יום שבת, 21 בספטמבר 2013

קציצות ברוטב סלרי ואפונה


השעה עשר בלילה והילדים סוף סוף ישנים. לנוח אני אנוח כבר בקבר, עכשיו זה הזמן להכין בשקט ארוחת צהריים למחר. מוציאה בשר טחון, לוקחת ספר טוב למטבח. שוב אני אשקע בספר והקציצות שלי כמעט ונשרפות. רגע, אני אסיים את העמוד ואקום לתת ערבוב קטן בסיר... מחר אנחנו אוכלים קציצות עם סלרי ואפונה.
אחד החסרונות בבישול הלילי שלי - אי אפשר להעמיס צלחת טובה באוכל הטרי והטעים שהכנתי ולחסל את הצלחת כשעל ברכיי אותו הספר. רגע, רק אסיים את העמוד... אבל אסור לאכול קציצות באמצע הלילה. אז מסתפקת בכוס תה חם והריחות המעלפים שעולים מהסיר. ממש כמו ג`וחא. מריחה, אבל אסור לאכול. מי מכיר את הסיפור?..
ג`וחא מסתובב ברחובות העיר, כמעט מת מרעב ויש לו רק פרוסת לחם יבשה בתיק. עובר ליד מסעדה וריחות משכרים של תבשילי בשר טובים עולים מהמקום. ג`וחא נעמד בפתח המסעדה, מוציא את פרוסת הלחם היבשה שלו, מסניף את הריחות של התבשילים ואוכל את הפרוסה בהנאה. כשסיים את הארוחה ורצה ללכת, תפס אותו בעל המסעדה:
- ראיתי אותך מריח מהריחות של התבשילים הטובים שלי, עכשיו תשלם!
- אבל רק הרחתי! לא אכלתי באמת. ואין לי כסף לשלם, תראה אותי, אני קבצן.
- לא מעניין אותי, פרוסת הלחם היבשה שלך הייתה לך טעימה בזכות המאכלים שלי. עכשיו תשלם או שאקרא למשטרה!
- טוב, אני אשלם, רק תן לי דקה.
עובר ג`וחא בין הסועדים, מבקש מכל אחד מטבע ומבטיח להחזיר מיד. עם המטבעות שאסף ניגש לבעל המסעדה.
- בוא, תתקרב, אני אשלם לך עכשיו - אומר ג`וחא ומקפיץ את המטבעות ביד - אתה שומע את צלצול הכסף?
- כן.
- יופי - אמר ג`וחא והחזיר את המטבעות למי שלקח מהם. - אני הרחתי את האוכל ואתה שמעת את הכסף מצלצל.
לא אחראית על האוטנטיות של הסיפור. אולי זה בכלל לא סיפור על ג'וחא אלא על מישהו אחר. אולי זה סיפור שקראתי באיזה מקום, או אולי המצאתי. זה מה שקורה כשמבשלים בלילה :) ועכשיו למתכון.

מצרכים:
לקציצות -
500 גר` בשר טחון
1 בצל מגורד בפומפיה גסה
1 תפו"א בינוני מגורד בפומפיה גסה
1 ביצה
2 כפות פירורי לחם
צרור פטרוזיליה קצוצה
תבלינים - מלח, פלפל שחור, פפריקה אדומה מתוקה ופפריקה אדומה חריפה, מעט קינמון ורבע כפית סחוג
לרוטב -
1 בצל קצוץ
חבילה של סנפרוסט - אפונה קפואה - להפשיר
5 גבעולים של סלרי עם העלים - לחתוך קצוץ
2 כוסות מים רותחים
מיץ מ-2 לימונים
תבלינים - כפית מרק עוף, חצי כפית מלח, פלפל שחור, כפית פפריקה מתוקה וקצת פפריקה חריפה, כפית סוכר


הכנה:
מערבבים את כל המצרכים לקציצות ומשאירים בצד לספיגת הטעמים (רצוי כשעה - שעתיים, אצלי היה פחות עקב שעת לילה מאוחרת).
מכינים את הרוטב -
מטגנים בסיר רחב ושטוח את הבצל עד להזהבה. מוסיפים את הסלרי, מטגנים ביחד דקה - שתיים. מוסיפים את האפונה, את כל התבלינים והמים . מערבבים היטב. מוסיפים מיץ לימון.
קורצים מתערובת הבשר קציצות קטנות ומכניסים לתוך הרוטב. מכסים את הסיר, מביאים לרתיחה. מנמיכים את האש ומבשלים כ-45 דקות.
טעים מאוד עם אורז לבן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה