יום רביעי, 30 בדצמבר 2015

אמא ע/אובדת - גרסת ארוחת צהריים

אתמול, לפני היציאה שלי לעבודה בבוקר:
- גילעד, שמתי כאן בסיר למיקרו פתיתים ותבלינים. תוסיף כוס מים קרים ותכניס למיקרו ל-6 דקות. אחר כך תשאיר מכוסה לעוד חמש דקות ובינתיים תחמם את החזה עוף שבמקרר, בקופסת פלסטיק עם מכסה כתום.
- בסדר, אמא.
- אז אתה זוכר, להוסיף מים ולבשל 6 דקות.
- טוב, אמא.

השעה שתיים וחצי. מתקשרת מהעבודה:
- מה שלומך, חמוד? מה אתה עושה?
- רואה טלוויזיה. בדיוק התחיל פרק חדש של גאליס.
- אכלת?
- עוד לא. יסתיים הפרק ואוכל.
- אתה זוכר, פתיתים וחזה עוף.
- כן, אמא, טוב, אמא, ביי.

השעה שלוש וחצי. מתקשרת שוב.
- גילעד, מה שלומך? איך היה האוכל?
- עוד לא אכלתי.
- למה??
- כי עכשיו בדיוק מתחיל פרק חדש של גאליס....
- שום גאליס, שמעתי את המשפט הזה כבר לפני שעה. תעשה הפסקה ולך תכין לעצמך לאכול.
- טוב, אמא. ביי.

השעה ארבע. טלפון אליי:
- אמא, אני בדיוק מכין פתיתים. כמה זמן אמרת?
- שש דקות. ולהוסיף מים.
- טוב, אני עושה עכשיו.

ארבע ושש דקות. טלפון אליי.
- אמא....
- מה קרה, חמוד?
- הייתי אמור להוסיף מים לפני שאני שם במיקרו או אחרי?
- לפני, כמובן.
- אופסי...
- כבר שמת?!...
- כן. בלי מים.
- ומה קרה??
- כלום. רק הפתיתים נשרפו.
- די!!! הסיר בסדר? והמיקרו? והבית?
- הכל בסדר. הסיר חם מאוד. ויש קצת ריח. וגם עשן. מה אני עושה עכשיו?
- מה עשן?? אוי ווי.... תפתח חלון.
- אני רעב.
- תמתין כמה דקות שהסיר יתקרר, תזרוק את הפתיתים ותתקשר אליי. אסביר לך שלב שלב איך לעשות פתיתים. למרות שנראה לי עד שתסיים, אבא כבר יגיע.
- אבל אני רעב עכשיו.
- אין מה לעשות. תמתין שהסיר יתקרר, אתה לא רוצה גם כוויה. ואז תנקה.
- טוב, ביי.

ארבע ורבע. מתקשרת לגילעד.
- נו, מה שלום הבית, הסיר והפתיתים?
- בסדר. אז אמרת לזרוק גם את הסיר?
- לא!!!!! לא לזרוק את הסיר, רק את מה שבתוכו!
- טוב. אני מחכה. עוד לא התקרר.

בשעה חמש בעלי מגיע הביתה ומשימת הפתיתים הושלמה. והסיר לאחר בדיקה יסודית שלי בערב בכל זאת נכנס לפח. עוד יום בשגרה של אמא ע/אובדת.

יש דברים שאפשר להזניח בדצמבר, כשאני עובדת עשר שעות ביום. כמו כביסות. מי אמר שצריך לקפל? יש נקי - תגידו תודה ותחפשו בערימה מה אתם רוצים ללבוש. הכל על כורסת טלוויזיה ענקיה בפינה בסלון שמזמן עברה הסבה לכורסת הכביסה. המדפים בארון על תקן המלצה בלבד. עם אוכל לצערי זה לא עובד. אוכלים כאן כל יום, ועוד רצוי שיהיה גם טעים.

ביום שישי אנחנו מבשלים הרבה, משתדלים שיישאר גם ליום ראשון. יום שני זה יום קשה, בימי דצמבר הקרים מזמינים בימי שני פיצה וחוגגים על פחמימה הכי טעימה בעיר (חוץ מהפיצה שאני עושה... אבל לא בימים אלה). בשבילי אני מקפיצה קצת ירקות, כי בפיצה לא נוגעת בשלב זה בחיים. למרות שזה קורבן אחד הגדולים על שדה קרב של הדיאטה שלי. יותר גרוע מזה - זה רק לוותר על פרוסת עוגת שוקולד... רביעי זה קל - בעלי בבית ביום חופשי שלו, מכין כמות גדולה של פסטה וכל פעם מגוון ברוטב, וזה מספיק לרביעי וחמישי. סגרנו שבוע. רגע, חסר לנו יום שלישי. יום שלישי זה מאתגר. בדרך כלל אחד הפתרונות שלי - חזה עוף או פרגיות שמשרה מראש במרינדה ואז מכניסה לתנור. עשרים דקות - ויש ארוחת צהריים טובה, שרק דרושה לה פחמימה נחמדה ליד. לפעמים הפחממה יוצאת לא משהו, ראה ערך למעלה - משימת הפתיתים...

קיבלתי להתנסות מוצר חדש של סנפרוסט שבדיוק עונה לי על ההגדרה של "פחמימה טובה ליד". מג'דרה להכנה מהירה, שהיא גיוון מצוין לפתיתים או אורז. אפשר להכין גם על הגז וגם במיקרו. כרגע ניסיתי על הגז כי סיר למיקרו בינתיים... אתם זוכרים... בפח.... רק להוסיף שתי כפות שמן ורבע כוס מים ולתבל - אני הוספתי מלח, פלפל שחור טחון, טיפה כמון וחצי כפית ראס אל חנות. לכסות, לחמם שש דקות על הגז, לערבב שוב ביסודיות ולבשל ארבע דקות נוספות. מוכן, האורז יוצא אחד-אחד, ואפילו הבצל כבר בפנים. חמים, טעים, מושלם.


אני חושבת שגילעד מוכן לאתגר קולינרי הבא... מזל שיש ביטוח לבית.

חזה עוף / פרגיות במרינדה לתנור 




מצרכים:

חזה עוף / פרגיות חתוך לפרוסות עבות
בצל גדול, פרוס לחצאי טבעות

מרינדה:
2 כפות שמן זית
1 כף חרדל
1 כף דבש
2 כפות רוטב צ'ילי מתוק
2 כפות סויה
3 כפות מים
קליפה מגוררת מלימון אחד
תיבול: מלח, פלפל שחור גרוס

הכנה:

הכל סופר פשוט, בדיוק זאת המטרה -
לערבב את כל המצרכים למרינדה. להניח את חזות עוף או פרגיות על המגש, לשפוך את המרינדה מעל.
לאחסן במקרר מחצי שעה ועד לילה שלם.

להעביר לתבנית אפיה, לפזר את הבצל מעל. לאפות בתנור שחומם מראש לחום של 190 מעלות כ-15-25 דקות, תלוי בגודל החתיכות שפרסתם.




הע/ארות :

- לא לייבש את הבשר. אחרי רבע שעה בתנור אני מציצה ובודקת כל כמה דקות עם המזלג אם מוכן. בפרגיות פחות קריטי כי הבשר שומני יותר, אבל חזה עוף שהתייבש זה ממש לא אותו הדבר.

- זה הבסיס למרינדה, ניתנת כמובן לשינוי וגיוון. במקום חרדל אפשר להוסיף קטשופ וקצת פפריקה אדומה מתוקה. כף רוטב ברבקיו ישתלב מצוין. מרכיב חובה - גרידת לימון. משדרג פלאים, לא לוותר. טוב, אם אתם כל כך עקשניים, אפשר להחליף בגרידת תפוז.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה