יום שבת, 19 באוקטובר 2013

פנקייק סיני עם בצל ירוק

פנקייק סיני כבר טעמתם? לא? רוצו להכין. אז נכון שפנקייק זאת המצאה אמריקאית. אבל בתקופה האחרונה הכל כבר מיוצר בסין. החל מצעצועים של ילדים שאורבים באמצע סלון חשוך ומחכים שנצא ובדרך לשירותים נדרוך עליהם, ואז יזעקו באישון הלילה בקול צווחה עם מבטא סיני קל משהו בסגנון: "קדימה, חברים, אתם מוכנים?!"..  בגדים שלא שורדים יותר מעונה אחת ומוצרי אלקטרוניקה גדולים וקטנים שכשמתקלקלים (וזה גם קורה די מהר) הרבה יותר זול לזרוק ולקנות חדש מאשר לנסות ולתקן. אז כן, גם פנקייק יכול להיות סיני.

בינו לבין חברו המערבי הדמיון הוא רק בשם. הפנקייק הסיני הוא לא מתוק, לא מכינים אותו מבלילה אלא מבצק שמרדדים וממלאים ואח"כ מטגנים עם טיפה שמן. לא מצאתי לו גרסה מתוקה (מלוחות יש מאות), הוא יותר בריא (יחסית, כן...) ושלא יהרגו אותי חבריי האמריקאים, בשבילי גם טעים יותר (אלא אם אתם מתכוונים לפנקייק האוורירי ההוא... עם מפל של סירופ מייפל, שלולית של שוקולד וגבעה של קצפת בצד... המממ.... לפחות לטובת מידת הג'ינס עדיף הגרסה הסינית עם בצל ירוק).

מתכונים לפנקייק סיני ברשת יש מאות אם לא אלפים (בכל זאת, מדובר במיליארד סינים..). כולם על אותו עיקרון אך קצת שונים, וכרגיל עם מתכוני "מסורת" - כולם טוענים להיות ה-דבר ה-מקורי וה-טעים ביותר. אני סך הכל מצאתי את הגרסה שנראתה לי קלה להכנה וגם הפכתי אותה לסינית קצת פחות, על ידי שימוש בשמן זית ולא שמן שומשום והוספת גבינה צהובה - הייתה לי ממש קצת גבינה צהובה מגוררת במקרר ומשום מה חשבתי שהיא תשתלב במתכון. חשבתי נכון, השתלבה ביותר. מטריף כמה שזה טעים.

בגלל שהפנקייק הזה הכי טעים מיד לאחר ההכנה, כדאי לחשב כמויות בהתאם. ממתכון כמו שאני מביאה כאן יוצאים 4 פנקייקים בגודל סביר, הספיק בהחלט לארוחת בוקר של שבת לשני מבוגרים רעבים ושני ילדים בררנים (מה זה הירוק הזה אצלי בצלחת?..).



מצרכים:

1/3 1 כוסות קמח לבן רגיל (+ קצת קמח לקימוח)
1/2 כוס מים רותחים
2 כפות שמן זית (למריחה על הבצק אפשר כף שמן שומשום + כף שמן זית לטיגון)
כשליש כוס בצל ירוק קצוץ
50 גר' גבינה צהובה מגוררת (לא חובה)
1 כף רוטב צ'ילי מתוק
תיבול: מלח, פפריקה אדומה מתוקה, פפריקה אדומה חריפה

הכנה:

לנפות את הקמח לתוך קערה, להוסיף את המים ולערבב עם כף לקבלת בצק פירורי ולא אחיד.

לקמח קלות את משטח העבודה, להעביר עליו את הבצק ולעבד כמה דקות לקבלת בצק אחיד וחלק. במידת הצורך מוסיפים עוד טיפה קמח - הבצק לא צריך להיות דביק. לאסוף את הבצק לכדור.

לשמן קערה עם מעט שמן זית. להניח את הבצק בתוך הקערה ולגלגל אותו בפנים על מנת שיצופה בשמן מכל הצדדים. לכסות את הקערה עם צלחת ולהניח בצד לחצי שעה.

בינתיים לשטוף ולקצוץ את הבצל הירוק.

לקמח שוב את משטח העבודה ולרדד את הבצק לצורה מלבנית, הכי דק שניתן. לטפטף מעל הבצק מעט שמן זית (בערך כף) ולמרוח על כל שטח הבצק עם מברשת סיליקון או עם כף היד.

לפזר מעל הבצק את הבצל, התבלינים, לטפטף קצת רוטב צ'ילי ולפזר גבינה צהובה.



החל מהצד הארוך של המלבן, לגלגל לרולדה ארוכה ודקה, להדק אותה תוך כדי גלגול.



לחתוך את הרולדה עם סכין חדה ל-4 חלקים שווים. לשטח את ה"צינורות" שהתקבלו בהתחלה עם היד ואחר כך לרדד בעדינות כל אחד ל"פיתה" רחבה ודקה.



אם תוך כדי הרידוד הבצק נקרע וקצת מהמילוי יוצא החוצה - לא נורא, הכל מסתדר בטיגון.

לחמם את המחבת על אש גבוהה, להוסיף קצת שמן זית - כחצי כפית שמן עבור כל פנקייק (כל פנקייק טיגנתי בנפרד ואחרי שהוצאתי אחד ולפני ששמתי את השני הוספתי כל פעם עוד כמה טיפות שמן). לטגן על אש בינונית-גבוהה כשתיים-שלוש דקות מכל צד.



להגשה פורסים למשולשים ואוכלים מיד.



וכאן ניתן לראות את המתכון שלי באתר foodsdictionary, כולל ערכים תזונתיים 



6 תגובות:

  1. יאמי!
    שנים שאני פוזלת למתכונים דומים, אך טרם ניסיתי. נראית לי מנה קיצית יותר (כרגע זה התירוץ הרשמי חחח). בטוחה שזה יוצא מעולה!

    תודה על השיתוף ושובע נהדר,
    אלנה

    השבמחק
    תשובות
    1. אלנה, איזה כיף לארח אותך כאן :)
      ותפסיקי לפזול, כדאי לנסות. מתוך רשימת המצרכים הצנועה, קשה לדמיין כמה שזה טעים.... אפילו שזאת מנה קייצית, אף פעם לא מוקדם מדי להתחיל להתכונן לקיץ :)

      מחק
  2. מתכון מצוין

    דנה
    אתר הפנקייק הישראלי
    http://pancakerecipe.webzai.com/20pancakes

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה, שמחה שאהבת

      הצצתי באתר הפנקייק הישראלי. יש מספיק פנקייק לארוחות בוקר לשבתות לשנה הקרובה :)

      מחק
  3. נפרדתי מבעלי לפני שלוש שנים. לא הייתה תקשורת בינינו. יעצו לי על ידי משפחות וחברים לשחרר את השכוח מהנישואים ולהמשיך הלאה בחיי. לא רציתי להתחתן עם מישהו אחר כי עמוק בפנים אני עדיין אוהב את בעלי. כל כך סבלתי מכאבים ובלבול שקראתי המלצה באינטרנט על איך ד"ר אלאבה איחד מחדש נישואים שבורים בעזרת כוחותיו הרוחניים. המשכתי לקרוא כל כך הרבה המלצות על איך הוא עזר לשים קץ לגירושים ולשקם את אהוביהם לשעבר של אנשים ואמונתי התחדשה. אני צריך ליצור קשר עם ד"ר אלאבה מיד כעבור כמה דקות הוא ענה לי ונתן הנחיות מה לעשות, לאחר שעמדתי בדרישה הנדרשת יומיים לאחר הטקס, הכישוף שינה את חיי סביב בעלי לא ליצור איתי קשר יותר מזה. שנתיים התקשרו אליי באמצע הלילה בוכה והתנצלות שזו עבודת השדים, אז אני עדיין נדהם מהנס הזה אז אני סולח לו. עכשיו הנישואים שלי מאוזנים. טקס דרלאבה עבד מצוין והנישואים חזקים יותר מבעבר, ושום דבר לא יכול להפריד בינינו שוב. ביקרתי בכל כך הרבה אתרים שחיפשתי עזרה, זה היה חסר סיכוי עד שהתחברתי לדראלבה, הגבר האמיתי שעזר לי לשחזר את הנישואים השבורים שלי אם יש לך בעיה דומה בנישואיך, אתה רוצה שבעלך או אשתך יאהבו אותך שוב . , יש לך מישהו שאתה אוהב ואתה רוצה שהוא יאהב אותך בתמורה, יש לך אתגר בחייך, תבנית הכישוף של ד"ר אלאבה היא הפתרון והתשובה לבעיה שלך, וואטסאפ / ויבר עם מספר הטלפון שלו: +1(425) 477-2744, צור איתו קשר עוד היום על ידי שליחת אימייל אל dralaba3000@gmail.com אל תיתן לאף אחד לקחת את בן/בת הזוג שלך ממך.

    השבמחק
  4. שלום חבר נפגעתי ושבור לב כשקרה בעיה גדולה מאוד ביני לבין בעלי לפני שבעה חודשים בנישואיי. כל כך נורא שהוא לקח את התיק לבית המשפט לגירושין. הוא אמר שהוא לעולם לא רוצה להישאר איתי שוב ושהוא כבר לא אוהב אותי. אז הוא ארז מהבית וגרם לי ולילדיי לעבור כאבים עזים. ניסיתי בכל האמצעים האפשריים להחזיר אותו, אחרי הרבה תחנונים, אך ללא הועיל. והוא אישר שהוא קיבל החלטה ולא רצה לראות אותי שוב. אז ערב אחד, בדרכי חזרה מהעבודה, פגשתי את חברתי הוותיקה שחיפשה את בעלי. אז הסברתי לה הכל, אז היא אמרה לי שהדרך היחידה שבה אוכל להחזיר את בעלי היא לבקר אצל מטיל כישוף, כי גם היא באמת עשתה את זה. אז מעולם לא האמנתי בקסם, אבל לא הייתה לי ברירה אלא למלא אחר עצתה. לאחר מכן היא נתנה לי את כתובת האימייל של זורק הכישוף שהוא ביקר. DR apata. למחרת בבוקר שלחתי מייל לכתובת שהיא מסרה לי, ומטיל הכישוף הבטיח לי שהוא יחזיר לי את בעלי ביומיים הקרובים. איזו אמירה מדהימה! אף פעם לא האמנתי, אז הוא דיבר איתי ואמר לי כל מה שאני צריך לעשות. אחר כך אני עושה אותם, אז ביומיים הבאים, באופן מפתיע, בעלי שלא התקשר אליי ב-7 החודשים האחרונים התקשר אליי להודיע לי שהוא חוזר. כל כך מדהים !! אז הוא חזר באותו היום, עם הרבה אהבה ושמחה, והתנצל על טעותו ועל הכאב שהוא גרם לי ולילדיי. ואז מאותו יום הקשר בינינו היה חזק יותר מבעבר, בעזרתו של זורק קסמים נהדר. אז, אני אמליץ לך אם יש לך בעיות כלשהן, צור קשר עם Dr apata במייל: drapata4@gmail.com או צור איתו קשר בוואטסאפ וב-Viber עם המספר הזה: (+22958359273).

    השבמחק