יום ראשון, 15 בספטמבר 2013

עוגת בננות ותפוחים (וגם שוקולד ואגוזים)




אני לא אוהבת בננות. לא את המרקם, לא את הטעם, לא מסתדר לי. ודווקא הילדון שלי מאוד אוהב - טוב, זה הפרי הראשון שנתתי לו לטעום... לפעמים אני מכינה סלט פירות (עם תותים, יוגורט, דבש וקינמון, יאממממי!) ומוסיפה גם בננה. ואז אומרת - בלי בננה זה יותר טעים לי. לפני כמה זמן הכנתי עוגה בחושה עם בננות והפעם כן היה לי טעים. ואין לי מושג מה קרה לי בשבוע האחרון, אבל הסתכלתי לי על הבננות השוכבות להן במקרר... ופתאום בא לי שוב עוגת בננות! אולי בהשפעת הילדונת שלי שגם התחילה לאכול החודש פירות. וגם איתה התחלתי מבננה...
אז בא לי עוגת בננות עם שוקולד. ואם אפשר בלי חמאה או מרגרינה. ובלי להוציא את המיקסר ובלי ללכלך הרבה כלים. דפדפתי בכמה מתכונים באינטרנט. לא מצאתי מה שרציתי. אז מה עושים? האופציה השפויה - מחליטים להכריז על דיאטה ומוותרים על עוגה. אבל אנחנו נלך בדרך אחרת. כשלנין אמר את זה, זה נגר במהפכה קומוניסטית. אצלי - מקסימום סיכנתי כמה מצרכים פשוטים. אלתרתי ואיזו הפתעה, יצאה לי עוגה פשוט מעולה! אז מעכשיו יש לי מה לעשות עם הבננות שהילודדס לא מספיקים לאכול.
מצרכים ל-2 תבניות "אינגליש קייק":
3/4 כוס שמן
3 ביצים
200 גר` יוגורט לבן (דנובה)
3/4 כוס סוכר חום
2 כוסות קמח + שקית א. אפיה
2 בננות בשלות - למעוך עם מזלג לפירה
2 תפוחים - לחתוך לקוביות קטנות
100 גר` שוקולד מריר - לחתוך לחתיכות קטנות (טוב שיש בלנדר)
100 גר` אגוזי מלך - קצוצים קטן
חצי כפית קינמון
2 כפות ברנדי
הכנה:
טוב, אמרתי שלא בא לי להוציא מיקסר. אז מערבבים את הכל לפי הסדר עם כף בקערה גדולה ולתנור שחומם מראש לחום של 175 מעלות כ-45 דקות. 

2 תגובות:

  1. אין לי יוגורט בבית.....
    יש גבינה לבנה וחלב....
    ניראה לך שאם אערבב יהיה בסדר?

    השבמחק
    תשובות
    1. לא ניסיתי אז לא יכולה לענות בוודאות. לפי ההגיון אמור לעבוד. לערבב ביחד למרקם היוגורט. אשמח לשמוע איך יצא ובתאבון :)

      מחק