יום שבת, 21 בספטמבר 2013

כשר לפסח - עוגת פאדג` שוקולד דובדבנים ועוגיות "כאילו מקרון"



כשאני קונה ספר בישול חדש (ויש לי לא מעט, ותמיד רוצה עוד, עוד ועוד, זה כבר אבחון...) אני מתחילה לדפדף בו מהסוף, מהמתכונים של עוגות וקינוחים. כשאני בונה תפריט לאירוח, גם תמיד מתחילה מהסוף, במה נקנח את הארוחה. מצד אחד, מחפשת קינוח מרשים ומושקע. מצד שני, שיהיה קל להכנה כי אם אני מבשלת את כל הארוחה וזה לאחר יום עבודה + שני ילדים קטנים בבית, אין לי אפשרות להקדיש יום שלם להכנת עוגת שכבות. מצד שלישי, צריך גם להתחשב באורחים שאחרי ארוחה טובה כבר אין להם מקום לקינוח "כבד", שזה גם פוסל עוגות קרם עשירות. ואם כל זה לא מספיק קושיות, אז הפעם יש לי גם את הקושייה הרביעית ברוח החג - ללא קמח.
מצוידת בארבעת הקושיות יצאתי לחיפוש ארוך במאגרי המתכונים ובספרים. מצאתי ומצאתי. מה אני אגיד, חבל שלא כל השנה פסח. יש כל כך הרבה מתכונים מוצלחים וטובים, ובהחלט אפשר להסתדר גם בלי קוקוס שלא כל כך אהוב בביתנו. ומי צריך בכלל קמח כשיש שוקולד. אז קבלו עוגה טעימה ביותר - ואיך יכול להיות אחרת כשיש כאן את השילוב המנצח של שוקולד מריר ודובדבנים. החיסרון הכי גדול במתכון - תכפילו כמויות!! הכמות מספיקה לתבנית אחת של אינגליש קייק וזה לא מספיק לעוגה כל כך טובה... הייתה כל כך טעימה לנו שאני שוקלת לשחזר את ההצלחה לארוחת ערב של החג השני... מצד שני, כאמור, המבחר כל כך גדול, אולי בכל זאת אנסה משהו חדש. מצד שלישי, עם הצלחה כל כך מסחררת לא מתווכחים. מצד רביעי תפסיקו לספור איתי את הצדדים ורוצו להכין. דיאטה אחרי החגים.
עוגת פאדג` שוקולד ודובדבנים

תבנית אינגליש קייק באורך 30 ס"מ
מצרכים:
125 גרם שוקולד מריר
70 גרם חמאה / מרגרינה (אני הלכתי על גרסת פרווה)
70 גרם (6 כפות שטוחות) סוכר + 50 גרם (4 כפות) סוכר בנוסף
2 ביצים + 1 חלמון
כ-200 גרם דובדבנים (מצנצנת), מסוננים היטב
80 גרם (1 כוס לא דחוסה) שקדים - טחנתי דק במעבד מזון
30 גרם (3 כפות) קורנפלור
30 מ"ל (2 כפות) שמן קנולה
לציפוי:
70 גרם שוקולד מריר איכותי, קצוץ דק
20 גרם מרגרינה
4 כפות מיץ דובדבנים (מיץ שימורים של הדובדבנים)
הכנה:
ממיסים במיקרו את השוקולד, החמאה והסוכר. מערבבים עד לקבלת קרם חלק. מצננים מעט (כ-10 דקות).
מקציפים בקערה ביצים, חלמון וסוכר עד לקבלת עיסה מעט תפוחה ובהירה. מוסיפים קורנפלור ואבקת שקדים ומקציפים במהירות נמוכה עד לקבלת עיסה חלקה.
יוצקים את מסת השוקולד לקערה ובה הביצים ומערבבים בעזרת מרית, עד לקבלת עיסה חלקה.
מוסיפים שמן קנולה ודובדבנים ומערבבים בעזרת מרית.
יוצקים לתבנית, מכניסים לתנור מחום מראש ל-170 מעלות ואופים כ-45 דקות.
מכינים שוקולד לציפוי: ממיסים את השוקולד עם המרגרינה (נו, עדיף חמאה או שמנת מתוקה, אבל העדפתי ללכת על גרסת פרווה...), מוסיפים מיץ דובדבנים ומערבבים. יוצקים את הגנאש על העוגה, מורחים, מצננים כשעתיים במקרר ומגישים.

עד כאן מושלם. אבל... מה, רק עוגה אחת לקינוח? מה יש לאכול?.. מרק עם קניידלך + שישה סוגי סלטים עם לחמניות של פסח למנה ראשונה, שלוש מנות בשריות + 2 תוספות לעיקרית ורק עוגה אחת?.. או ווי, אנשים יישארו רעבים! איך אפשר בלי איזו עוגית טעימה ליד, בריאה לנפש ולא בריאה לגוף?.. אז קבלו גם עוגית.

החלטתי להכין עוגיות מרנג הטובות והמתוקות בגרסתם הפשוטה שכבר פרסמתי בבלוג. מלאתי חצי תבנית ואז נתתי להתמכרות הכבדה שלי לקפאין להשתלט עליי. לחצי מכמות החלבונים המוקצפים הוספתי שתי כפות גדושות של אבקת נס קפה + שתי כפות של אבקת קקאו. התוספת בוודאי "הפילה" את קציפת החלבונים, כבר לא יכולתי לעשות צורות יפות אז הזלפתי עוגיות קטנות ועגולות.
המרגנ נאפה בתנור בחום נמוך של 100 מעלות כשעתיים עד שהיה יבש לחלוטין גם למטה. ואז בהשארת עוגיות מקרון הכנתי קרם שוקולד-קפה: המסתי 50 גר` שוקולד מריר עם 20 גר` מחמאה, הוספתי כף גדושה של אבקת קפה וכף סוכר חום. מערבבים טוב לקבלת קרם חלק ובעזרתו מדביקים את העוגיות ל"סנדוויץ`" טעים במיוחד בטעם דומיננטי של קפה. כדי שנחזיק מעמד עד סיום הארוחה :)
הנה כל הקומפוזיציה, על רקע זר פרחים אביבי במיוחד. חג שמח לכולם!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה