יום שבת, 28 בספטמבר 2013

לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה - רולדת שוקולד יפיפיה ורזה

- אנחנו מארגנים הפתעה בעבודה לאחת העובדות, לכבוד יום הולדת 50. כל אחד מביא משהו, אותך נידבתי להכין פשטידה - הודיע לי בעלי לפני כמה ימים.
- מה פשטידה, מה פתאום פשטידה, אני רוצה להכין עוגה! - במסגרת הניסיון לצמצום דברי מאפה בבית, ניסיון בו נכשלת כל פעם מחדש בעיקר כי מדגדג לי בקצות האצבעות לנסות עוד מתכון חדש ועוד שילוב מעניין, אני מחפשת כל הזדמנות לאפות ולהוציא את העוגה מחוץ לבית, הרחק מהג`ינס שלא נסגר.
- בלי עוגה, סיכמנו שמביאים רק אוכל לא משמין. בגלל זה הצעתי פשטידה.
- או קיי, תקבלו את הפשטידה, אבל בלי עוגה?! אתם נורמליים? יום הולדת בלי עוגה? זה עצוב!
- אבל רובן בדיאטה, כולל בעלת ה"אירוע", והיחידה שלא בדיאטה, יש לה סכרת הריון. אם תכיני עוגה, אצטרך לאכול הכל לבד...
נימוק משכנע, אבל לא מקובל עליי יום הולדת בלי בלי בלי בלי עוגה. וכך הכנתי עוגה דיאטטית - כן, יש חיה כזאת (טוב, הכל יחסי, כן...) ולכל מי שטעם נשאר רק לשיר איפה, איפה, איפה, איפה המתכון. אך בשביל המתכון הייתי צריכה להכין עוד פעם כדי לצלם ולשתף בבלוג. ממש הקרבה עצמית, אני חייבת להגיד....טוב, לפחות זה בגרסת לייט. תוסיפו לזה שהעוגה ממש קלה להכנה, הוראות ההכנה - זה רק נראה ארוך כי רציתי לפרט כל שלב ושלב, ממצרכים פשוטים וזמינים וגם התוצאה הסופית מאוד מאוד טעימה ויפיפיה - יש לנו מתכון מנצח.
והכי חשוב - שיהיה מזל טוב לבעלת השמחה.
רולדת שוקולד במילוי קרם וניל - גרסה לייט


מצרכים (לרולדה אחת - תבנית מלבנית 33X27 או תבנית התנור)
לעוגת ספוג שוקולד
3 ביצים מופרדות
1 שקית סוכר וניל
1/3  כוס סוכר
2 כפות קקאו
למלית קרם וניל לייט (הגדלתי את הכמויות כי פשוט אי אפשר להפסיק ללקק ממנו...)
200 גר` מעדן חלב בטעם וניל (אצלי 2 גביעי מעדן קרלו וניל)
400 גר` גבינה לבנה 5%
2 כפות גדושות אינסטנט פודינג וניל
ועוד - שקית סוכר וניל נוספת, לפיזור על נייר האפייה (או אבקת סוכר)
הכנה:
לרפד את התבנית בנייר האפייה (הדרך הקלה לרפד בנייר כדי שלא יזוז - להרטיב טיפה את התבנית ולהניח את ניר האפייה מעל כדי ש"ידבק" אליה). לשמן את התבנית (אגב, טיפ לשימון חסכוני בקלוריות אותו אימצתי עוד מסבתא שלי - לטפטף קצת שמן על חתיכת צמר גפן ולמרוח על כל התבנית). לפזר כחצי שקית סוכר וניל (או אבקת סוכר) מעל.
בקערה לטרוף את החלמונים וסוכר הווניל כדקה, עד שהתערובת מבהירה ומעלה מעט קצף (חשוב לערבב מיד עם הוספת סוכר הווניל שלא ייווצרו גושים).
בקערת מיקסר להקציף את החלבונים במהירות בינונית במשך דקה. להוסיף את הסוכר בהדרגה - כף כל 10 שניות - ולהמשיך להקציף עוד דקה אחרי סיום הוספת הסוכר, עד לקבלת קצף מבריק וקרמי.
להוסיף שליש מהקצף לתערובת החלמונים, להוסיף את הקקאו ולטרוף היטב. להוסיף פנימה את יתרת הקצף ולקפל בעדינות לתערובת אחידה.
לשטח את התערובת בתבנית (אם משתמשים בתבנית התנור, כמו שאני עשיתי כי היא מאוד נוחה למטרות אלה, למלא עם התערובת כמעט את כל התבנית, להשאיר שוליים כשלושה ס"מ מכל צד). לאפות כ-13-17 דקות עד שהעוגה קפיצית למגע ועדיין רכה. (לפי המתכון המקורי זמן האפייה 15 דקות אך במקרים כאלה כל דקה קובעת. זה היה טיפה יותר מדי בשביל התנור שלי ובפעם הראשונה שהכנתי העוגה הייתה יותר מתפוררת ונסדקה יותר כשגלגלתי לרולדה. בפעם השנייה הורדתי שתי דקות ויצא מושלם, רך וקפיצי. מצד שני, כשניסיתי להכין בתנור אחר, נאלצתי להאריך לכ-17 דקות אפייה. אז לבדוק...).
להניח נייר אפיה חדש על משטח העבודה ולפזר עליו את יתרת סוכר ווניל. להוציא את העוגה מהתנור ולהפוך אותה יחד עם הנייר עליו נאפתה על נייר האפייה החדש. לקלף מהעוגה את הנייר המקורי וכך להניח לצינון.
להכנת הקרם:
בקערה לערבב את כל המצרכים לקרם אחיד ללא גושים.
למרוח את הקרם על העוגה תוך השארת שוליים של כ-2 ס"מ מכל כיוון לגלגול נוח ונקי. לגלגל לרולדה.

מומלץ לשמור במקרר כשעתיים לפני ההגשה.

מקור בשינויים קלים שלי: קרין גורן, סודות מתוקים 2 (כבר עוגה שלישית מתוך הספר הזה שמכינה תוך חודש... אני מאוהבת...). אה, ועל השם של העוגה (יפיפיה ורזה) לא אני אחראית - זאת קרין. אבל אני מסכימה :)
והנזק - רולדה אחת בחלוקה לשמונה מנות, כל מנה 170 קלוריות (ולא, אני אפילו לא רוצה להתחיל לחשב מה הנזק בפרוסת עוגה רגילה...)

פינת הפרגון

גולשים בתפוז מכינים ומפרגנים:
- הרולדה יצאה מעולה ,היא היתה מאוד טעימה רק שהיו לה קצת חורים בגלל שהבצק לא התקלף לי אבל עדיין היא חוסלה בשניות!!!והקרם עם הפטנט הקטן הזה עם מעדן וניל...שיחוק עולמי!!!תודה שחזרת אליי,מבטיחה ליישם את עצתך ובאמת לשמן את התבנית כמו שהצעת.המשך שבוע מעולה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה