יום שלישי, 1 באוקטובר 2013

טארט בצק עלים ועגבניות צלויות - כי גם כאן אוהבים שבועות

החג הטעים בפתח וכל הגבינות במתח. לפי מצב הבלוגיה בפרט ואתרי האינטרנט הישראלי בכלל, נראה כי אם היו עורכים סקר מהו החג האהוב ביותר (והטעים ביותר), שבועות ללא ספק היה לוקח מקום ראשון. עוגות גבינה, פשטידות, מאפים, פסטות, פיצות, מוקרמים... נשאר רק לבחור ולהצטער ששבועות לא חוגגים שבעה ימים. מי בעד להחליף עם הפסח?... איך שהילדה שלי אומרת כשהיא רוצה מה שאין לה (וזה קורה... הרבה...): "בואו החלפות!".
אז גם אם מוזת הכתיבה שלי שקטה מדי בחודשים האחרונים לא יכולתי שלא להצטרף לחגיגה בלבן. טארט מהיר הכנה כי נעשה על בסיס בצק עלים, בטעמים וצבעים ים תיכוניים. מומלץ להגיש עם סלט עלים ירוקים וקצת בריזה מהים ויש לנו ארוחת בוקר מושלמת.


מצרכים:
בצק עלים - יריעת בצק שתכסה את תבנית אפיה + דפנות
4-5 עגבניות
תיבול לעגבניות: מלח גס, פלפל שחור גרוס, 1 כף תימין, 4 כפות שמן זית
מלית:
1 גביע שמנת חמוצה 9%
200 גר` גבינה לבנה 5%
100 גר` גבינה צהובה, מגוררת
100 גר` גבינה בולגרית, חתוכה לקוביות קטנות
1/2 מיכל שמנת לבישול 10%
תיבול: מלח, פלפל שחור גרוס
100 גר` זיתים שחורים מגולענים
הנכה:
לפרוס את העגבניות לעגולים (לא דקים מדי, 4-5 עיגולים מכל עגבניה). לרפד תבנית התנור בנייר האפיה, לסדר את העגבניות בתבנית. לזרוע עליהם את התיבול ולהזליף שמן זית. לאפות בתנור שחומם מראש לחום של 200 מעלות כ-30-35 דקות עד שהעגבניות רכות. לצנן ולהעביר לקערה.
לרפד תבנית אפיה בבצק עלים, להדק לתחתית ולדפנות.
בקערה לערבב את כל מרכיבי המלית (פרט לזיתים) ולהעביר מעל הבצק.
להניח את העגבניות הצלויות על המלית, לדחוס אותן מעט, כך שישקעו חלקית במלית. לסדר את הזיתים בין העגבניות. לזרוע מעל פלפל שחור גרוס ומלח גס.
לאפות בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות כ-30 דקות.



מקור להשראה: בני סיידא, פשטידות


פינת הפרגון


מתכון זה זכה בתחרות של שופרסל לשבועות והוזמנתי לצלם את המתכון בחסות מועדון שופרסטאר יחד עם דפני המקסימה ואירה חברתי ובלוגרית בתפוז. ניתן לראות את המתכון (ואותי...) בבלוג של שופרסל בניהולה של דפני.

והנה הסרטון עצמו שהועלה גם ליוטיוב:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה