יום חמישי, 26 בספטמבר 2013

חוצים גבולות. טרייפל קרם קצפת ונשיקות



לפי התיוגים בבלוג אפשר לראות כמה אני אוהבת לנסות אוכל שבא מאזורים שונים. טיול גסטרונומי ברחבי העולם, לחצות גבולות בלי לצאת מהמטבח. הפעם מגיעים לאנגליה, נא להדק חגורות... חוץ מדייסת קוואקר ופיש אנד צ'יפס למטבח האנגלי יש עוד כמה דברים טובים להציע. קינוחים, לדוגמא. לעומת קינוחים צרפתיים מוקפדים עליהם עומלים יום וחצי, רוב הקינוחים הבריטיים מבוססים על "תוסיף, תערבב, יצא צבעוני". וטעים? טעים מאוד! כזה הוא גם הטרייפל.

טרייפל מסורתי כשמו כן בנוי משלוש שכבות עיקריות, עוגת ספוג (ובהחלט אפשר גם קנויה), פירות וקרם קליל על בסיס שמנת מתוקה. את הכל מסדרים בשכבות בכלי הגשה גדול מזכוכית או כלי הגשה אישיים ושולחים ללילה במקרר. למחרת מצטיידים בכף גדולה, חופרים בקערה כדי לתפוס את שלושת השכבות ייחד ונהנים מכל ביס. דפדפתי ברשת בין עשרות מתכונים לטרייפלים שונים, וכל אחד הבטיח להיות הדבר הכי קרוב למקור והכי טעים, בוודאי. עם שוקולד, בלי שוקולד, עם גבינה, בלי גבינה... אז החלטתי שאני שוב ממציאה את הגלגל מחדש ומכינה טרייפל משלי. עד כמה יצא מסורתי? לא יודעת, אין לי איזה בריטי בקרבתי שישפוט. עד כמה מקורי שלי? גם  קשה להגיד. את המתכון הגיתי לבד אבל בהשראת המתכונים שראיתי. הוספת עוגיות נשיקה מפוררות לטרייפל זאת המצאה שלי נטו, מצד שני, אני לא אופתע אם מתוך עשרים טרייפלים שראיתי, דווקא מתכון מספר 21 שלא הגעתי אליו כלל עוגיות נשיקה... המצאת גלגל מחדש, כמו שאמרתי. לצערי, התמונות לא ממש הצליחו להעביר את כל היופי של המנה, צילמתי בקושי כמה תמונות בלחץ זמן... אבל טעים זה בטוח. 

* הערה למתכון. שימו לב לכמה רשימות המצרכים המחולקות לפי המתכונים שמרכיבים את הקינוח. 


עוגת בסיס בגודל תבנית אינגליש קייק. כאמור, אפשר עוגה קנויה בטעם תפוזים, אני הכנתי עוגת בסיס המועדפת עלי למשחקי קינוחים למיניהם, מתכון של דנית סלומון מתוך "עוגות בקלי קלות" בשינויים שלי. המתכון מיועד לשתי תבניות אינגליש קייק, את העוגה השנייה אפשר לאכול כמו שהיא, העוגה טעימה מאוד, רכה וקלילה, או להקפיא - העוגה שורדת יופי במקפיא גם במשך חודש, מניסיון. 
מצרכים:
3/4 כוס שמן
1 כוס סוכר
1 כפית תמצית וניל
2 ביצים
2 כוסות קמח תופח או רגיל + 1 כפית א.אפיה
1/2 כפית קליפת לימון מגוררת
1/2 כפית קליפת תפוז מגוררת
2 כפות מיץ לימון
3/4 כוס מיץ תפוזים
הכנה:
בקערת מיקסר לערבב היטב את השמן עם הסוכר, עם הווניל וקליפת הלימון והתפוז. להוסיף את הביצים, אחת בכל פעם ולהקציף היטב לאחר כל הוספה. להוסיף את הקמח, מיץ תפוזים ומיץ לימון, לערבל במהירות גבוהה רק עד שהתערובת חלקה ואחידה - ערבול קצר ככל האפשר מבטיח מרקם רך ואוורירי.
להעביר לשתי תבניות אינגליש קייק ולאפות במשך כ-40 דקות בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות. לצנן את העוגות.
עוגיות נשיקה:
על בסיס המתכון שכבר פרסמתי כאן. וכן, גם כאן לממהרים ניתן להמיר לנשיקות קנויות ולקבל קינוח מרשים ללא כל מאמץ.
מצרכים:
2 חלבונים
1/2 כוס סוכר
1/2 כפית חומץ
  
הכנה:
להקציף את החלבונים במהירות גבוהה כ-7 דקות. לאחר שהקצף יציב, להוסיף תוך כדי המשך ההקצפה סוכר בהדרגה - כף סוכר כל חצי דקה - דקה. בסוף להוסיף את החומץ. להקציף עד לקבלת קצף יציב וחלק.
לשימוש בטרייפל אין צורך לזלף עוגיות יפות משקית זילוף - לסדר עוגיות בעזרת כף בתבנית אפיה מרודפת בנייר אפיה ולהכניס לתנור שחומם מראש ל-120 מעלות. זמן אפיה כ-60-70 דקות. לתת להצטנן בתוך התנור הכבוי.
קרם:
מצרכים:
1 שמנת מתוקה 32%-38% (250 מ"ל)
1 כוס חלב
אינסטנט פודינג בטעם שוקולד
הכנה:
להקציף את כל המצרכים יחד לקרם יציב
ואחרי כל שלבי ההכנה שרק המלל שלהם ארוך, כי בעצם זה באמת כלום עבודה, ניגשים להרכבת הטרייפל.
מצרכים נוספים שנצטרך:
מיץ מתפוז אחד גדול
פירות לפי בחירה כיד הדמיון - אצלי כ-400 גר' תותים. (לדעתי אפשר אננס, דובדבנים, אפרסקים וכו')
הרכבת הטרייפל:
לחתוך את העוגה לקוביות בינוניות ולסדר בכלי זכוכית גדול כדי שיראו את כל השכבות (או כלי הגשה אישיים מזכוכית). לשפוך מיץ תפוזים מעל העוגה ולערבב, כל המיץ נספג בעוגה.
לסדר מעל העוגה מחצית מכמות הקרם. לפורר לחתיכות את עוגיות הנשיקה ולסדר מעל הקרם, להשאיר כמה עוגיות בצד בצד. לסדר את התותים מעל, להשאיר כמה תותים בצד לקישוט. מעל התותים - עוד שכבת קרם ומעליה לפורר את הנשיקות שנותרו ולסדר את התותים שנותרו.
מומלץ להחזיק לפחות כמה שעות או לילה שלם במקרר לפני ההגשה. עוגיות הנשיקה נמסות ומתמזגות עם הקרם וזה... פשוט טעים. מצד שני, לשים לב, אם רוצים שהעוגיות יקשטו את פני העוגה, לשים אותם מלמעלה רק לפני ההגשה, אחרת הם גם נמסים לתוך הקרם.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה