יום שבת, 28 בספטמבר 2013

רוץ בן סוסי

דצמבר רגיל עובר במחוזותינו. סוף שנה בהתגלמותו ועבודה מצאת החמה עד צאת הנשמה. רק חבל שחג החנוכה, חג חביב כל כך, הפך להיות ללא רלוונטי. כנראה שאחגוג אותו כבר בפנסיה... אך שני אנשים היקרים לי ביותר, בעלי והילד שלי, נולדו דווקא בדצמבר ועל חגיגות ימי ההולדת אני לא מוותרת. וכן, הבוס שלי עדיין זוכר לי את חופשת הלידה שלי בדצמבר לפני שבע שנים...
יום הולדת שבע החלטנו לחגוג בצורה מיוחדת במינה. הזמנו לגילעד ולשישה חברים טובים שלו שיעור רכיבה על סוסים. אחרי הלימודים ביום שישי העמסנו את החבר'ה על שני הרכבים שלנו ונסענו לכיוון מושב באר טוביה, לחוות דפנה. בחווה כל ילד קיבל שיעור רכיבה פרטי, בזמן שאחרים ביקרו באורבה ושיחקו בחווה. לאחר השעשועים בא התיאבון, פתחנו שולחן בצריף עץ בחווה והכנתי במקום לכל ילד לחמניות עם נקניקיות ותוספות. אחר כך שרנו שירי יום הולדת ואכלנו עוגה, שבוודאי ברוח האירוע, הייתה בצורת סוס. על העוגה עמלתי בשעות ערב המאוחרות יום לפני - עבודה עד צאת הנשמה כבר אמרתי? אז אולי הסוס יצא פחות יפה מהמתוכנן, אבל טעים הוא בהחלט היה. כשבעלי בשעה שתיים עשרה וחצי בלילה שאל, למה לסוס שלנו אין אוכף, עניתי כי מדובר בסוס פרא, הוא רץ חופשי בשדות... אכן אפשר להמשיך ולקשט את העוגה, אפשר לצייר אוכף בעזרת שוקולד או סוכריות ליקריץ, אפשר גם לעשות את השיער של הסוס בצבע לבן - בעזרת שמנת מתוקה מוקצפת עם פודינג וניל ולפזר קצת קוקוס מעל לקבלת מראה ה"שער".
המתכון לעוגה באדיבות חברתי לעבודה, עוגה נפלאה וזריזה במיוחד. עוגה כושית טעימה, עם כדור גלידת וניל ליד מהווה תשובה הולמת לכל אורח מפתיע. מאוד קל לזכור את הכמויות לעוגה והמידה הנדרשת - של כוס חד פעמית.
את הרעיון לקישוט העוגה לקחתי מכאן
עוגה כושית - עם קקאו


מצרכים:
4 ביצים
2 כוסות קמח2 כפיות אבקת אפיה
2 כוסות
 סוכר2 שקיות סוכר וניל3 קפות קקאו3/4 כוס שמן
2 כוסות מים רותחים
לציפוי:100 גרם שוקולד מריר + 125 מ"ל שמנת מתוקה
אצלי בגלל שהייתי צריכה קרם יציב שיהיה בסיס לקישוט - 250 מ"ל שמנת מתוקה + 1 פודינג שוקולד
לקישוט:
40 גר' שוקולד מריר + 1 כף שמן
סוכריות שוקולד פיזור על העוגה
הכנה:
לערבב את כל החומרים, בסוף להוסיף את המים הרותחים ולערבב לקבלת בלילה די נוזלית ללא גושים.
להעביר לתבנית אפיה (אצלי תבנית מלבנית חד פעמית) ולאפות בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות כ-35-40 דקות.
לתת לעוגה לצטנן לגמרי - וכאן מתחיל הכיף.
קישוט עוגה בצורת סוס
להוציא את העוגה מהתבנית ולהפוך על המגש מנת שהעוגה תהיה ישרה יותר. לחתוך כמו בתמונה: להוציא משולש קטן מלמטה (יהפוך לאוזן של הסוס) ושתי צורות מלמעלה (שיהפכו לנשנוש טעים עם שאריות הקרם בקערה...).

להצמיד את האוזן למעלה, מסובבים את המגש ועם קצת דמיון כבר אפשר לראות כאן ראש של סוס.

להקציף את השמנת המתוקה עם פודינג שוקולד לקבלת קרם יציב. למרוח על העוגה.

להמיס שוקולד מריר במיקרו יחד עם שמן, להעביר לשקית סנדוויצים, לעשות עם מספריים חור קטן בקצה השקית ואפשר להתחיל לצייר - את העיניים, האף ופסי השער של הסוס. את ה"לבן" של העין עשיתי בעזרת סוכריות לבנות, על השער פיזרתי סוכריות שוקולד.

אזהרה מניסיוני: לא לחמם את השוקולד יתר על המידה! אני חיממתי יותר מדי ולכן יום למחרת לאחר שהתקרר לגמרי ציפוי השוקולד שלי קיבל כתמים לבנים... לא הייתה לי דקת זמן לחשוב איך אני מכינה ציפוי חדש ואמרתי שזה מה יש ואם זה ננצח. חייבת להגיד, שבאמת כל מי שראה את העוגה חשב שזה היה "אפקט" מתוכנן... ובסופו של דבר, אם נותנים לך סוס, לא מסתכלים לו בשיניים... סליחה, בשער...

הילדים שהוזמנו לחווה שבועיים אחרי עדיין מדברים על היום הולדת של גילעד, באמת הייתה חגיגה מיוחדת ויוצאת דופן. מומלץ לכל מי שרוצה לשבור שגרת החגיגות המעוסות של מפעילים עם זוג מגברים שלוקחים מאות שקלים עבור הופעה קולנית וקופצנית. הנה הקישור לאתר של החווה, אמיר נחשב למאלף מספר אחד בארץ וגם לקח מספר אליפויות. חוויתי ביותר ומומלץ ביותר.

קאובוי אמיתי
והנה הרוכבת הצעירה... שלא הסכימה לעלות על הסוס...
ואם חשבתם שבזה הסתיימו החגיגות... אז חשבתם לא נכון. שבוע אחרי אירחנו את המשפחה - ועוגה מיוחדת לפי הזמנתו המיוחדת של גילעד תככב ברשומה הבאה, מחלקת לשתי רשומות שלא יהיה עומס תמונות. היו גם שני טיולי יום הולדת - סוף שבוע בירושלים וגם טיול לצפון ושייט על הירדן. ואני עוד זוממת על אירוח חברים רב משתתפים... שיהיה רק במזל טוב :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה