יום שישי, 20 בספטמבר 2013

דג עם ירקות בתנור



היום באמצע יום עבודה עמוס - כהרגלם של ימי העבודה אצלי - הילדון שלי התקשר אליי:
- אמא, רציתי להגיד לך שהדג שהכנת אתמול מאוד מאוד טעים לי. אבא ואני אפילו לקחנו תוספת.
איזה כיף לי! בשביל לשמוע דברים כאלה מוכנה לבשל גם באמצע הלילה. האמת, זה בערך גם מה שקרה. בזמן האחרון מבשלת בשעות הערב המאוחרות, כשהילדודס` סוף סוף ישנים, שיהיה לארוחת צהריים ליום למחרת. הבעיה בשיטה - אני לא יכולה להכין עוגות / עוגיות שדורשות הפעלת המיקסר. ילד שלי ישן כל כך חזק שאני יכולה להדליק את האור בחדר שלו, לסדר את הארון ובו זמנית לדבר בטלפון, הוא לא יתעורר מכלום. לעומת זאת הנסיכה הקטנה שלי קופצת מכל ציוץ. היא ישנה בחדר עם דלת סגורה, אני מפעילה את המיקסר במטבח ואוי ווייייייי היא שוב התעוררה...... ממש נסיכה על עדשה... מצד שני, זה תורם במאבק המתמיד שלי להשתדל ולאכול פחות מתוקים. אם אין אז.... לא אוכלים, מן הסתם...
חזרה לעניינינו. אנחנו מאוד אוהבים דגים, אבל משום מה לא מכינה אותם הרבה, רוב הזמן בכיוון הבשר והעוף... אז הגיע הזמן לקצת גיוון. לקחתי כהשראה מתכון של בני סיידא שבגרסתו הנוכחית שלי גם בני סיידא עצמו לא היה מזהה אותו... יצא מוצלח במיוחד אז ממהרת לרשום אותו. כי בעוד שבועיים אשב, אסתכל על התמונה במחשב ואנסה לזהות את כל המרכיבים ששמתי בפנים ולא אזכור כלום... כבר קרה לי לא פעם שוויתרתי על פרסום המתכון כי לא הצלחתי לשחזר את כל מה שעשיתי ברגע של השראה...
התמונה לא פוטוגנית בכלל. זה מה יש, כי אני לא רק מבשלת אלא גם מצלמת באמצע הלילה...

מצרכים:
3 נתחי פילה דג
1 בצל - לחתוך קצוץ
2 תפוחי אדמה - לחתוך לקוביות בינוניות
קופסת פטריות שמפיניות טריות
3 עגבניות - לחתוך קטן
2 פלפלים
1 רסק עגבניות קטן
חצי כוס מים
תיבול לפי הטעם: מלח, פלפל שחור גרוס, פפריקה אדומה מתוקה
  
הכנה:
לחתוך את הדג לפרוסות ולטגן קלות בשמן. להוציא את הדג על הצלחת.
באותה מחבת לטגן בצל עד להזהבה. להוסיף קוביות תפוח אדמה ולטגן כ-10 דקות ביחד. להוסיף את שאר הירקות, לטגן כ-5 דקות נוספות. להוסיף רסק וכחצי כוס מים, לתבל, לערבב ולהמשיך לבשל כמה דקות נוספות.
להעביר את הירקות לתבנית שמתאימה לתנור. לשים מעל את פרוסות הדג, להוסיף קצת מלח מעל הדג. להעביר לתנור מחומם מראש לחום גבוה כ-210 מעלות, זמן בישול בתנור כ-25 דקות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה