת להקרמה
תוספות לפי הטעם:טונה (התוספת המועדפת אצלנו) או פטריות טריות או תירס או זיתים וכו'
הכנה:
במחבת עם קצת שמן זית לטגן את הבצל עד להזהבה.
בקערה גדולה לערבב את כל המצרכים לרוטב עגבניות, להוסיף את הבצל ולערבב. לתבל לפי הטעם.
בקערה נפרדת לערבב את הקוטג' עם הגבינה הצהובה (חות מהגבינה המיועדת להקרמה).
להניח בתבנית שכבת עלי לזניה, מעליה לשפוך כשליש מהרוטב.
שכבה שניה של עלי לזניה, מעליהם - חצי ממילוי גבינה.
שכבה שלישית של עלי לזניה - מעליה כשליש שני של הרוטב ומעליו לפזר את התוספת שבחרנו.
שכבה רביעית של עלי לזניה - מעליה מה שנשאר ממילוי הגבינה. מעל הגבינה - השליש שנותר מרוטב עגבניות ומעליו לפזר גבינה צהובה להקרמה.
לאפות בתנור שחומם מראש לחום של 175 מעלות כ-25 דקות.


קישור למקור להשראה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה