יום חמישי, 26 בספטמבר 2013

דג עם ירקות בסגנון מרוקאי

לפני כשבוע הילד שלי קפץ  מאומגה - במסיבת סיום החוג שלו שנערכה בפרק אתגרים באשדוד. כזה קטנצ'יק הוא נראה והאומגה בגובה של 10 מטר. מזל שאני ראיתי את זה רק בתמונות... אם הייתי נוכחת, אין סיכוי שהוא היה עולה על המפלצת הזאת.
גילעד בטיסה. אוי ויי זמיר איזה פחד...
בהתחלה באומגה ירד בעלי, אחר כך עלה גילעד. בעלי חיכה לו עם המצלמה ביד למטה. הילד ראה את הגובה שממנו הוא אמור לקפוץ והיסס, אפילו התחיל להוריד את הריתמה. בעלי רץ אליו כי חשש שאולי גילעד נבהל, אולי אפילו בוכה. אך עד שעלה למעלה, הילד כבר היה בטיסה למטה באומגה ואיך שנחת, עם צרחות של אושר רץ חזרה לעשות שוב... הוא סיפר אחר כך שהמדריך שכנע אותו לרדת במילים פשוטות נורא: "כדאי לך לנסות, זה ממש כיף".
מתכונן להמראה:
את האומץ שלו הוא בטוח לא ממני ירש. על היופי ועל השכל שלו אני יכולה להתווכח ולקחת קרדיטים. על ההתמצאות בדרכים, לדוגמא, לא. אצלי המושג הזה פשוט לא קיים. לא פעם הלכתי לאיבוד ממש מול הבית, ולא פעם הילד צעק מהמושב מאחורה - אימא, לאן את נוסעת, פה שמאלה... את זה הוא ירש מאבא שלו. וגם היכולת לקפוץ מאומגה בגיל שש, להתגלש במגלשות קמיקזה בלונה-גל בגיל ארבע או לטפס על הסולם הכי גבוה בגן השעשועים בגיל שנתיים וחצי...
ואם כבר מדברים על אומגה... בפניה חדה לאומגה שבדגים. גם טעים וגם בריא. אחד המתכונים הכי ותיקים שלי. וזה המתכון ששבר את בעלי שטען - עד שטעם ממנו - שהוא לא אוהב דגים. אז הסתבר שהוא אוהב... תלוי איך מכינים :)
דג עם ירקות בסגנון מרוקאי 

מצרכים:
1 ק"ג פילה דג
3-4 תפוחי אדמה
3-4 גזרים
2 פלפלים ירוקים
2 עגבניות
4-5 שיני שום
1/2 כוס זיתים ירוקים מגולענים
1/2 כוס שמן
2 כוסות מים
כוסברה, פטרוזיליה
תיבול: 1/4 כפית כורכום, 1/2 כפית פפריקה אדומה מתוקה, 1/4 כפית פפריקה אדומה חריפה, 1 כפית מלח
הכנה:
לפרוס את הדג למנות. לקלף ולפרוס את תפוחי האדמה, הגזר והפלפל לחתיכות בעובי כ-1 ס"מ ולסדר בתחתית סיר רחב ושטוח. מעל לסדר את פרוסות הדגים. לפרוס את העגבניות ולסדר מעל הדג. מעל לפזר את הזיתים ולהוסיף את הירוקים הקצוצים.
להכין תערובת של השמן והתבלינים ולצקת מעל, כך שהכל יהיה מתובל. להוסיף מים ולבשל כשעה וחצי על אש קטנה.
מקור: רבקה לוי-מלול, "הבישול המרוקאי"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה