יום שישי, 27 בספטמבר 2013

ממולאים לעצלנים


לפני כמה שבועות טיילנו בתל אביב, בנווה צדק, ובוודאי שכל טיול כזה חייב להסתיים באחת המסעדות המעולות שיש לאזור להציע. הפעם הלכנו לויטושה, המסעדה הבולגרית ביפו. היינו רעבים מאוד, הזמנו כמה מנות שונות והתענגנו על כל אחת ואחת מהן. אוכל פשוט וביתי שכל כך כיף לחזור אליו ביום חורפי. לחזור הביתה אחרי יום עבודה, לטעום מהמרק הסמיך או מהכרוב הממולא שבושל ברוטב עגבניות... אבל יש כאן אבל גדול. כרוב ממולא היה טעים לי מאוד במסעדה, אך בשביל להקים סיר כזה בבית צריך כמה שעות טובות ואני כרגע דיברתי על לחזור מהעבודה.... אז מה עושים עצלנים / עייפים / סתם אנשים עובדים שרוצים לאכול ביום רגיל כרוב ממולא? נכון, הולכים ל"ויטושה". או מוצאים פתרון בצורת ממולאים "מזויפים". ממש לא אותו המראה, אבל ממש אותו הטעם - ברבע זמן עבודה, וזה בדיוק מה שנדרש כאן.
מצרכים:
800 גר' בשר או הודו טחון
1 בצל גדול
0.5 כוס אורז (לא מבושל)
1 כרוב גדול
תיבול: מלח, פלפל שחור
לרוטב:
2 גזרים - לגרר
1 עגבנייה - לחתוך לקוביות קטנות
500 גר' עגבניות מרוסקות
2 כפות רסק עגבניות
תיבול: מלח, פלפל שחור, כפית סוכר
הכנה:
לחמם קצת שמן במחבת קטנה ולטגן את הבצל עד להזהבה. לערבב עם הבשר ועם האורז. לפרוס כשליש מהכרוב ולקצוץ דק. להוסיף לתערובת הבשר, לתבל ולערבב היטב.
את הכרוב הנותר להפריד לעלים, עלים גדולים מדי לחתוך לשניים.
לרפד סיר גדול ושטוח בעלי כרוב. ליצור מתערובת הבשר קציצות ולהניח על הכרוב. לכסות בעוד שכבת כרוב ועליה - עוד קציצות. לסיים בשכבת כרוב.
להניח מעל את כל המצרכים לרוטב, להוסיף מים עד כדי כיסוי המנה ולבשל על אש קטנה כשעה - זמן ההכנה תלוי בגודל הסיר ובמספר ה"שכבות" של תבשיל. להוסיף מים רותחים במידת הצורך.
הכמויות כאן מוערכות בלבד וניתנות לשינוי לפי ההעדפה האישית. לא מומלץ להגדיל את כמות האורז כי הוא "משתלט" על המנה. לעומת זאת כרוב - כמה שיותר, יותר טעים, אך לא להוסיף יותר מדי כרוב לקציצות עצמן, אחרת הן יתפרקו.

ואם כבר הזכרתי נווה צדק... אז בוודאי שחייבת לשתף לפחות בתמונה אחת ליד אחד הבתים הציוריים של האזור.







פינת הפרגון


גולשים בתפוז מכינים ומפרגנים:

- יצא נפלא!!!
למרות שאני מפגרת ולא קראתי עד הסוף:-P
ובמקום קציצות פשוט עשיתי את זה כמו לזניה, כלומר משטח עלים משטח מילוי ושוב...
זה לא הפריע לזה לצאת מצוין!
הילדות זוללות וגם אני:)
תודה רבה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה