יום שישי, 20 בספטמבר 2013

תות גבינה




הגשתי סלט זה באירוח לחברים (המשפחה המסורתית בתחום האוכל לא תבין, דברים כאלה מנסה רק עלינו ועל חברים). חברה שלי התלהבה והעמיסה צלחת לילד -
- קח, חמוד, זה סלט עם עגבניות שרי שאתה אוהב.
- לא, זה לא עגבניות, זה תותים - מהרתי להזהיר.
- תותים?!?! - חברה שלי כמעט הפילה את הצלחת על השטיח, וכידוע, כתמים של תות מאוד קשים להסרה...
אבל מה אני אגיד לכם - הסלט היה להצלחה מסחררת וחוסל כולו. אחד הסלטים המרעננים והאהובים עליי. כדאי לנסות - לנועזים בלבד... שילוב ישראלי וטעים של אבטיח מתוק וגבינה בולגרית מלוחה, בהתחלה היה נראה לי כהזוי לחלוטין, עכשיו אני לא מסוגלת לאכול את האבטיח בלי גבינה בולגרית ליד. שילוב די ביזארי אבל כל כך התרגלנו אליו. אז למה להסתפק רק באבטיח? אפשר לנסות שילובים הזויים לא פחות אבל... טעימים מאוד. כמו תותים. הפרי האדום והלוהט שאני מתה עליו, כל כך טעים וכל כך יפה ומוסיף לכל קינוח. רגע, אמרנו קינוח? בואו נעשה מזה סלט במקום. ואיזה סלט נהיה כאן...
מצרכים:
חסה או עלי בייבי
250 גר' תות
50 גר' אגוזים (אגוזי מלך) - שבורים גס
100 גר' גבינה - בולגרית או פטה
לרוטב:
1 כף חומץ בלסמי
1 כף מיץ לימון
1 כפית דבש
2 כפות שמן זית
טיפה מלח - אם הגבינה לא מלוחה מדי
הכנה:
לחתוך את החסה והתותים. לערבב את כל המצרכים לרוטב ולשפוך מעל התותים והחסה. לפזר קוביות גבינה ואגוזים מעל ולערבב בעדינות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה