יום רביעי, 11 בספטמבר 2013

חוקי נוקדים

שיעור היסטוריה, עליית הנאצים לשלטון. אני מזכיר את אחד החוקים הראשונים שחוקק היטלר- חוק החזרת כבוד הפקידות, בו כל עובד מדינה חויב להצהיר אמונים למפלגה הנאצית, וכמובן אסור לו להיות יהודי. זה מזכיר קצת את החוק של ליברמן, העירה אחת התלמידות. עצרתי, רציתי להגיב אך בלי ליפול לאמירה פוליטית חריפה מתפקידי כמורה. זה לא אותו הדבר, עניתי אבל אם זה מזכיר למישהו את ההצעה של ליברמן זה על אחרויותו בלבד, אני לא העליתי את האסוסיאציה הזו, למרות שאני מודה שיש קווי דמיון כלליים ביותר. 
זה בעצם מה שמפריע לי בהצעה זו. הרי אני מאוד בעד מדינה יהודית ודמוקרטית. גם אני לא רוצה לחיות במדינה בה הרוב היהודי מוטל בספק. אני לא יפה נפש שטוען שמדינת ישראל שייכת לכל אזרחיה ועלינו לקבל כל אחד. אני רוצה מדינה יהודית ודמוקרטית. אבל הריח של החוק. הריח. בעייתי. וגם חוסר התכלית שבהצעה זו. וכמובן הצביעות וחוסר ההגינות.
מנסה כבר מספר ימים להבין מה כל כך מעצבן אותי בהצעה. קודם החוצפה. החוצפה להציע חוק שהוא מוגדר כחוק המופנה רק כלפי ערבים. והרי אוכלוסיות נוספות שהייתי ממליץ להכיל עליהן חוק זה במקרה וחס וחלילה הוא יעבור. נתחיל כמובן בחרדים. יש לחייב אותם להצהיר אמונים על מדינה דמוקרטית. מרוב הדגש היהודי שוכחים את הדמוקרטיה. הם לא מקבלים דמוקרטיה ולא מתנהגים לפיה. כמובן זו הכללה אבל גם ערבים זו הכללה. החרדים מבעירים באלימות את רחובות עיר הבירה היהודית והדמוקרטית שלנו בכל פעם שיש חשד שמישהו פוגע בפרשנות הצרה שלהם לדת היהודית. ללא התייחסות שהם לא הרוב במדינה. מציע להחיל את החוק גם על כל האידיוטים מחברון (שוב, החוק מכליל אוכלוסיות, אני מניח שיש שם כמה נחמדים) שקראו לי נאצי, כשהייתי חייל ושמרתי על חייהם. העדפתי לא לספר לסבא שלי ז"ל שחלק ממשפחתו נספתה בשואה איך בחברון, שהמדינה אותה בנה במו ידיו הפכה למקום בו מייחסים לחייל צה"ל ועוד הנכד שלו, שייכות לרוצחי משפחתו. אולי נעבור גם לחלק גדול ממצביעיו של ליברמן עצמו ששולחים את ילדיהם לגנים בה רוסית היא השפה הרשמית (שוב, רובם המכריע לא ככה אבל בואו ונכליל ברוח ההצעה) ומסכנים את השפה והתרבות היהודית של דור העתיד. יש שם אפילו כמה שחס וחלילה לא יהודים טהורים. לפי חוקי ליברמן מהישוב נוקדים (לא אמרתי נירנברג, האסוציאציה על אחריות הקורא), גם הם צריכים לחתום. זה שהם משרתים ביחידות קרביות לא מספיק (גם לא כדי להיקבר), אולי הם מרגלים. שיחתמו. נמשיך בדרוזים ובצ'רקסים שמשרתים בצה"ל ביחידות קרביות כי לך תדע, יש לרובם משפחות בלבנון וסוריה. ולקינוח כל מי שאי פעם השתתף בעצרת למען השלום, או מי שמעז לבכות ביום הזכרון ליצחק רבין שרצה להחזיר שטחים יהודיים כמובן. המדינה תצלם את הטקסים ותבוא באישון לילה לאותם אנשים עם טופס ביד - תחתמו שאתם נאמנים למדינה יהודית. מה זו המילה ליד? דמוקרטית? תזכירו לי מה זה אומר? לא, יענה השוטר, זה מילה של שמאלנים שהכנסנו כדי שבג"ץ לא יתנגד.
מכעיסה אותי גם הזכות שנותן לעצמו מציע ההצעה בשם השאיפות הלאומיות המוצדקות שלנו (כן גם שלי) לבטל את החלומות של עם אחר. עוד מעט ידרשו הערבים לשיר "נפש יהודי הומייה", יאסרו ללמד בשפה הערבית, כי זו מדינה יהודית. כאילו לא מספיק שהם לומדים את שירי ביאליק. אין לנו זכות לבטל את שאיפותיהם של הערבים גם אם הן מנוגדות לשלנו. מישהו פוגע בבטחון המדינה? תכניס אותו לכלא או אפילו תגרש. אבל תשאיר להם את החלומות, ותקווה שיישארו בגדר חלום. משהו כמו המשיח אצלנו. אין צנזורה על חלומות.
וכמובן חוסר התכלית. למי עוזרת החתימה? מי שירצה לפגוע בביטחון לא יגיד לעצמו "אבל חתמתי" ויוותר על רעיונותיו. חוץ מזה יש גם יהודים מרגלים (קליינברג, ואנונו )אז למה? פצ'ימו? לתת לכל העולם עוד סיבה (הפעם מוצדקת) לשנוא אותנו. להשיג עוד כמה קולות אצל ציבור של מטומטמים מתלהמים שאינם מבינים שכדור השלג שמתחיל בערביי ישראל, יכול לפגוע גם בהם. גם הדמוקרטיה צריכה גבולות, וזה הזמן לשים אותם. אם זה המחיר שמוכן ראש הממשלה לשלם על מנת לבצע ויתורים בהסכם שלום, אז הוא טועה בענק. הוא המבוגר האחראי שצריך להסביר מה הבעייתיות בהצעה זו ולא לעסוק בחישובים על שלמות קואליציונית עתידית. ואולי בעצם צדק הקאנצלר ביסמרק שאמר לפני כמאה וחמישים שנים שדמוקרטיה לכל ההמון, כשקול אחד של אספסוף שווה לקול של מלומד, זה כמו לתת לילדים לנהל את כל הבית במקום הוריהם. מהצעת החוק הזו לא תהיה לנו לא מדינה יהודית ולא דמוקרטית. עצוב. פשוט עצוב. והכי עצוב שהרבה אנשים לא מבינים את הסכנה, את איבוד הדרך והכניעה לפופוליזם הזול והצעקני.
כבוד? השר. אם כבר אתה מתעסק באזרחויות, אז אולי תאזרח את דה-סילבה השחקן הברזילאי של הפועל, בלי לבקש ממנו לחתום על שום דבר. רק שיבטיח בעל פה שהוא ישחק בנבחרת ישראל. חסר לנו בלם בנבחרת, וזה גם יביא לך  קולות מקרב מגזר אוהדי הכדורגל. זו הצעה גם פופוליסטית וגם מועילה.
בברכת שבוע טוב, יהודי, דמוקרטי, וחכם יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה