יום חמישי, 12 בספטמבר 2013

ספגטי עם עגבניות שרי, פטריות ושמן זית




מתכון קליל שבעצם שמו זה כבר רשימת המצרכים הדרושה. טעים ביותר. ביום שישי תוך כדי התארגנות בוקר חשבתי מה אוכלים בצהריים. במקרר במדף הירקות הייתה לי קופסא שלמה של עגבניות שרי. הוצאתי אותה. שטפתי את העגבניות, חתכתי לחצי. הוספתי מלח גס ושמן זית. שמתי בתנור על חום נמוך לשעה וחצי. ביקשתי ממטפלת של התינוקת שלי שתשים לב שהתנור נכבה - כי הטיימר האוטומטי מזייף קצת וזה כבר עלה לי כמה פעמים בעוגיות שרופות או עוגת שוקולד בטעם פחם. יצאתי לעבודה. בצהריים אני כבר אמציא משהו עם העגבניות הטעימות שייצאו לי. וככה זה היה. ואפילו מעבר לכל הציפיות. הדבר הכי קשה במתכון הזה לחובבת עגבניות שכמוני - זה להפסיק לחטוף את העגבניות בזמן שאני מכינה את המנה. אולי לא גיליתי כאן את אמריקה ובטוחה שיש המון מתכונים דומים, אבל נורא גאה בעצמי על ההברקה הטעימה.




מצרכים:
 
250 גר` ספגטי מבושל לפי הוראות היצרן
 
לרוטב:
כ-500 גר` עגבניות שרי
250 גר` פטריות טריות
שמן זית
תיבול: שתי כפות מלח גס, פלפל שחור גרוס, טימין
 
הכנה:
 
שוטפים את העגבניות שרי וחוצים לשתים. מוסיפים מלח גס ושמן זית - כרבע כוס. מערבבים, מכניסים לתנור לשעה וחצי על חום נמוך של 140 מעלות.
 
מבשלים ספגטי לפי הוראות היצרן. מסננים את המים.
 
במקביל שוטפים ופורסים את הפטריות, מטגנים במחבט גדולה עם קצת שמן זית. מוסיפים את העגבניות עם השמן זית שבו הוכנו. מוסיפים פלפל שחור גרוס וקצת טימין. מערבבים בעדינות, מטגנים יחד כשלוש דקות. מוסיפים את הספגטי, מערבבים בעדינות ומבשלים על אש נמוכה עם מכסה סגור כחמש דקות נוספות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה