יום שני, 30 בספטמבר 2013

לרוקן את המדיח.

לפני שנתיים בערך קנינו מדיח כלים חשמלי. עד אז אני הייתי המדיח הראשי בבית. עם קנייתו של המדיח השתרשה במטבח הבנה לא כתובה שאשתי ממלאה את המדיח ואני מרוקן אותו. זאת לאחר שנוכחנו מאוד לדעת שהאתגר ההנדסי של להכניס כמות כלים גדולה בצורות וגדלים שונים גדול עליי, בעוד הבדל של שמונה סנטימטרים בגובה נותן לי יתרון בהגעה לארונות גבוהים. לסדר במקום שהוגדר מראש אני יכול, למעט מספר פעמים בודדות בו כלי מסוים הגיע ליעד הלא נכון. הסידור נוח ומקובל על שני הצדדים. 
בעודי מרוקן את המדיח שמעתי בחדשות על "פרשת פניני"( למה פרשה זה תמיד שלילי?) ועל המודחים מרשימת "ישראל ביתנו", רשימה שהיום עומדת על שלושה. בשני המקרים התנהגות שהבוס ראה בה לא הולמת גררה הדחה. הבוס אמר את דברו, הלפיד כבה, ועוברים לאי המתים או הגלות או משהו בסגנון, אולי עוד קיץ נפגש.
במקרה הספורטיבי התחושה היא של גועל אך לא של הפתעה. כשמוח בינוני(לא כל בלונדיני הוא נאצי) וכסף גדול נפגשים כנראה זו התוצאה. לא הבנתי איך שחקן כזה מוחצן ופרובוקטור (עוד כששיחק נגד מכבי היה שנוא האוהדים), קיבל את סרט הקפטן לאחר פרישתו של בורשטיין, ולא ליאור אליהו המאופק והייצוגי יותר. טוב עשתה הנהלת מכבי הצהובה( זכר לטלאי הצהוב, לכל האוהדים המטומטמים שמשייכים נאציזם למכבי) שהתנערה ממנו ולא הסתפקה בגינוי בלבד, או באמירה חסרת אחריות כמו הדברים נאמרו בלהט המשחק. ההנהלה טעתה שמינתה אותו לקפטן ומתקנת את טעותה.טוב יעשו השחקנים והאוהדים מכל הצדדים אם ישאירו את השואה ואיחולי המוות מחוץ ללקסיקון. מספיק לנו אזכור מקצוע של אמהות.
במקרה של " ישראל ביתנו" המצב מורכב יותר. הח"כית מיכאלי הודחה על שפיכת כוס מים, הרמת יד על סדרנית הכנסת ועוד שלל תקריות שכונה אלימה שיזמה. השר מיסז`ניקוב הודח על  חיי לילה סוערים שאינם הולמים את מעמדו. סגן השר אילון הודח על התנהגות אגרסיבית ולא חכמה עם כסאות וטורקים. המדיח הוא ליברמן, ראש המפלגת "ישראל ביתנו" (ישראל ביתו והוא מחליט מי יגור שם...) לוחם הצדק, מגן המוסר.
בעוד הנהלת מכבי גינתה לאורך השנים התנהגות לא ראויה של אוהדיה, ראש המפלגה לא גילה תמיד דוגמא אישית למועמדיו להדחה. החל מפרשיות שחיתות כלכליות,גם אם לא יורשע בפלילים (מחוסר ראיות) התנהלותו בעייתית בכל הפרשות, והתבטאויותיו בהרבה מקרים גרועות יותר מתקרית "הכיסא הטורקי" . וזה עוד מבלי להזכיר את חוסר השקיפות בהדחותיו. האם אין הוא חייב לציבור הסבר מדוע החליט להדיח את האנשים אותם ביקש מציבור בוחריו לבחור על מנת שיתמנו לשרים? האם ניתן לסמוך על שיקול דעתו במינוי חברי המפלגה האחרים? הרי בכל כנסת מוצאים עצמם חברי מפלגתו מודחים בגלל התנהלותם(טרטמן והתואר, טוב שלפיד לא במפלגה של ליברמן, אלא בעמדת הממנה והמדיח במפלגתו הוא). זאת למרות שיאיר שמיר נראה לי מועמד ראוי ותפקודו של השר אהרונוביץ ראוי להערכה. הציבור במקרה זה בוחר במנהיג ולא במפלגה, וכמובן שלא באידיאולוגיה מובנית.
כנראה שהציבור של ליברמן לא רוצה דיווחים והסברים. הוא רוצה מנהיג חזק ומתחתיו שמאלנים שותקים,וערבים חלשים.(עצרתי כאן שתי דקות בחשיבה איך להתבטא בעדינות לגבי השמאלנים, הערבים והרצון). הרי ישראל היא ביתו של ליברמן והמועמדים הם כלי הבית המועמדים להדחה. עכשיו הפך הבית מבית פרטי לדופלקס ביחד עם הליכוד. שם אין בעל בית, יש ועד בית שדואג לתחזוקה. כשמסתכלים לעבר הליכוד אז באמת אולי עדיף מדיח כלים אגרסיבי אחד ולא שורה של קומבינטורים שדורכים אחד על השני ומלכלכים את כל המטבח.
גם בבית השמאלי יש מדיחה. הדחתו של אורי שגיא על רקע עדויות בנוגע להתנהגות לא הולמת(אונס הוא לא התנהגות מינית) כלפי נשים, נשכחה כבר. שם הסטנדרט של הניקיון גבוה יותר. גבוה כל כך עד שהרוב לא נכנסים. מרוב ניקיון בעלי הבית מעדיפים לזרוק את הבוץ אחד על השני. הבתים משמאל לדופלקס המאושר של ביבי וליברמן קטנים ויפים. הם בתי בוטיק, אבל זה לא מה שהולך היום אצל "אנשים". היום הולך(לאן?) רועש וצעקני.
ההתייחסות של ראשי מפלגות כלפי מועמדיהם היא בעייתית. הם ממנים אותם, ומפטרים אותם. הכל אישי. ציבור הבוחרים הוא רק צופה שנדרש למחוא כפיים ולסמס בקלפי למנהיג המפלגה שמעמדו מובטח. אף אחד כבר לא מתייחס לתוכן הדברים. גם כך בסופו של דבר יעשו כולם אותו הדבר. יבכו שאין כסף, שאין פרטנר פלסטיני, שאיראן מפחידה, יבצעו  את דברי נשיא ארה"ב, ובשקט ידאגו גם לעצמם וגם לקבוצות הלחץ החרדיות. הכל אישי.הכל סביב תדמיות של אנשים. אנחנו בוחרים זוכה בתכנית בידור ולא מנהיג. בוחרים מדיח ולא אידיאולוגיה.
ואנחנו. נראה בשמונה חדשות, נצפה במודחים מהפוליטיקה והספורט ונצקצק מול כוס התה החם בסלון. לפחות עכשיו יש "The voice" העונה החדשה. מישהו יודע למה הדיחו את קליינשטיין? לא נורא יש משינה במקום. בפרסומות הראשונות אשתי תמלא את המדיח בכלים של ארוחת הערב. במקבץ הפרסומות הבא אני אלך לרוקן את המדיח. אשתדל להחזיר כל דבר למקומו, כדי שלא נצטרך לחפש יותר מדי אחר דברים שהלכו לאיבוד.
בברכת אי מועמדות להדחה ממסגרות שאהובות עליכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה