יום שבת, 28 בספטמבר 2013

פיית התותים

אין לי רגע דל, או סקנדל או פסטיבל. בין חגיגות פורים לדלקת ראות שהצלחתי לפתח - דו צדדית, לא סתם, אם כבר אני עושה משהו, אני עושה את זה טוב. בין תאריך שלנו, לו היו לנו הרבה תכנונים - עשר שנות נישואין שחל ב-12.03, לאזעקות וגראדים שביטלו לנו את כל התכנונים. אז במקום שמפניה שתיתי אנטיביוטיקה (שני סוגים, יאמי) ובמקום מוסיקת רקע - אזעקת צבע אדום. השתעלתי, אמרתי לבעלי "מזל טוב!", השתעלתי עוד קצת, חיפשתי ביו-טיוב את שיר הכניסה לחופה שלנו והתענגתי (כרגיל) מכל צליל. זה גם הצלצול שלי בטלפון, אגב. מזכיר לי כל פעם מחדש מהם הדברים החשובים באמת... ובעצם כל השאר - לא משנה...


פעם ראשונה מזה כמה שנים שאפילו לא הכנתי משלוחי מנות. ניסיתי להרים את עצמי להכנת אוזני המן לפחות. ערבבתי, לשתי, רידדתי, קרצתי עיגולים וקיפלתי למשולשים. לקח לי לפחות שעתיים כי כל פעם התעייפתי באמצע, אך המשכתי נחושה למטרה. שתי תבניות מלאות יצאו לי. הכנסתי לתנור, שמתי טיימר והתיישבתי לנוח כמה שניות. את ההמשך אתם כבר מנחשים. המן אצלי היה כהה עור במיוחד. נשרפו לו האוזניים.... מסקנה: לא לנסות להכין עוגיות עם חום 38.8. לא בריא. לא לכם ולא לעוגיות.
ובינתיים כולם שכחו מפורים ועסוקים כרגע בקרצוף ארונות, פינוי מזווה וליטרים של אקונומיקה נשפכים לכל עבר. אך בכל זאת אשתף לפחות תמונות של קאובוי ופיית התותים שלי:

ואם כבר בתותים עסקנו. בהשראת הפייה שלי הנה פאי תותים קל מאוד וטעים מאוד. כדאי לנצל את העונה הקצרה של האדום-אדום וטעים-טעים הזה.
פאי תותים



מצרכים (לתבנית פאי בקוטר 21 ס"מ)
לבצק:
2/3 1 כוסות קמח
1.5 כפיות א.אפיה
1/2 כוס סוכר גר' סוכר
4 כפות שמן
7 כפות מים קרים
קמצוץ מלח
למלית:
כ-500 גר' תותים
4 כפות סוכר (או סוכר וניל)
3 כפות קורנפלור
הכנה:
לערבב את הקמח עם אבקת האפייה. להוסיף את הסוכר ולערבב. להוסיף את השמן ואת המים, לערבב לקבלת בצק אחיד. במידת הצורך להוסיף עוד קצת מים קרים.
לעטוף את הבצק בניילון נצמד ולשים במקרר לשעה.


את הבצק הקר לחלק לשני חלקים לא שווים - כשליש ושני שליש. להניח את החלק הגדול של הבצק על משטח מקומח ולרדד לעיגול קצת גדול יותר מגודל התבנית. להעביר את הבצק לתבנית, ליצור דפנות.
לנקות את התותים מהעלים ולשטוף, לפרוס לעיגולים ולסדר מעל הבצק.
לפדר בסוכר ובקורנפלור.
לרדד את הבצק שנותר ולכסות את הפאי. לחרוץ כמה חריצים בבצק ליציאת האדים. אצלי לא היה מספיק בצק לשכבה העליונה כי השתמשתי בתבנית גדולה יותר, אז יצרתי פתחים גדולים בצורת פרח... ממש כאילו כך תוכנן מלכתחילה...

לאפות בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות כ-45 דקות.
העוגה הכי טעימה כשהיא חמה (אפשר לחמם 30 שניות במיקרו) ולהשלמת החוויה אפשר להוסיף כדור גלידת וניל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה