יום חמישי, 26 בספטמבר 2013

סלט חצילים בתוך היוגורט? לא טעים!


אם הייתי צריכה להצביע על מצרך אחד שבלעדיו לא יכולה לדמיין את המקרר שלי - ללא שום התלבטות אומר: "יוגורט!". חמוצים, מתוקים, עם פרי, בטעמי שוקולד, וניל או שוקולד ווניל ביחד, הכל הולך ובכמויות. כשבעלי עורך את הקניה השבועית בסופר ומעמיס מבחר של 50 יוגורטים (ואני לא מגזימה!) על הסרט הנע בקופה, קופאיות מרימות גבה ובעלי עונה: "אל תדאגו, שבוע הבא אני חוזר לקנות עוד". הילד שלי מתחיל את היום עם יוגורט לפני בית הספר, אני לוקחת עוד שניים לעבודה ל"נשנוש", הילדה חייבת את היוגורט שלה בגן לארוחה של ארבע, עוד יוגורטים לשני הילדים לאחר (או במקום) ארוחת ערב, תעשו חישוב כמה זה יוצא לשבוע. המינימום שתנובה ושטראוס יכולים לעשות ללקוחות טובים כמונו - זה לתת לנו מדליה ואות כבוד של לקוח מתמיד...
הקטנה שלי הייתה עכשיו תקופה ארוכה מאוד עם וירוס אכזרי במיוחד (בתקווה - בנסיגה עכשיו, אנטיביוטיקה עושה פלאים... עד לפעם הבאה... שייגמר כבר החורף... מישהו אמר שנה ראשונה בגן?..) ובמסגרת הווירוס היא מכריזה תמיד על דיאטה. כמעט ומפסיקה לאכול ושום תחנונים של אמא פולנייה לא עוזרים. לא חלב חם, לא מרק, לא קציצות. אפילו לא עוגה! מזל שיש יוגורטים, מהדברים היחידים שכרמל עוד מוכנה לאכול. טוב, לפחות בעיות סידן לא יהיו לנו. אתמול ישבה ליד השולחן עם פרצוף סובל ופתאום החליטה שבא לה על סלט חצילים במיונז שבדיוק מרחנו על סנדוויץ שלנו. נתנו לה לטעום, ביקשה עוד. נכון, עדיף מרק עוף, הפניצילין היהודי, אבל שתאכל כבר משהו. אז היא אכלה סלט חצילים. ולידה היה מונח יוגורט בטעם וניל ממנו אכלה לפני. ופתאום כרמל שלי לקחה כפית של סלט חצילים ולפני שהספקתי להגיב, שמה בתוך היוגורט. ואז גם ניסתה לאכול ביחד. מה אני אגיד לכם, הניסיון הגסטרונומי הראשון שלה לא היה משהו. היא ירקה מיד. מסקנה - יוגורט וניל זה טעים. לא עם סלט חצילים.
אבל כן אפשר לשדך לחציל יוגורט לבן חמוץ ולקבל סלט - מעדן. זה מה שעשיתי. 
סלט חצילים ויוגורט
מצרכים:
2 חצילים דקים וארוכים
שמן זית
תיבול: כפית פפריקה אדומה מתוקה, מלח גס
לרוטב:
גביע (200 גר') יוגורט לבן חמוץ כמו "דנובה" (כמו שהוכיחה כרמל בניסוי שלה - לא מתוק :))
מיץ מ-1/2 לימון
3 שיני שום קצוצות
כוסברה קצוצה
תיבול: מלח, פלפל שחור גרוס
הכנה:
לפרוס את החצילים לעיגולים בעובי כחצי ס"מ. לסדר בתבנית גדולה מרופדת בנייר אפייה. לתבל בפפריקה ומלח, להזליף שמן זית. לאפות בתנור שחומם מראש לחום של 200 מעלות כ-20 דקות.
להעביר את החצילים לקערת סלט, לערבב את כל המצרכים לרוטב ולצקת אותו על החצילים. לערבב היטב. מומלץ להשהות כשעה למיזוג הטעמים.
טעים ומרענן.  
מקור להשראה - אביגיל מייזליק, מאכלים חלביים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה