יום שישי, 12 באוגוסט 2016

כתום זה השחור החדש. טרופי-טרייפל מנגו, קוקוס ופסיפלורה

יודעים מה אחד הדברים החשובים בחברים טובים? יכולת לזרום עם האוכל. אנחנו אוהבים לארח ועוד יותר אוהבים לעשות ניסויי אוכל בחברים. בינתיים אין תלונות או דיווחים מבתי חולים לאחר ביקורים אצלנו.

- מה זה? - שואלים האורחים.
- ערבבתי קצת שוקולד לבן והוספתי נענע. אין לי מושג איך זה יצא. תטעמו, תגידו מה אתם חושבים. ועל הדרך תציעו שם לקינוח, אני עוד צריכה לפרסם אותו.

ואז הלב מחסיר פעימה. טעים / לא טעים. או אותו דבר, בגרסה מפחידה יותר: אכיל /לא אכיל? ובאותו רגע בידוק אני חושבת למה לכל הרוחות אני כל פעם מחדש נכנסת להרפתקה במטבח במקום לכין עוגת שוקולד טובה ופשוטה. מזל שחברים שלנו אוהבים הכל. או שפשוט הם מנומסים מדי...

הפעם מול שפני הניסיונות שלנו הוצג אתגר המנגו החודשי של מנטקה. לפעמים יש אתגרים בהם אני מתלבטת בין המון אופציות ובסוף מרוב שרוצה לנסות הכל, לא עושה כלום. כי הופ, ועוד חודש עבר לי ממש מהר מדי ואני נשארתי עם מלא רעיונות בראש. הפעם הייתי די נעולה מלכתחילה שאני רוצה טרייפל. קינוח כוסות ממוצא אנגלי, בו בדרך כלל משולבים שלושה מרכיבים - עוגה בחושה, פרי טרי וקרם. לקחתי את הקינוח שלי הרבה שעות טיסה מהמקור, למדינות טרופיות. יצא קינוח כתום, שמח, קייצי וטעים מאוד. אכלנו את הקינוח, שתינו קפה ודנו ביחד באופציות לשם. אך בסוף, כרגיל, נבחר קופירייטינג מנצח של בעלי ובלוזוגי.

רגע לפני - תציצו ללינק הכתום והטעים, תראו מה בלוגרים אחרים הכינו. 

אגב, העוגה הבחושה שנולדה כחלק מההכנות לטרייפל? לגמרי שווה בשביל לככב בנפרד. אחת הטעימות שהכנתי. גם קרם מנגו מוצלח במיוחד, תחשבו למזוג אותו מעל גלידת וניל ולהגיש... יאמי. לקטנצ'יק שבמשפחה, אגב, ערבבתי את הקרם עם יוגורט לבן חמוץ, הוספתי קצת מחית מנגו שנשארה מהכנת הקינוח והוא אכל וביקש עוד. ואם לעשות את הקרם יציב יותר (להוריד את החלב, לדוגמא), כבר רואה אותו משתלב בטארטים...

טרופי-טרייפל מנגו, קוקוס ופסיפלורה




עוגת מנגו בחושה

מצרכים (ל-2 תבניות אינגליש קייק)

1.5 כוסות מחית מנגו (בערך 2 מנגו גדולים, לרסק למחית עם בלנדר ידני ואז למדוד את הכמות)
1/3 כוס סוכר לבן
1/3 כוס סוכר חום
2/3 כוסות שמן
2 ביצים
1 כפית תמצית וניל
1 כוס קמח לבן רגיל
2/3 כוס קוקוס טחון
1 כפית אבקת אפייה
1/3 כפית מלח

הכנה:

בקערה גדולה לערבב את המנגו עם שני סוגי סוכר. להוסיף שמן, ביצים ותמצית וניל, לערבב היטב.

בקערה נפרדת לערבב את המצרכים היבשים: קמח עם אבקת אפייה, קוקוס ומלח.

להוסיף את היבשים לרטובים ולערבב היטב לתערובת אחידה.

להעביר לתבניות ולאפות בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות - כ-40 דקות.

לצנן לחלוטין, לאכול כמה פרוסות ככה ישר מהתבנית. את השאר לפרוס לקוביות עבור הטרייפל.

קרם מנגו:

מצרכים:

1 כוס מחית מנגו (בין מנגו אחד לשניים, תלוי בגודל, לרסק למחית עם בלנדר ידני ואז למדוד את הכמות)
1 שמנת מתוקה להקצפת 32-38%
1 כוס חלב
1 כף אבקת סוכר 
3 כפות אינסטנט פודינג וניל 

הכנה:

בקערת מיקסר להקציף את השמנת המתוקה לקצפת רכה. להוסיף את כל שאר המצרכים ולהקציף לתערובת אחידה (הקרם יוצא די נוזלי, לייצוב הקרם להוריד את החלב / להגדיל את כמות הפודינג).

הרכבת הטרייפל:

מצרכים:

כוסות קינוח, לפי כמות המנות הנדרשת 
עוגת מנגו בחושה, פרוסה לקוביות בינוניות (בגודל כסנטימטר על סנטימטר)
קרם מנגו
כחצי מנגו חתוך לקוביות קטנות 
2 פסיפלורות (לא חובה, אך מוסיף לצבע, לטעם ולטרופיות של הקינוח...)

לפזר באופן שווה את קוביות העוגה בין כוסות ההגשה. למזוג כמה כפות מהקרם מעל. לקשט בקוביות מנגו. לסחוט מעט מיץ מהפסיפלורות מעל הקינוח. 

מומלץ לאחסן במקרר כרבע שעה לפחות לפני ההגשה. 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה